|
||||
|
||||
מצד אחד: "עלינו להישמר מכל מעשה שיש בו אפילו שמץ של אינדוקטרינציה וגו"'. מצד שני: " עובדה היא שבני האדם אינם שווים, אבל אנחנו יכולים להחליט להיאבק למען זכויות שוות." בלי אינדוקטרנציה(נסיון לאכוף ערכים) איך אפשר לחנך עבור זכויות שוות? מדוע שלא יינתנו זכויות יתר למוכשרים יותר? לאדוקים יותר? למהירים יותר? לבלונדינים יותר? הדרך היחידה ללמד את העם את הערכים שהכותב מוצא ראויים היא אנדוקטרנציה לערכים הללו(חופש שוויון וכו'), מההיסטוריה כאוסף עובדות מנותקות הקשר יכול כל אחד (כפי שכבר הוכח לא פעם בהיסטוריה) להסיק מסקנות שאינן מתאימות לחברה בה הוא גודל, על החברה באם היא רוצה לשמור על שלמותה על ערכיה ועל יציבותה לחנך לכיוונים בהם היא מאמינה. |
|
||||
|
||||
אינדוקטרינציה זו מילת גנאי שאנו מפנים כלפי אלו שערכיהם שונים מאתנו ומעוניינים לחנך את ילדיהם לפיהם. או במילים אחרות: אצלנו זה "חינוך" ואצל החרדים/ערבים/קומוניסטים זו "אינדוקטרינציה". אחרת כיצד אנחנו טובים יותר מהגננת בקייטנת החמאס? |
|
||||
|
||||
או, ארורה אותה הדרדרות לויכוחי סמנטיקה, שלאחריה מגיעה הרדוקציה אד-אבסורדום. כרוניקה ידועה מראש של ויכוח שנקלע למבוי סתום. אינדוקטרינציה של ערכים היא, ואני מתנצל על הניסוח המתאים לשעת לילה מאוחרת, כפיה של שינון והטמעת אותם ערכים. לא כל חינוך לערכים הוא אינדוקטרינציה. ניתן לחנך לערכים על ידי שיחה, על ידי ויכוח, על ידי מתן דוגמה אישית, וכד'. הסכנה היא, כמובן, שהתלמיד לא יטמיע את ערכיך --- אבל זו רק סכנה במרכאות, כי זו מהות האינדיבידואליזם, לאפשר לאדם חופש בחירה, גם אם הוא, במקרה, תלמיד שלך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |