|
||||
|
||||
השאלה אותה רציתי להעלות היא: למה (מלבד ההקשר ההיסטורי) אילוצי לבוש נשמעים לך (ולשאר המגיבים) כמשהו שמחייב תגובה מידית לעומת פגיעות רציניות בזכויותיהם של מיעוטים (ערבים/חילוניים) בארצנו שנראית לך כטריויאלים? |
|
||||
|
||||
הסיבה היא, כנראה, השוני בראיית המונח ''פגיעה'' בזכויות של מיעוטים. המיעוטים האתניים בארץ קוראים לאפליה מתקנת, בעוד שבאפגניסטאן קוראים המיעוטים כנגד האפליה בכלל. מעניין באמת מה להינדים יש לומר בעניין. אני בספק אם נוכל לגלות זאת בעתיד הקרוב. |
|
||||
|
||||
אנסה להיות יותר ברור: כשמדובר בפגיעה (ללא מרכאות כפולות) בזכויות הציבור החילוני בארץ, אין בקשה לאפליה מתקנת אלא לזכויות אלמנטריות (כמו זכות התנועה או העיסוק). על אחת כמה וכמה כשמדובר באפליית התושבים (שאינם אזרחים) הערבים תחת שלטון ישראל בשטחים הכבושים (זכות התנועה, העיסוק הדיבור, ההתארגנות, הזכות לבחור ולהבחר, להמשיך?). לא ברור למה זה מעניין אותך מה יש להינדים לומר בעניין, הרי אתה לא באמת חושב שהם מתלהבים מהאפשרויות החדשות שנפתחו בפניהם. |
|
||||
|
||||
אני לא אענה לשאלה אותה רצית להעלות, ואני לא אנסה להציג כאן סולם של דרגות חומרה של פגיעות בזכויות מיעוטים. בכל זאת, אני אגיד שלדעתי יש הבדל *מהותי* בין החובה להחזיק תעודת-זהות כתומה *בתוך הכיס* לבין החובה לענוד איזה תג-מזהה *מחוץ לבגד*. |
|
||||
|
||||
יפה, ומה עם לוחית זהות ירוקה *מחוץ* לרכב? (כן, אני יודע שזה לא קיים יותר, אבל בכל זאת) |
|
||||
|
||||
לוחיות ישראליות הן האופציה הפחות-בטוחה בכבישי השטחים בימים אלה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |