|
||||
|
||||
לצערי הרב למילה "חינוך" יש קונטציה שלילית בעיני רבים, תוצאה של מצבה העגום של מערכת החינוך בארץ (וגם קצת באשמת "פינק פלויד"). מה דעתך שבמקום לשטוף לילדים את המוח נלמד אותם לחשוב ונלמד אותם להיות יצירתיים ונלמד אותם לפתור בעיות תוך שיתוף פעולה עם אחרים? לזה אני מתכוון כשאני אומר "חינוך" |
|
||||
|
||||
לא צריך "ללמד" ילדים לחשוב, ואי אפשר "ללמד" בן-אדם להיות יצירתי, ואין צורך בכלל "ללמד" ילדים לפתור בעיות תוך שיתוף פעולה עם אחרים. אז מה שאתה מתכוון אליו כשאתה אומר "חינוך" הוא בלתי-אפשרי ומיותר. ואכן, אין מערכת חינוך שעושה זאת. מה שמערכות החינוך עושות, אפילו כאשר הן מתיימרות לעשות את הדברים למעלה, זה לרוב את מה שאני דיברתי עליו. אני ממליץ בחום לקרוא קצת על ההיסטוריה ה"אמיתית" של מערכת החינוך בארה"ב של המורה לשעבר ג'ון גאטו: |
|
||||
|
||||
בנוסף, עניין החינוך הועלה במאמר בצורה דמגוגית משהו. ז"א במידה ובן אדם עם השכלה מכניס למדינה 2X ש"ח בממוצע ובן אדם בלי חינוך מכניס למדינה X ש"ח בממוצע יוצא שנרוויח X ש"ח נוספים על כל אדם נוסף שהמדינה תדאג לחנך. אז זהו שלא.. הנקודה היא שהערך של החינוך במצב כזה ירד , במידה ותהיה מדינה מושלמת שלכולם יש בה תואר אקדמי, לא יהיו עבודות לא מכניסות כמו פקידות, מנקי זבל, קופאים?... האם פתאום שוק העבודה יהיה מוצף במקצועות כמו מהנדסים ופרופסורים? |
|
||||
|
||||
" עניין החינוך הועלה במאמר בצורה דמגוגית משהו" תובל, אתה יכול להסביר למה אתה מתכוון? |
|
||||
|
||||
ומה מונע מהילד שלימדת אותו למצוא פתרון יצירתי לבעיות ולעבוד בצוות לתכנן ולבצע שוד בנק ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |