בתשובה לדובי קננגיסר, 05/08/04 12:26
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238143
טסים לקפריסין. חוזרים כזוג נשוי, ואז עושים מסיבה גדולה עם כל המשפחה והחברים ויאיר לפיד מקדש את הזוג הצעיר. מה רע ? (אפשר גם בסדר הפוך)
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238150
כן, זה מה שאני חשבתי. תאמין לי שזה לא כזה פשוט.
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238156
הצ'יף רוצה להכריז על שינוי צפוי במצבו המשפחתי?
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238191
ומה קורה כשאחד מבני הזוג מחליט שבכל זאת עדיף לו להתגרש בבית דין רבני?
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238231
אז באמת צריכים לעבור ברבנות. זה לא עניין של ''אחד מבני הזוג'' כי אין אפשרות לגירושין מבחינת החוק, אפילו בהסכמת שני הצדדים, ללא גט מוכר ברבנות.
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238257
יפה. ענית לבד על תגובה 238143.
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238302
ולכן אין למעשה משמעות לנישואין אזרחיים בישראל - לא חשוב איפה אתם עורכים את ההסכם ואיזה חוזה זה בדיוק, המדינה (בעזרת הרבנות) מחוללת עבורכם באופן אוטומטי נישואין על פי דת משה.
הם אוטוטו שוברים את גב הגמל 238329
נכון.

מעניין לציין בכל אופן שרוב הבעיות הכרוכות בגירושין ברבנות הן קשות פחות עבור מתגרשים שנישאו אזרחית.
הרבנים פחות להוטים לכפות שלום בית, כי אין להם שום עניין לעודד זוג שמבחינה הלכתית אינו נשוי להמשיך לחיות בחטא.
בנוסף, במקרה של בעל שמעוניין לעגן את אשתו, לא יהיה קושי לפסוק שהנישואים, בהיותם אזרחיים, לא היו תקפים מלכתחילה ולשחרר את האישה לדרכה.
הם כן נשואים הלכתית 238330
אאל"ט (ואני די בטוח שאל"ט) לא חייבים חופה וקידושין כדי להיות נשואים ע"פ ההלכה. אם השניים מכריזים על עצמם כנשואים, ומקיימים חיי נישואין (גרים ביחד, חולקים רכוש, מקיימים יחסי מין וכו' - אני לא בטוח מה הדרישות המדויקות) הם נחשבים נשואים הלכתית.

זה כמובן לא אומר שהרבנות תרצה שהם ישארו בסטטוס הזה - בין השאר מכיוון שפריצת גבולות כזו מחלישה פוליטית את עיקרון "הצביון היהודי".

אגב, יש לך איזושהי עדות ברורה לכך שהגירושים של זוג נשוי-אזרחית קלים יותר?
לפי אתר חופש 238366
הגרושין לפעמים יותר קלים ובכל מקרה לא יותר קשים מאשר במקרה של חתונה "רגילה".
הם כן נשואים הלכתית 238415
אתה לא טועה. אפשר אפילו לקדש דרך יחסי מין במקום דרך נתינת טבעת (כמובן בתנאי שיש עדים).

אבל כל זה מותנה ברצון של שני הצדדים ליצור קידושין. דעת רוב הפוסקים היא שברגע שאדם במכוון אינו מתחתן ברבנות, הרי הוא מגלה דעתו שאין לו חפץ בקידושין כדת משה וישראל.

(מצד שני, אם זוג שמתגורר יחד יעיד שברצונו להיות נשוי על פי דת ישראל, רק שהוא סולד מהממסד הרבני - אז יכולה להיות בעיה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים