בתשובה ליעקב, 21/07/04 12:13
די. 234845
ועל כן היא *רציונלית* להבדיל מהאדם הדתי שממשיך להתפלל. אשה שממשיכה לחכות, היא הלא רציונלית (להגדרתך). היא דומה לאדם דתי שהתפלל עשרים שנה, עד שקיבל שכר, ראה את האור, וחזר בשאלה (והפך לרציונלי, להגדרתך).

דתה דיברת על "חוסר רציונליות של אנשי השמאל" (<תגובה 234561>). אלה ש"הפסיקו להאמין לפלשתינאים" הם בהכרח רציונלים. מכל השמאלנים, נשארנו עם אנשי הקש.

העובדה שהאדם הדתי לא מרגיש מרומה, היא זאת שהופכת אותו ללא רציונלי *להגדרתך*, אם הוא היה מרגיש מרומה, הוא לא היה עומד בתנאים להגדרתך כלא רציונלי, והיה הופך לרציונלי, להגדרתך (כמו האשה שפנתה לבית משפט, או שלמה בן עמי).

רגע, אתה מודה שיש אנשים שהולכים למקובלים תמורת הבטחות? האם אפשר לומר ש"חוסר הראציונליות של הדתיים הוכח (דברי לא כוונו אליך)"?

מי שמקבל ברכה מאמנון יצחק עומד בדיוק *אבל בדיוק* בהגדרה שלך ללא רציונלי.

ולהערה, מצטער, אני איש שמאל, כשכותבים שאנשי השמאל לא רציונלים, יש לי תחושה שמתכוונים אלי. כמו שכשכותבים שהיהודים גנבים, יש לי תחושה שמדברים אלי.
די. 234849
סליחה על הגסות אבל אני מתפלאה עליך, מה דוחף אותך להמשיך איתו את הטנגו הזה, החסר כל חוש קצב? אתם מזכירים לי משהו מ"המאהב", של א.ב. יהושע. שם אמר מישהו על דרשותיו של הרבי: "נראה היה לי שהוא מלבן *בעיות מדומות*" (ההדגשה שלי).
שאלה ממש יפה 234857
א. אני כותב תגובה ליעקב.
ב. אני מקווה שכתיבת התגובה תוביל להבנה של יעקב.
ג. יעקב לא מבין.
ד. אני חוזר לכתוב תגובה חדשה (וחוזר לב).
מסקנה:
ה. אני לא רציונלי.

תגובה 234379
די. 234858
יש ביניננו הסכמה. כל אחד מאיתנו טוען שהשני לא מבין מה שהוא כותב.
מכיון שכך, וניסיתי מאוד, וזה מאוד הפריע לברקת אני מתייאש.

הוכחת את טענותיך בשיטת ההוכחה דרך התשה. כל הכבוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים