|
||||
|
||||
אני דתי לאומי שמתגורר ביש"ע מזה כ 16 שנה ואני לא מזדהה עם מאבק תושבי גוש קטיף אני חושב שאם הממשלה קיבלה החלטה העם צריך להיות מאחוריה גם אם זה קשה,אחרי הכל הממשלה רוצה לטובתנו ולא מתכוונת להזיק לנו. אני הייתי בשרשרת והייתי שם לא בגלל שאני מזדהה עם גוש קטיף פשוט עם לא הייתי בא חברים שלי היו מנדים אותי בגלל השקפותי הפוליטיות........ |
|
||||
|
||||
יש כלל גדול שכדאי לך להקפיד עליו והוא כלל ה''זהירות'' (שהומלץ גם ע''י חז''ל ''ונשמרתם לנפשותיכם''). החופש הגדול ביותר שיש לאדם כרגע הוא החופש לחשוב בראשו מה שהוא רוצה. את זה לא יכולים לקחת לך. אבל לא כל אחד ראוי שתתווכח איתו. לא כדאי שתיפגע בגלל ויכוח עם אדם שלא היית צריך להתוכח איתו בכלל. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את המלה "טובתנו". אתה מכיר דרך להיטיב עם כולם בבת-אחת, או שאולי זו רק הטבה "ממוצעת"? יכול להיות שכשחוטבים את העצים האלה ("טובתנו") ניתזים גם שבבים ("להזיק לנו")? |
|
||||
|
||||
תתפלא כמה קל להמציא תירוצים (''אני חולה, הכלב אכל לי את האינטרנט, נתקעתי בעבודה'') כדי להתחמק מדברים גם אם לכל הסובבים אותך מאוד חשוב שתבוא. אם אתה אדם אמיתי, ולא מתחזה, הרי שמה שאמרת כאן לא בדיוק מציג אותך באור חיובי במיוחד - כניעה לקונפורמיזם היא לא מעלה גדולה. |
|
||||
|
||||
כניעה לקונפורמיזם היא אולי לא מעלה גדולה, אבל כולנו חוטאים בה. |
|
||||
|
||||
מכתבו של הנער הנון-קונפורמיסטי הזכיר לי פרשה מימי עלומי הרחוקים, ימי החלטת האו"ם כי הציונות=גזענות. ביה"ס שלי הוציא את כל תלמידיו, להפגין נגד ההחלטה ברחבת העיריה. התנגדותי הגלוייה להפגנה זיכתה אותי בציון 5 בהיסטוריה באותו שליש (ובציונים ברוח דומה עד אשר המורה להיסטוריה ולאזרחות התחלף). למרבה ההפתעה, למרות הסיכוי לביטול תורה, לא הייתי יחיד. בקרב חלק מהתלמידים שררה אוירה אותה בטאו יפה אנשי התכנית הסטירית "ניקוי ראש" בקטע על המפגינים המניפים שלטי "אני לא גויאבה". נראה לי שכאנשים מבוגרים, העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לנער, היא שנון-קונפורמיזם המבטא עצמו בהתנגדות דווקאית לדברים טריביאליים ולא חשובים, מאבד את המהות שלו והופך לעיתים קרובות לנסיון לזעזע ולמשוך תשומת לב וזוהי התכונה הקונפורמיסטית ביותר בקרב בני הנוער. ההפגנות לסוגיהן השונים, בפרט באוירה של אינפלציית הפגנות, הן עניין מעוט חשיבות (מקרה נדיר בו אני מסכים עם יעקב ולכן כנראה ראוי למחשבה נוספת). להערכתי נזקי הדגש המופרז על לימודי השואה במכנה המשותף הנמוך ביותר(מסעות לפולין ודגש על מסקנות אידיאולוגיות פופוליסטיות), התבטאו בן היתר בגל האדיר של מבקשי פספורטים פולניים וגרמניים (המציאות גברה בקלות על האידיאולוגיה). אם אכן אנשי הימין הדתי מוציאים באופן מאורגן אנשים ממקומות עבודה ובתי ספר שתחת שליטתם להפגנותיהם, הם עשויים בסופו של דבר להתחרט על כך. |
|
||||
|
||||
אתה מוכן לפרט יותר על הקטע מניקוי ראש עם הגויאבה? |
|
||||
|
||||
מדובר על החלטת האו"ם כי הציונות היא גזענית (1975 בערך), הזכורה בעיקר בגלל שגרירנו חיים הרצוג אשר מעל במת הנואם קרע בהפגנתיות את כתב החלטה. באותה עת נערכו בארץ הפגנות ציבוריות מאורגנות נגד ההחלטה ובכמה ערים, הוחלפו שמות רחובות מ"שדרות האו"ם" ל"שדרות הציונות". אנשי ניקוי ראש שרצו להלעיג על ההפגנות הלא ספונטניות (תחת סיסמאות כמו "אני לא גזעני"), הציגו קטע של מפגינים הנושאים שלטים בנוסח "אני לא ...". נדמה לי שהיה זה דובי גל שנשא את השלט "אני לא גויאבה". |
|
||||
|
||||
יש המוני מתנחלים שלא הלכו לשרשרת ואיש לא עשה להם כלום. ממטה בנימים הוציאות 150 אוטובוסים שזה כ 7000 (אם האוטובוסים מלאים) איש מתוך 30000. גם אם עוד 7000 נסעו במכוניות, פחות מ 50% נסעו. |
|
||||
|
||||
האם משהו יכול להסביר לי כיצד ביום של חול בשעות העבודה הרגילות יכולים כל כך הרבה אנשים, להפסיק את עבודתם ולהפגין? מדוע אלו תמיד המתנחלים? מהיכן בה הכסף להפקה הזו? אני עדיין לא הצלחתי להבין |
|
||||
|
||||
אתה רוצה שאני אשלח לך תמונה של שעון של שוטר אשר שומר על השרשרת? לגבי הכסף, אנשי גוש קטיף הדלפונים נתבקשו לתרום 1000 ש"ח למשפחה למטה המאבק. מן הסתם יש מקורות נוספים. מאיפה יש ל"שלום עכשיו" כסף (התשובה במהופך)? * וכאן אני סוטה לגמרי מהנושא: תנועות פוליטיות מקבלות כסף בזכות האידיאולוגיה שלהן, או בזכות טובות ההנאה שהם עתידים לספק לתורמים שלהם או על ידי חליבת קופת הציבור (מימון מפלגות). לרוב אלו שחולבים את קופת הציבור הם כאלו שמעטים היו תורמים להם. בנוסף, אם לא שמנו לב, העובדה שהם לוקחים מקופת הציבור מליונים רבים אינה מונעת מהם להזדקק נואשות לתרומות של אנשים אשר יצטרכו מהם טובה קטנה בבא היום. האם לא הגיע הזמן לבטל את מימון המפלגות מכספי ציבור? * אומרים שמהאיחוד האירופי. |
|
||||
|
||||
ההפגנות הגדולות של שלום עכשיו הן תמיד בסופי שבוע. |
|
||||
|
||||
שוב, אני מבקש תשובה, אם יש למישהו, איך יש להם זמן תמיד להפגין , ולצאת לפעולה על גבעות בנימין באמצע יום עבודה. מהבוסים שאני הכרתי בימי חיי לא היה אפילו אחד שהיה מוכן לשחרר באמצע היום יש כאן משהו משונה מאד |
|
||||
|
||||
אולי כשזה מספיק חשוב אז לוקחים יום חופש. |
|
||||
|
||||
1) רוב המשתרשרים היו נוער וילדים אשר אינם עובדים באוגוסט 1. רבים מהוריהם הם מורים שאינם עובדים באוגוסט. 2) ההפגנה היתה אחרי 17:00. כלומר מי שרצה יכל להגיע. 3) למי שחשוב ניתן לקחת יום חופש או חצי יום חופש. 4) מאיפה יש לאנרכיסטים נגד הגדר ולשאר תנועות השמאל זמן להפגין כל הזמן? 5) ישנם אנשים מימין ומשמאל, אשר לא עובדים אלא מקדישים את עצמם לאידיאלים מסויימים. נשותיהם עובדות או שיש להם מקור פרנסה מסתורי. הם כמובן לא רבים. חלקם פנסיונרים של צה"ל. 6) הכרתי פעיל שהיה עולה כל יום להר הבית. הוא עובד כיועץ מס בארה"ב במשך שלושה חודשים ושאר הזמן הוא בישראל, לומד תורה ומחונן את עפרה של הר בית קודשינו. 7) גבעות יהודה לא בנימין. 8) בינינו, הפגנות זה בזבוז זמן. אבל יש כאלו שזה כיף להם. 9) נסיונך לטעון (בלי לכתוב זאת) שיש הבדל בעניין זה בין ימין לשמאל, אינו נכון. 1 קביעת הפינוי של גוש קטיף דווקא לקיץ מעלה יותר מתקווה שאין שום כוונה לקיים פינוי. |
|
||||
|
||||
סעיף 9 שלך לא נכון עובדתית, כל ההפגנות הגדולות של השמאל נעשות בסופי שבוע וחגים, לימין תמיד יש בעיה בסופי שבוע וחגים (מלבד יום העצמאות, ההפגנה הגדולה המוצלחת הלפני אחרונה של הימין) בגלל השבת. |
|
||||
|
||||
ועוד סטיגמות סוציולוגיות: הדתיים גם הולכים הרבה יותר לחתונות, בר מצוות ובריתות. לעומת זאת החילונים השמאלנים מבלים יותר בפאבים ודיסקוטקים. אם 10% מהזמן המושקע בפעילויות חשובות אלו יושקע בהפגנות מיותרות אזי פתרנו את התעלומה. |
|
||||
|
||||
זה לא סטיגמה, זאת עובדה. כל ההפגנות *הגדולות* של השמאל היו בסופי שבוע, לא הייתה לימין אף הפגנה *גדולה* בשבת או חג מלבד יום העצמאות. |
|
||||
|
||||
הרגזת אותי אבל אשאר רגוע: 1) בפ"ת ההפגנה הראשונה נגד פתיחת היכל בשבת היתה הפגנה גדולה בשבת. אני הייתי שם היא היתה גדולה. רחובות שלמים התמלאו. 2) איני מתווכח איתך לגבי התאריכים של ההפגנות אלא טוען שזה לא משנה. כמות זמן הפנאי שיש לאדם מספיק כדי ללכת לשתי הפגנות בשנה בימי חול בערב. 3) נסיונך לרמוז שאדם שהולך ל 2 הפגנות בשנה בשעות הערב הוא בטלן או לא עובד מעידה רק עליך. 4) שהשמאלנים הולכים לפאבים זו סטיגמה. חלק מהשמאלנים לא הולכים פעמיים בשבוע לפאב. |
|
||||
|
||||
1) מתי הייתה ההפגנה הזו (באיזה שנה)? נגד מה בדיוק (נגד פתיחה של משהו בשבת זו לא הפגנת ימין)? כמה אנשים היו שם (לפי הערכת המארגנים)? 2) אני מתווכח רק לגבי העובדות (התאריכים). ויכוחים אחרים עם אנשים אחרים תשמור לזמן ולמקום המתאים. 3) נסיונך לרמוז שרמזתי ש"אדם שהולך ל 2 הפגנות בשנה בשעות הערב הוא בטלן או לא עובד" מעידה רק עליך. 4) מה אתה רוצה להגיד? |
|
||||
|
||||
1) 1983? - נגד פתיחת קולנוע היכל בשבת. אני מעריך שהיו אלפים רבים. 2) תתווכח עם עצמך. אני לא טענתי אחרת. 3) אתה צודק. סליחה. זה היה יוסי שכתב תגובה 240446 "האם משהו יכול להסביר לי כיצד ביום של חול בשעות העבודה הרגילות יכולים כל כך הרבה אנשים, להפסיק את עבודתם ולהפגין? מדוע אלו תמיד המתנחלים? מהיכן בה הכסף להפקה הזו? אני עדיין לא הצלחתי להבין." ושוב כתב ב תגובה 240494 "שוב, אני מבקש תשובה, אם יש למישהו, איך יש להם זמן תמיד להפגין , ולצאת לפעולה על גבעות בנימין באמצע יום עבודה. מהבוסים שאני הכרתי בימי חיי לא היה אפילו אחד שהיה מוכן לשחרר באמצע היום יש כאן משהו משונה מאד" אתה סתם הבאת לנו קצת טריוויה. 4) שמה שאני אמרתי היא אכן סטיגמה - "שמאלנים הולכים לפאבים", ואפילו יותר אמיתית מ "המתנחלים לא עובדים". אלא אם בזבוז זמן באייל הקורא נחשב (ועוד איך זה נחשב). |
|
||||
|
||||
שמונה מאות חמישים אלף קולות שהצביעו בעד המתנחל מויאל הם הרוב האמיתי במדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
1) ז"א הפגנת דתיים, ולא ימין. ז"א, הפגנה בינונית (נגיד, מאלף עד 50 אלף) ולא גדולה. לא הוספת מידע חדש. 2) טענת אחרת בסעיף 9 ב תגובה 240498 3) אני תיקנתי טעות עובדתית (וגם נתתי את ההסבר שסותר את הרמיזה של יוסי, אבל כבר לבשת את השריון, אז למה להתרכז בעובדות). 4) כן, אבל מה הקשר לדיון? |
|
||||
|
||||
בתגובה 240640 יעקב ערך רשימת "סטיגמות סוציולוגיות", וביניהן "החילונים השמאלנים מבלים יותר בפאבים ודיסקוטקים". על זה הגבת (בתגובה 240652) ש"זה לא סטיגמה, זאת עובדה". על-כן כתב יעקב (בתגובה 240654) "שהשמאלנים הולכים לפאבים זו סטיגמה". |
|
||||
|
||||
את ההקשר של המשפט ''זה לא סטיגמה, זאת עובדה'' אפשר לראות מיד אחריו, נא לא לקרוא חצאי תגובות. |
|
||||
|
||||
אני כתבתי: "נסיונך לטעון (בלי לכתוב זאת) שיש הבדל בעניין זה בין ימין לשמאל, אינו נכון." כוונתי לכך שאין הבדל מבחינת כמות הזמן המושקע בהפגנות המצביע על אי עבודה. לא כוונתי כלל לשאלה באיזה יום בשבוע מתקיימים ההפגנות כי זה חסר משמעות לדיונינו. לא ראיתי שום הסבר שלך ליוסי נא האר את עיני. עכשיו אני גם נזכר שיש הפגנות די גדולות במוצאי שמחת תורה. אני אישית הייתי בהפגנה כזאת עם אריאל שרון באלון מורה. |
|
||||
|
||||
ההסבר הוא פשוט מאד, כשמישהו רוצה לארגן הפגנה גדולה, הוא מעוניין למקסם את מספר האנשים שיגיעו. בישראל יש שלוש שיקולים עיקריים (מלבד נושא ההפגנה) שמורידים את מספר המגיעים, חובות של היומיום (עבודה, ילדים...), מצוות דת (שבת, כיפור...) וארועים חד פעמיים (כוכב נולד, מכבי תל אביב,...). מארגני הפגנות הימין יודעים שבקרב המופיעים הפוטנציאלים שלהם השיקול השני חשוב מאד. מארגני הפגנות השמאל יודעים שבקרב המופיעים הפוטנציאלים שלהם השיקול השני חסר חשיבות כמעט. לא זכורה לי שום הפגנה *גדולה* באלון מורה. |
|
||||
|
||||
גוש אמונים היו מארגנים כל שנה הקפות שניות. באותה שנה הם היו באלון מורה או שמא היה זה במה שהיום נודע כאיתמר. אבל זה לא נחשב. למחרת אין בית ספר - אסרו חג. ואם אנחנו כבר כאן אז היו גם הפגנות שניות בקבר יוסף, קצת לפני שבני פריצי עמינו מסרו אותו לידי האויב ב 1995. היו הרבה אנשים. פגשתי את דודה שלי. |
|
||||
|
||||
צירוף חביב. הפגנתם, אני מניח, נגד מתן תורה. |
|
||||
|
||||
הפגנו את חיבתנו לתורה אשר יקרה היא מכל סחורה. |
|
||||
|
||||
זה לא נחשב פשוט מפני שזאת לא הפגנה *גדולה*. |
|
||||
|
||||
אדוני הנכבד מאד אל תצרף אותי לשום מחנה, הבט על נושא הדיון ותבין מדוע הערתי לגבי מה שמכונה בארצנו הימין, לא רמזתי, אינני רומז וכו וכו |
|
||||
|
||||
אני רוצה את השעון עצמו, או להבדיל את השוטר עצמו. עדיף בדואר רשום. |
|
||||
|
||||
טוב מאוד. רק תדע שאם תמשיך לכתוב באתרי אינטרנט,יעקב יגייר אותך בכוח,כולל ברית מלה מחודשת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |