|
ברשימתי שלעיל לא ניסיתי לבחון את עיקרי האמונה האורתודוכסית (או הרפורמית) ב''משקפיים'' שכלתניות. גדולים וחכמים ממני ניסו לעשות רציונליזציה של הרומנטיקה (במובן המקורי של המילה, כמובן), וכשלו. כפי שציינתי ברשימתי במאמר מוסגר, נושא מאבדי הדת בישראל ראוי שיידון במונחים כלכליים מהטעם הפשוט שבבסיסו עומדים כוח, פוליטיקה וכסף. אם נרצה ואם לא נרצה, כולנו צרכנים של שירותי הדת. הן בתשלום מיסים והן בנישואין, גירושין וכיוצא באלה. תודעת הצרכנות שלנו, הישראלים, היא די מפותחת, אבל מוגבלת לתחומים ספציפיים. הגיע הזמן שנשליך את תודעת הצרכנות שלנו לתחומים שהם מעבר ללדאוג שלא נצא פראיירים עם העודף במכולת.
|
|