|
||||
|
||||
א. בארה''ב, כפי שאתה ודאי יודע, יש תנועה נפוצה של ''בריאתנים'', שמתנגדים נחרצות לתורת האבולוציה. גם בקרב החרדים יש מי שרואה בתורת האבולוציה (שפוגעת ברעיון של ''מותר האדם מן הבהמה'') ככפירה. ראה אמנון יצחק לדוגמא. ב. לימוד ביקורתי אינו לימוד הגמוני עם דיסקליימר בסוף - אלא קריאה ביקורתית של הטקסט עצמו, ניתוח המסרים שהטקסט מנסה להעביר תוך ביקורת עליהם, ומו''מ עם הטקסט כדי להפיק ממנו ערכים שמקובלים עלינו, תוך הפרדת ערכים שאינם מקובלים. |
|
||||
|
||||
באשר לאבולוציה, אני לוקח אם כן את הדתיים שמכחישים אותה לגמרי, שהם מיעוט, כבעלי דעה קיצונית, אשר בוודאי אין לה מקום בבתי הספר (כפי שלא הייתי מסכים שתומכי כהנא או חד''ש יקבעו את תוכנית הלימודים). הבנתי עכשיו מהו לימוד ביקורתי, אך אני לא בטוח שזה אפשרי במקרה של לימודי דת, כשהאמונה באלוהים עומדת בבסיסה, ואו שאתה מאמין או שלא. אני יודע שהיהדות מציעה כמה ערכים לא רעים בכלל, אך לדעתי אפשר ללמוד אותם בשיעורי חברה, בלי קשר לדת (אשר אין לה בעצם מונופול על ערכים אלו). |
|
||||
|
||||
קריאה ביקורתית? בבתי-הספר של היום? עם מורות בעלות שפה עילגת, ותוכנית-לימודים המשולבת במסדרי-מורשת צבאיים-פשיסטיים? באמת, דובי. |
|
||||
|
||||
המורות בעלות השפה העילגת, בניגוד אליך, מר קלטי? אני חושב שכבר העירו לך על השימוש הנמרץ שאתה עושה בביטוי "באמת, X". הייתי מייעץ לך להפסיק, אם אתה רוצה התייחסות רצינית להבא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |