|
||||
|
||||
אם ב"מוסר עבדים" עסקינן הייתי דווקא ממליץ על הגותו הפוליטית של אחד, אותו הכתרת אא"ט, באופן שטחי בעבר כ"החילוני הראשון". שכן אין כהגותו של מר בנדיקט שפינוזה לחידוד סוגייה זו. (ד"א, לו היה קם לתחייה היית מנדה אותו, או שמא "עוונותיו" כבר סולחו לו?) |
|
||||
|
||||
שאני אבין, מה זה היה? שפינוזה כקדוש מעונה, ולכן קדוש כל מוצא פיו? |
|
||||
|
||||
לו הייתי מעוניין להצביע על קשר סיבתי, הייתי במפורש עושה קשר כזה. שים לב ששמתי את שאלתי בסוגריים ולאחר שימוש באקרונים 'ד"א'. אבל אם יש לך שאלה ספציפית (או למרבה הרענון תשובה ספציפית לשאלותיי הספציפיות) אשמח לשמוע. אם לא, אז אני נאלץ להניח ששימושך בכלי השאלתי ה"רטורי" הוא שימוש קומפרהנסיבי ואינך כלל מצפה למענה. (ד"א, אתה חושב ששפינוזה היה מעונה? אנא שקול בתשובתך את נסיון ההתנקשות בחייו בסמוך לבית הכנסת הפורטוגזי ואת נידויו ע"י הקהילה היהודית של אמסטרדם מעט אחר-כך (1655)) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |