241034
היי נועם,
מעבר ללשון הסיפורית של הטקסט לא הצלחתי להבחין בביקורת בונה במאמר. יותר מכך, אני גם לא מסכים עם חלק מהביקורת.

נתחיל מכך שכיום בהרבה ארצות מערביות שבהן אין שכר לימוד יש הרבה יותר מדי משכילים שלא עושים שימוש של ממש בידע/כישורים אותם צברו בשנות לימודיהם. זהו בזבוז משאבים ניכר. גם של שנות עבודה וגם של עומס על מערכת ההוראה האקדמית. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא לתת לאנשים לשלם את שכר הלימוד שלהם, ממש כמו בארץ, באנגליה ובארצות הברית. לצערי בארץ חסרות אפשרויות ללוות כסף לממן את הלימודים לסטודנטים שידם לא משגת. הרי כבר לפני אמרו על הבנקים שהם מלווים כסף רק למי שיש אותו.

דבר שני. אני חושב ששורש הבעייה במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל נעוץ אכן בשיטת הניהול. ביום שההאוניברסיטאות יופרטו מערכת ההשכלה הגבוהה בארץ תעבור לסטנדרטים האמריקאים. אונ' שלא יודעת להתנהל, לא תרוויח כסף, לא תוכל ללמד, תסגר.
מאחר ויש בארץ מספיק מקום למספר אונ' ולמרבית הסטודנטים יש אפשרות לבחור אונ' (במידה והתקבלו) אני בהחלט חושב שתהייה תחרות בינהן. מהמצב הזה אנחנו בעיקר נרוויח.
241149
שלום לך צב מעבדה

אני מסכים עם רב דבריך . יש המון אקדמיים שאין להם עבודה, ויתכן שגביית שכר לימוד היא פתרון טוב שהרי אדם משקיע כדי להרוויח.

זכותה של המדינה לעודד תחומי מחקר ולימודים מסוימים, שהרי היא המממנת.

הביקורת שלי נוגעת בעיקר להולכת שולל.

האונ' יודעת שתלמיד מחקר שקיצצו בהעסקתו או במלגה, לא יפסיק את לימודיו אלא יחרוק שיניים וימשיך.
לכן האונ' מבטיחה במתק שפתיים מלגות והעסקה לתלמידי מחקר,
ואחרי שנשבו - חזורת בה מהבטחתה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים