|
א. ציפיתי שבאתר כמו "האייל הקורא" הבורות לא תועלה על נס, כמו באתרים אחרים. ב. דרישה מקדמית בויכוח היא ידיעת העובדות לאשורן. ההבדלים בין הכיתות האיסלאמיות, ובמיוחד התפשטות הכת הוואהבית, במימונה של סעודיה, באזורים בהם היה בעבר רוב סופי, חשובים להבנת מניעי הטרור. הבחנה שטחית בסגנון "האיסלאם מחולק לסונה ולשיעה" אינה מאפשרת להגיע לעומק העניין. יתר על כן, אי הבנת מניעי הטרור, או ייחוס מניעים לא נכונים ("מצוקה כלכלית", "כיבוש" ותירוצים דומים), היא זו המונעת מהמערב (כולל ישראל) להילחם בטרור בצורה אפקטיבית, בדומה למי שרודף אחרי יתושים במקום לייבש את הביצה. המלחמה בטרור היא המניע שלי (ושל רבים אחרים המפנים אצבע מאשימה כלפי האיסלאם הוואהבי וערב הסעודית), ולא ויכוחים תיאולוגיים עקרים. ג. ההבחנה שלך לגבי כך ש"תפיסה זו באה בדרך כלל מיהודים דתיים", אינה רק מכלילה, אלא אף לא מבוססת. היהדות אינה שואפת להשלטת דתה על עמים אחרים (אלא להיפך - "והיה מחננו טהור"), ולכן ויכוחים כאלו אינם מעניינה באופן רגיל, אלא אם כן הם נכפים עליה. ד. דיווחים חדשים, מאשרים את הערכתי, לפיה וואהבים עמדו מאחורי הפיגוע בביסלאן:
|
|