|
אני די מסכים איתך. האוניברסיטה הייתה תמיד כלי להכשרה מקצועית, כשערוץ המחקר די שולי מבחינה מספרית (אם כי לא איכותית). הדגש על המחקר הוא גם אחת הסיבות לכך שישנם פחות מרצים מלהיבים ויותר מרצים שעליהם אומרים מרצים אחרים בהתנצלות ''אבל יש לו הרבה ידע...'' עקרון ''פרסם או שתעלם'' הוא נחמד מאוד, אבל פוגע באיכות ההוראה במידה כזו שההרצאות הופכות מדרך להעביר את המידע ללומדים למקדם קושי נוסף ברכישת הידע.
לדעתי, הפתרון צריך לבוא בדמות הדגשה של ההרצאה במקביל למחקר. ישנם אנשים שהם מורים טובים, והם הצריכים לעמוד בפני כיתה. וישנם אנשים שהם חוקרים טובים, והם צריכים לחקור. כשיש שילוב של השניים באדם אחד, מה טוב. כשאין, עדיף להפריד.
|
|