|
||||
|
||||
1) זה תלוי למה אתה מתכוון בהפעלת כוח. כל אנרכיסט מכיר בזכותו של אדם להגן על עצמו ועל קהילתו בכוח, אם מיצה את האפשרויות האחרות. מצד שני, הוא לא מכיר בזכותו של אדם לכפות על אחר לפעול בכוח כנגד אדם שלישי, גם אם השלישי הוא "אוייב לאומי." כן, יש מרווח בין אנרכיזם לטוטליטריזם, אבל חושב שאתה הרבה יותר קרוב לאנרכיזם מאשר לכל אידיאולוגית אמצע. 2) אני לא חושב שזה נכון. הרבה אנשים מאמינים בתורה, והם עדיין עבדים לאדון אחר, בין אם יכירו בכך ובין אם לא. מצד שני, הרבה אנשים מעולם לא הכירו את התורה, ובכל זאת סיימו את חייהם כאנרכיסטים ולוחמי חופש. |
|
||||
|
||||
1) התורה מכירה בזכותו של המלך לקיים גיוס חובה. עם זאת התנ"ך נמצא איפשהו בין אנרכיזים לשלטון מוגבל. 2) דיברתי על היותה של התורה כלי להגיע לכיוון החופש. לא דיברתי על אחוזי משתמשים בכלי. לגבי העם היהודי, אני חושב שהוא הכלי הכי חשוב. |
|
||||
|
||||
1. אני לא כל כך מבין. לאחרונה באייל אי אפשר להתעלם מהליברליזם: תפקיד המדינה לאכוף חוזים, בטחון חוץ ופנים, וזהו. זו גישה ברורה ומובחנת בין אנרכיזם לבין המצב הנוכחי (והלאה בסקאלה, טוטליטאריות, ויסלחו לי אלו שמפוזיציית הליברליזם שני האחרונים נראים להם אותו דבר). יעקב, נראה לי די בבירור, שייך לליברליסטים ולא לאנרכיסטים. |
|
||||
|
||||
צודק. Withdrawn. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |