![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בעצם, בתשובתי הסברתי למה טיל ארוך טווח הוא יותר מהיר, אבל בקריאה שנייה של שאלתך ראיתי שבעצם בכך אתה מכיר ואתה שואל למה המהירות חשובה (מה זה נפ''ע איני יודע). תחשוב על אדם (אדם זה לצורך העניין גם כן מערכת מכנית עם אמצעי גילוי) שצריך לתפוס כדור שמגיע במסלול פחות או יותר דומה אבל במהירויות שונות. ברור שהרבה יותר קשה יהיה לו לתפוס כדור מהיר למרות שבשני המקרים הוא לא רודף אחר הכדור אלא מחכה לו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
זהו, שאדם לצורך העניין הזה הוא לא מערכת מכנית עם אמצעי גילוי. מערכת זיהוי המרחק והערכת המהירות והמסלול של האדם היא פחות מדויקת מזאת של אמצעי הגילוי. שוטרי תנועה רושמים דו"חות מהירות ע"ס ממל"ז או מכ"ם, לא על פי הערכתם המלומדת שהרכב נסע במהירות של 124 קמ"ש. ונפ"ע זאת נקודת פגישה עתידית. המקום בו יפגשו מסלוליהם של המטרה ושל הטיל המיירט. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לצורך תפיסת הכדור הבן אדם הוא בדיוק מערכת מכנית עם אמצעי גילוי, ואני חושב שהדוגמה הזאת היא מצויינת. זמן תגובה קיים במכונה כמו באדם, כשמהירות הטיל המיירט היא רק אחד המשפיעים על זמן התגובה של המערכת כולה, כמו שהמהירות שבה יכול האדם להניע את זרועותיו היא רק אחד המרכיבים ביכולתו לתפוס את הכדור המהיר. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |