|
||||
|
||||
בבתי הספר מלמדים כמעט אך ורק הסטוריה של כח, משום... שבתי הספר שייכים לבעלת המונופול על הכח, היא המדינה. כותב תכניות הלימודים, אני מקווה שאני לא מפתיע אף אחד, להוט באופן טבעי להשביע את רצון הפוליטיקאי משלם משכורתו. אם עלה בידו להשוותו לאחד אלכסנדר מוקדון, ועוד יותר, אם הצליח להסביר מה ההבדלים בינו לבין הגנרל פרנקו, כנראה שיעלה בידו להחזיק במשרתו עוד זמן מה. הפתרון ללימוד הסטוריה של כח - שמלמדת ילדים שכח זה מה שחשוב בחיים ומצליחה על כן ליצור את המציאות אותה היא מתעדת - הוא בהרחקת בתי הספר, הלימודים והילדים מהמדינה. רק בתי ספר פרטיים, שאינם כפופים ואינם מחויבים לריבון, מסוגלים להוציא אותו מתכניות הלימודים. רק בתי ספר פרטיים מסוגלים להוציא מתחת ידם ילדים שחושבים שהדבר הכי טוב שקרה במאה השבע-עשרה הוא חיבור ''פרינקיפיה מתימטיקה'', ולא, נניח, מלחמת האזרחים באנגליה. |
|
||||
|
||||
מעניין, אני למדתי בבית ספר של המדינה גם על אלכסנדר מוקדון, וגם על אדם אותו פגש, ושבמקומו היה רוצה להיות אלמלא היה אלכסנדר מוקדון, ואפילו מה היתה תשובתו של אותו אדם. |
|
||||
|
||||
שיחקת אותה. אני הייתי צריך לחכות לאוניברסיטה כדי לשמוע על שניהם. |
|
||||
|
||||
באילו ספרי לימוד מדברים בכלל על פוליטיקאים שעדיין משלמים משכורות? אילו בתי ספר נוטים להוציא ילדים שחושבים שמלחמת האזרחים באנגליה היא "דבר טוב" (ולא, למשל, שהיא "דבר מעניין", שזה מה שמשתמע, באופן יותר טיפוסי, מתוכניות לימודים; ולא, למשל, שהיא "דבר לא מעניין", שזה מה שרוב הילדים חושבים על מה שלומדים בהיסטוריה)? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |