בתשובה ללא-פלצן, 12/05/01 17:25
תרבות 23108
ובכן, מסתבר כי אתה טורח להוכיח במו מקלדתך מי מאיתנו הוא אכן "תרבותי". חן חן.

טיעון הגיוני, לעומת זאת, אין בפיך. אתה מסוגל, כפי הנראה (אם לשפוט גם על פי הדיון שלמטה) לזעוק ככרוכיה "נאצים! נאצים!" - אך לא הרבה יותר מכך.

ולמרות הרדידות האיומה שאתה מפגין כאן, ואמונתי המוצקה בדבר אי יכלתך להבין באמת את דברי (וגם, למרבה הצער, להבין מהו "נאצי", אם כבר), אני מעוניין לשטוח כאן עוד כמה דעות ועובדות.

אם כן:
1. שואה. השואה, שים לב, לא היתה אירוע יחודי בהסטוריה. היא היתה דבר נורא ואיום, במימדים מבעיתים, אבל, מה לעשות - עמים השמידו עמים אחרים גם לפני כן, אולי אף לאחר מכן. אין בשואה כל פרדיגמה חדשה לגבי יצר ההרס וההרג האנושי.
2. סבל. מי שמך לשפוט ולכמת? האם סבלו של חולה סופני בסרטן גדול או קטן יותר מזה של קרבן השואה? ומה לגבי השבויים בידי היפנים במלחמה? או אנשים שנהרגו בידי קניבלים? או קרבנותיהם של רוצחים סדרתיים? או איש שנדרס אתמול ברחוב? מצטער - לשואה אין בלעדיות על הסבל האנושי.
3. חופש. אין כל סיבה בעולם להגביל את מדת החופש של אדם כל עוד אין מדובר בפגיעה פיסית באדם אחר. פגיעה נפשית... ובכן, מחר אחליט כי מרק עגבניות פוגע אנושות בכל היקר לי, עקב תקרית איומה בנעורי (שהשתתפו בה גם: 1 סבתא, 1 בצל, 2 גזר גמדי), ואדרוש בתקיפות לאסור על מכירתו ויצורו בארץ. נשמע לך מגוחך? ובכן, כעת אתה יודע מהם רגשותי בעניין איסור הואגנר.
4. נאצים. קטונתי מלהסביר זאת - אתה מוזמן לעלעל באנציקלופדיה או לדבר עם הסטוריון (מר גורביץ שבכאן ישמח, אולי, לבאר). עם זאת - אם כל אדם החולק על דעתך, מרגיז אותך, מביא אותך לידי התקף זעם, אם כל אדם כזה הוא "נאצי" בעיניך, הרי שיש לך הרבה מה ללמוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים