|
||||
|
||||
הג'נוסייד המרובה שביצעו הערבים בתושבי המזרח התיכון, וההחרבה של התרבויות כאן, התבצעו במהלך כמה מאות שנים. הנסיון להכחיש את השואה הזו באמצעים טכניים לא יצלח. את העמים שהתבססו בהרים הגבוהים של מרכז אסיה (הפרסים, הכורדים) ושל הרי האטלס (הברברים) לא הצליחו הערבים לחסל, והם הסתפקו באיסלומם, אבל את התרבויות שישבו באזורים הפחות מוגנים צבאית (האשורים, המצרים, הפיניקים, ועוד עמים) הערבים - רכובים על גלי השנאה של האיסלאם - פשוט השמידו. מחלק מהעמים נשאר שריד עלוב, המהווה מיעוט מדוכא בארצו שלו (האשורה, הקופטים), וחלק הושמדו לחלוטין. הטענה, כאילו האיסלאם לא היה רצחני מלכתחילה, היא-היא הבורות, או במקרה שלך ההתעלמות, הנובעת מתוך האהדה הדתית לכך שהאיסלאם השמיד את התרבויות הפגאניות, אותן היהדות רואה בשלילה (כפי שנחשף בהודעתך). |
|
||||
|
||||
אכן כפי שנחשף בהודעתי :-). אבל בתכל'ס, האשורים, הפינקים, והמצרים כבר לא היו קיימים בעולם קרוב לאלף שנה לפני שפרצו הכיבושים האיסלאמיים. הם נעלמו לאחר הכיבוש הפרסי ולאחריו היווני ששינו את הגדרת הזהות העצמאית של התושבים באיזורים אלו. ברוב אזורי המזרח התיכון ישבה אוכלוסייה מעורבת ממוצא שמי או יווני שלרוב דברה ארמית או מצרית(שהן שפות שמיות הקרובות מאד לערבית) או פרסית (שהיא שפה הודו- אירופית שלא קרובה בכלל לערבית) בלי שום זהות אתנית מוגדרת. הגדרת הזהות שלהם אם כבר היתה קיימת הייתה תלויה באימפריה ששלטה עליהם פרס במזרח ורומא במערב, ובדת אותה הם אימצו- נצרות נסטרויאנית או כתות זרטוסטריות בפרס ונצרות מנופסטית או קתולית באימפריה הרומית. עובדות אלו מבהירות את התוצאה של הכיבוש המוסלמי. התושבים דוברי השפות השמיות עברו במהרה לדבר בשפה השמית האימפריאלית הכללית- ערבית, כמו שהתושבים במערב אירופה תחת האימפריה הרומית עברו לדבר בשפה הלטינית וזנחו את השפות ההודו אירופיות הקודמות שלהם. ואילו התושבים שדברו בשפות לא שמיות כמו הפרסים והכורדים נשארו בשפה שלהם ורק אימצו את הדת הכללית של האיסלאם, כמו שבמזרח האימפריה הרומית המשיכו לדבר יוונית ושפות שמיות כמו ארמית ומצרית. במישור הדתי, הפגאניזים שגם כך היה גוסס ברחבי המזרח התיכון נעלם סופית מן המפה, ואנשיו עברו במהרה לדת המונתיאסטית המושכת החדשה- האיסלאם. לאיסלאם, היו כמה יתרונות על הדתות האחרות- - הוא היה מנותיאסטי ולא פגאני. - הוא היה א- פוליטי במובן זה שלא הזדהה עם שום אימפריה אלא כלל שני האימפריות- פרס ורומא, בניגוד לנצרות שהזדהתה עם רומא. - הוא היה הגיוני בניגוד לנצרות שכללה עקרים של אלוהים שהפך לבשר ונשאר עדיין רוח. - הוא היה שיוויוני. בארצות האיסלאם החוק הכללי של המוסלמים שולט ולא מבני כוח פיאודליים וכדומה כמו שהיה באירופה. לאיסלאם היה בהחלט מה להציע בזמנו, והניסיון שלך להציגו כרצחני נובע, לדעתי, מההשוואה המוטעית שלך בינו ובין האידאולוגיות הרצחניות של המאה ה20. |
|
||||
|
||||
הקופטים במצריים מונים כ-7 מיליונים. אני מניח שאין מה לקנא במצבם, אך לתארם כמיעוט נרדף הוא הפרזה. אם להסחף קצת לטריוויה, מעניין לציין שבחלק מהמקרים בהם נסחפו מוסלמים לטבח בלא-מוסלמים, הטובחים דוקא לא היו ערבים אלא טורקים ממלוכים ואפילו אנשים ממוצא אירופי (בלקני-אלבני), כמו למשל בעת כיבוש ירושליים ע"י בייבארס הממלוכי. בעידן המודרני, הטבח שבצעו ערבים (דוקא האשמיים ולא ואהבים תומכי אבן סעוד) בשבויים טורקיים בזמן המרד הערבי בוצע בהוראת קצין אירופאי (לורנס "איש-ערב"). בכלל האידיאולוגיות הרצחניות של המאה ה-20 לאו דוקא השתייכו לביצה האיסלמית. ועוד פרוזודיה: הציונות הקלאסית טענה שלידתה של הלאומיות הערבית היא בתחילת המאה ה-20 ולא לפני כן. אני כלל לא בטוח שטענה זו היא חסרת בסיס. |
|
||||
|
||||
(אם תורשה לי נוקדנות לרגע; אם לא, נא להתעלם) אני חושב שהתכוונת ל"פרוזאיקה". "פרוזודיה" היא תורת המשקל בשירה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
(גם אני תהיתי, אבל אחד השימושים של ''פרוזאי'' הוא מספיק כללי כדי שעם קצת מתיחה הוא יתאים כאן. אם לא לזה התכוון שוקי, התנצלותי לפניו). |
|
||||
|
||||
אתה צודק בהחלט. השתמשתי בפרוזודיה כי חשבתי משום מה שהיא קשורה ל''פרוזאי''. |
|
||||
|
||||
א. אם ה"אשורים, הפיניקם והמצרים נעלמו אלף שנה לפני הכיבוש הערבי-מוסלמי", איך זה שנשארו שרידים שלהם (כת האשורה, הקופטים) עד היום?! ב. ה"יתרונות" שאתה מונה באיסלאם (מונותאיזם, א-פוליטיות, הגיון תיאולוגי) הם יתרונות בעיניך כיהודי דתי, לא בהכרח בעיני עובד אלילים במאה השביעית. הסיבה שאותו עובד אלילים עבר לאיסלאם היתה מכיון שאחרת הוא היה נרצח - "דין מוחמד בסיף". ג. הנצרות שהיתה נפוצה במזרח התיכון לא הזדהתה עם רומא (אתה מבלבל בין נצרות לבין נצרות קתולית) ד. התושבים במערב אירופה לא עברו לדבר לטינית. בלטינית השתמשו בעיקר הממסד הכנסייתי והאצילים, אך פשוטי העם שמרו על שפתם. ה. לקרוא לאיסלאם "שוויוני" זה לשון סגי נהור. האיסלאם הוא אנטי-שוויוני ביחסו לפגאנים, לדימים (נוצרים ויהודים), ולנשים. ה. אחרי שכבר הבנו שאתה יהודי-דתי, מה דעתך האישית על השמדת יהודי חיג'אז, והאיסור על ישיבתם שם שתקף עד ימינו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |