בתשובה לאלכסנדר מאן, 22/05/01 3:07
עוגה? 23800
אלכסנדר שלום,

תמוהה בעיני הצגת הדברים כפי שהיא משתקפת בתגובה הנ"ל, במיוחד לאור קשרנו החוץ-איילים בה דנו בסוגייה זו. שתי ה"דוקטרינות" שהצעת הן שני צדדיו של אותו מטבע – הגישה הספראטיסטית, שזוכה לעדנה רבה בציבור הישראלי בשמונת החודשים האחרונים. שתי הגישות שהצגת, דוקטרינת אנשלוביץ ודוקטרינת מאן הן בגדר הפסקת אש – הבה נקבע מצב של איבה ונשאיר את הבעיות על כנן. המחלוקת ביניכם היא רק היכן להעביר את הקו, אליבא דדב הקו צריך לעבור לאורך הירדן ואליבא דאלכס הקו צריך הקו לעבור בגבולות הרביעי ליוני 67. טרחת, ואני מקווה שלא בזדון, להשמיט את האופצייה ההשתלבותית (ואנא אל תכנה אותה דוקטרינת בילינסקי, אני לא מתכוון לקחת קרדיט על תוכנית אלון על נגזרותיה והרחבותיה מבית שמיר/רבין/שרון) ששואפת להקים מדינה/אוטונומיה פלשתינית לצד ישראל תוך פתרון איזורי/עולמי של בעיית הפליטים (המעיקה על כל מדינות האיזור) המזינה את הסכסוך בעקביות ומשמשת ככלי בידי הצדדים כדי לקדם או לעכב פתרון. מדינה זו תשתלב בעתיד (כפי הציע אלון דאז) בקונפדרציה ישראלית-ירדנית-פלשתינית – עצמאות יהודית בישראל תוך השתלבות, או כפי שהיה מכנה זאת אולי משה שרת – התערות ישראל במרחב השמי. ברור כמובן שישראל תשלם מחיר חברתי מסויים עקב אותו "אוריינטליזם" בכוח (מי יודע, אולי יקום גל חדש של "כנעניות"?) שמאד לא ימצא חן בעיני שכבות מסויימות באוכלוסיה, אולם לדעתי, היקף התקציב שישתחרר מההוצאות לביטחון ויוכל להיות מופנה לחינוך/שיכון/תעשיה/תרבות וכו' שווה את המאמץ.

שלך,

ערן
במעגל נחוגה? 24218
ערן שלום,

הצדק עימך - ומכאן התנצלותי המלאה.

תוכניתך הכללית הינה בהחלט על תקן דוקטרינה, הגם שתקופות ארוכות העדפת מסיבות השמורות עימך לבחור בישיבה על הגדר לשיטתי, אך מקרב עשרות תגובותיך השונות הפזורות ברחבי אתר זה עולה ומצטיירת בהחלט תמונת-על שלימה, אשר הקרדיט עליה הינו כולו שלך.

תמיכתך היציבה והבלתי מתפשרת באופציית ההשתלבות גורמת לי אישית לא אחת לשקלל ולבדוק תגובותיי השונות, וזאת למרות היותי מודאג לעיתים מהפאטרנליזם המריח ברעיונותיך אלו כלפי הפלסטינאים, האמורים לשיטתך לרצות ולהשתלב אף הם בתוכניתך.

הקירבה הרעיונית המסויימת הקיימת בין הדוקטרינה הנקראת על שימך לבין דוקטרינת דנבום הינה האלטרנטיבה היחידה לדבר ולביצוע הרעיון אשר אני מציע, אך ברשותך אמשיך ואדבוק ברעיון תוכניתי המקורית, כבסיס גס-משהו לפיתוחם ולהחלתם של רעיונותיכם אלו בעתיד רחוק יותר.

מכל מקום כולי תקווה כי הינך עומד על ההבדל המשמעותי בין הדוקטרינה הנושאת את שמי לבין דוקטרינת אנשלוביץ ותוצאותיה.

שלך

אלכס
שקול וענייני 24228
אלכס שלום,

כמובן שיש הבדלים רבים בין ''דוקטרינת מאן'' ל''דוקטרינת אנשלוביץ'' במישור האתי, שאלת ''זכות התגובה'' למשל, אולם לטענתי שתי ההצעות מטפלות בסימפטום, אך לא בבעיה. אני מניח שנוכל לבלות שעות ארוכות בדיון בנושא הסבוך.

אבל אני תמיד שמח למצא תגובות המשתמשות במילה ''לשקלל'' באיות הנכון ולא תוך שימוש שגוי באות כ.

שלך,

ערן

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים