|
||||
|
||||
ההרכב התיזמורתי ביצירתו של ווגנר הוא גדול ומסובך ולא קל לביצוע, כך שעולה על הדעת שדווקא הוא הקומפוזיטור היחיד שיצירתו לא נוגנה במחנות ריכוז, לעומת מוזיקה קלילה, כמו ה''אלמנה העליזה'', רוסיני ועוד, שנועדו לשרת את מנגנון הונאת הקרבנות. למרבית האירוניה, שופן נבחר תחת ווגנר להיות מנוגן בפסטיבל ישראל, דווקא שופן שהיה פולני אנטישמי במיוחד, לא סבל יהודים, ועוד התעקש לפרוט על הפסנתר בעצמו, בעוד ווגנר העסיק בביירויט מוזיקאים יהודים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |