|
||||
|
||||
מדוע נדרשת יותר עירנות ממה שהיתה? |
|
||||
|
||||
כי קודם, ככל הידוע לי, לא נבדקו מסלולי הרכבות (בעוד שאת הנוסעים בדקו כל הזמן). ויש מקום לחשש מניסיון פיגוע ברכבת דו-קומתית, שמספר נוסעיה גדול. אגב מעניין מיקום הפיגוע בסביבת הכפרים פוריידיס וג'סר א-זרקא, רחוק יחסית מהשטחים. בתוך כמה שבועות נדע מן הסתם האם מעורבים בפיגוע זה גם אזרחים ישראלים (אני מקווה מאד שלא). |
|
||||
|
||||
כקודם, כן עכשיו - נסיון פיגוע ברכבת הוא אפשרי. לגבי בדיקת מסלולי הרכבות - אינני יודע עד כמה ניתן לעשות יותר ממה שנעשה קודם, ועד כמה זה יכול למנוע נסיונות והצלחות לבצע פיגועים. אם נכונים חישוביו של אלכסנדר מאן, הרי שרעיון הבדיקה המתמדת של המסילה כמוהו כרעיון הגדר הגבוהה שלו - שניהם יקרים מאד ולא יעילים במיוחד. |
|
||||
|
||||
קיימים קטעי מסילה שאין צורך מעשי לבדוק - בין נתיבי איילון (ז''א כל המסילה בתל-אביב), הקטע הצמוד לכביש החוף מאזור עתלית לכיוון חיפה (למעט אולי בדיקה השכם בבוקר). באזור מעגן מיכאל אפשר פשוט למקם תצפית קבועה במגדלור של קיבוץ מעיין-צבי. בשיטות כאלו ניתן לדעתי לצמצם בהרבה את הבדיקות. עם זאת יש לי חשד רציני שמקום הפיגוע מאד לא היה מקרי - אך אני משאיר למשטרה ולשב''כ לבדוק זאת. |
|
||||
|
||||
וכמו במקרה הגדר הגבוהה שלו, אין לפתרון זה מענה כנגד פצצות מרגמה, ושאר נשקים בעלי טווח בינוני עד ארוך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |