|
||||
|
||||
נניח, לצורך העיניין שנהג האוטובוס אכן דהר אל הצומת בעיניים פקוחות כאשר הצבע ברמזור הוא אדום, ומכאן שהוא נושא בחלקה הארי של האחריות לתאונה ולתוצאותיה. עדיין יש לו עם מי לחלוק באשמה: 1. נהג הג'יפ הצבאי. נכון, היה לו ירוק, אבל אם מישהו לא ידע(1), להלן חדשה מרעישה: אור ירוק אין פרושו "קדימה, סע". אור ירוק פרושו מותר לך לסוע כעת, בהתקיים כל התנאים האחרים, ובכפוף לכל הסייגים האחרים, המתירים נסיעה וכניסה לצומת. אחד התנאים הוא שהצומת פנוי. אחד הסייגים הוא הדורש מהנהג, בהכנסו לצומת, לוודא שלא שועט לתוך הצומת פול טריילר עמוס שאיבד את בלמיו. צריך להסתכל גם אל הרמזור, לא רק אל הרמזור. 2. מדינת ישראל, רשויות הרישוי, האכיפה, התימרור (והרימזור), הכשרת ובחינת הנהגים. חלקה של מדינת ישראל באשמה גדול מחלקו של נהג הג'יפ. מדינת ישראל אשמה בכך שנהג הג'יפ לא ידע, או לא היה מודע למה שלמד פעם, מזמן, בשיעורי התאוריה, שחובה עליו לוודא שהצומת פנוי. מדינת ישראל אשמה שבאוטובוס שהתהפך אין חגורות בטיחות. אם אני אעשה טובה לחייל המבקש הסעה, ואסיע אותו ברכבי, והבחור לא יחגר, אני (וגם הוא) צפוי לקנס. נהג אוטובוס (או חברת אוטובוסים) המסיע נוסעים בשכר, לא רק שאינו מחויב לאכוף על נוסעיו להחגר, הוא אף אינו מחויב לאפשר להם את הבחירה האם להחגר (ובמילים אחרות - באוטובוס לא חיבים *להתקין* חגורות בטיחות). מדינת ישראל אשמה בכך שהיא משלימה עם ומעודדת את התרבות של "ירוק - סע" ושל "אדום (אם הוא לא אדום עתיק) - עוד אפשר להספיק". מהרגע שהאור האדום לכוון אחד נדלק, ועד שהאור הירוק בכוון צולב נדלק, עובר פרק זמן משמעותי, הנמדד בשניות. למה? כי לא סומכים על הנהג שבבכוון נסיעתו נדלק האור הירוק, לא מעודדים אותו ולא אוכפים עליו, את הבדיקה שהדרך אכן פנויה. כתוצאה מכך שהאור האדום דולק סימולטנית לכל הכוונים נולדה תופעת ה"יכולת להספיק לעבור". אכיפה משמעותית של איסור כניסה לצומת כאשר האור ברמזור שונה מירוק (כן, גם בצהוב אסור) עם הסברה מתאימה היא טאבו (או סתם התערבות יתר של המדינה בעינייני האזרחים, בכל אופן - הס מלהזכיר). ומדינת ישראל אשמה בעוד דבר אחד - בעליהום על הנהג(2). הדווח על כך שהנהג נכנס לצומת באור אדום ובמהירות 70 קמ"ש לא הגיע מבית החולים בו מאושפז הנהג. גם הרזומה של הנהג, הכולל כ-20 הרשעות קודמות לא הופץ על ידו. אגב, מישהו יודע לפרט את מהותן של אותן 20 עברות? כמה מהן אכן מהותיות ומסכנות אותו ואת המשתמשים בדרך, וכמה טכניות או מינוריות? מישהו פירסם את חלוקת אותן עברות על פני 27 השנים בהן הנהג (על פי עדותו) מסיע ילדים (ואני לא יודע כמה שנים לפני כן, בהן נהג "לשימוש עצמי")? מישהו יודע כמה זה כ-20? (ההימור שלי 18-19. אם היה 20 לא היו משתמשים ב"כ", אם היה 21-22, היו מציינים "יותר מ-20" ולא "כ-20".) זהו, אני את שלי אמרתי. לא כי אין לי מה להוסיף, אלא כי אמרתי די. ___ (1) ולצערינו, בלי ציניות, הרבה מאד נהגים ישראלים אינם יודעים. (2) גם על "הנהג" כדמות קיבוצית, וגם על נהג האוטובוס המסוים. |
|
||||
|
||||
מסכימה שאסור היה לאפשר לו להמשיך לנהוג. מעבר לזה, אני בטוחה שהוא ראה את עצמו כנהג טוב. כאמור, אני לא מדברת פה על הסיבות לתאונות הדרכים אלא על הפער בין המתרחש בפועל (ובבית החולים) לבין המתרחש בראשם של המעורבים בתאונה. לגבי הרשעותיו, ב''הארץ'' נאמר שרובן טכניות, ולפחות אחת מהן היא נהיגה ללא רשיון. |
|
||||
|
||||
המשפט הראשון שלי נאמר כתגובה לדברי השוטה תגובה 229770 |
|
||||
|
||||
נהיגה ללא רשיון, או אי נשיאת רשיונות? הראשון משמעו נהיגה ע"י מי שאינו מורשה לכך, השני משמעו שהנהג השאיר את המסמך המעיד על כך שהוא מוסמך לנהוג במקום אחר. נדמה לי שיש הבדל משמעותי בין השניים. |
|
||||
|
||||
לא זוכרת מה היה כתוב שם. כנראה נשיאת רשיונות. |
|
||||
|
||||
ולמרות זאת את מסכימה שאסור היה לאפשר לו להמשיך לנהוג. למה להסתפק בזה? למה לא לתלות אותו וזהו? |
|
||||
|
||||
למה להסתפק בהצעה "לתלות אותו"? למה לא להציע "לתלות אותו בככר העיר ואז לקשור אותו לשני סוסים דוהרים" וזהו? 20 הרשעות זה אולי לא נשמע הרבה לנהג המצוי ששכח לאותת בפנייה ימינה 1 (גם אם רובן טכניות). אבל עם נהגים שמופקדים על כלי רכב ציבוריים יש להחמיר יותר. 1 אני עצמי לא נוהגת, כך שאין לי מושג כמה חמורה העבירה הזו. |
|
||||
|
||||
לפי נסיוני בכבישים, 20 הרשעות פירושן משהו כמו 2000 עברות לפחות. |
|
||||
|
||||
איש טוב ועניו אתה. אם היו עוצרים אותי כדי לתת לי דו''ח כל פעם שהייתי עובר את המהירות המותרת, לעולם לא הייתי מגיע למחוז חפצי. |
|
||||
|
||||
אולי אתה יכול להיות ההוכחה שפרדוקס הדיכוטומיה של זנון בכל זאת מתקיים? |
|
||||
|
||||
תזכיר לי? |
|
||||
|
||||
דיון 236 |
|
||||
|
||||
אם כך, מזל שאתה לא צריך להסיע עשרות ילדים (ועוד כאלה שאינם שלך). |
|
||||
|
||||
הצעת חוק: כל נהג של רכב ציבורי יצטרך לתלות במקום מרכזי ברכבו את גליון ההרשעות שלו. מבט קצר בגליון יוכל לסייע לי להחליט אם להכנס למונית, למשל. (אני מודע לבעייתיות: ברוב כלי הרכב אין מקום מספיק גדול) |
|
||||
|
||||
כמו אצל הרופאים בסין ומספר החולים שמתו תחת טיפולם? בסוף תמצא נהג עם 2 עבירות, אבל תגלה שהוא קיבל את הרשיון רק הבוקר. |
|
||||
|
||||
רק את עשר העבירות האחרונות. |
|
||||
|
||||
ואם עשר האחרונות הן פעוטות ערך, והאחת עשרה היא "נהיגה בעיר במהירות 200 קמ"ש תחת השפעת סמים ברמזור אדום ותוך דיבור בסלולרי ללא דיבורית"? הווה אומר: עשר החמורות בעשר השנים האחרונות. |
|
||||
|
||||
למשל, אם יש לו עשר הרשעות של אי הצגת גליון הרשעות. |
|
||||
|
||||
לא בדקתי את זה אף פעם אבל סיפרו לי שבתדפיסים של כספומט שמראים את הפעולות האחרונות מופיעה כפעולה גם בקשות קודמות להדפסת הפעולות האחרונות. מזכיר קצת OCD. |
|
||||
|
||||
כבעל התופעה הקומפולסיבית הזאת, אני מבטיח לך שהדפסת פעולות אחרונות לא מופיעה כאחת הפעולות בתדפיס. רק פעולות בעלות משמעות על היתרה מופיעות. |
|
||||
|
||||
והרי כל פעולה המופיעה בתדפיס מחייבת את בעל החשבון בדמי שימוש(עמלת שורה?), ומכאן שהפעולה היא בעלת משמעות על היתרה. |
|
||||
|
||||
לא אצל כולם. אצלי הכספומט מתעקש להודיע כי הפעולה אינה חייבת בעמלה (גובים ממני סכום חודשי קבוע), ומחכה שאתן לו אישור להמשיך. לפני שמדברים על בינה מלאכותית כדאי לעשות משהו בקשר לטיפשות האנושית. |
|
||||
|
||||
"אזהרה-פעולה זאת עשויה לחסוך לך כסף ולפגוע ברווחיות הבנק" המשך? בטל? |
|
||||
|
||||
בטל! בטל מיד! אתה רוצה שתשלוף את כרטיס הפלסטיק מהחריץ שבקיר, והבנק יתמוטט לך על הראש? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |