בתשובה לאלמנה ויתום, 25/06/04 0:13
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228665
צר לי עליך באמת ובתמים על כך שילדך מפריע לך ב''מסלול חייך התקין''. אולי עליך לשקול לשלוח אותו לאימוץ כדי שלא יפריע לך, אלא להורים אחרים, שרואים שילוב של קריירה והורות כמסלול חיים תקין.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228670
אתה גבר או אשה? לא, כי אם אתה גבר, ואם לא לקחת על עצמך את גידול ילדיך (אם יש כאלה), אתה מתבקש לא להטיף מוסר בנושא.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228688
אני גבר נשוי עם ילד, לי ולאשתי קריירות מקצועיות ואנחנו בכל זאת מצליחים לשלב בינהן לבין ההורות.
אני חושב שמי שאינם מסוגלים להיות הורים, בגלל שהם רואים את ילדיהם כ"מטרד" שמפריע להם ב"מהלך חייהם התקין", עדיף (להם ולילדיהם) שלא יגדלו ילדים.
אגב, איך גאי משתתף בגידול ברוקלין ולורדס?

ודרך אגב, התגובה הפבלובית שלך ("כי אם אתה גבר") מוכיחה שאת שוביניסטית נשית טיפוסית, ששופטת אנשים לפי המגדר שלהם ("אשה=טוב, גבר=רע") ולא לפי המקרה.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228692
אודה לך על פירוט של הנ"ל, דברים כמו- מה הקריירה שלך, ומה של אשתך, מי נשאר בבית עם הילדים כשהם נולדו, מי לקח אחר כך חופש מהעבודה בכל פעם שהיה צורך בריאותי או חינוכי, האם זה היה באופן שויוני לחלוטין? או שה"אנחנו" הזה הוא הסיפור הרגיל שבו 90 אחוז מהעול, כן, ה ע ו ל , נופלים על האשה. שגם עושה ויתורים בהתאם, בקריירה המקצועית שלה.
כי אני לא מכירה אף זוג אחד שבו הגבר ויתר ויתורים בקריירה שלו למען גידול הילדים. אני לא אומרת שאין, אבל אני פשוט לא מכירה מקרה כזה. או אתה מהסוג הנדיר הזה?
מפני שבד"כ או שהאשה מוותרת, או שיש להם עזרה מסבתות (לא סבים), או שהם מספיק עשירים לקחת או-פר (שוב אשה, לא גבר).

אז מה אתה, עשיר, נדיר, או סתם יהיר?
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228706
לגבי פירוט של הנ"ל - none of your god damn business - צאי לי מהחיים. כמו שאני לא מבקש ממך פרטים אישיים, אל תבקשי ממני.
בכל מקרה, פספסת לגמרי את הנקודה. תקראי שוב את התגובה הראשונה שלי (תגובה 228665), ואחרי שתביני על מה התרעומת, תחזרי אלי.

ולעניין התגובה (השוביניסטית הנשית הטיפוסית) שלך לגבי חלוקת העבודה:
אני כן מכיר זוגות שבהם הבעל לקח את חופשת הלידה, או שהבעל והאישה התחלקו בחופשת הלידה. אני גם מכיר מקרים שבהם האב הקדיש את כל זמנו, או לחילופין עבד מהבית (כמו במקרה הפרטי של אבי מולידי), לטובת הורות. אני רואה בכך שילוב קריירה והורות. מי שרואה בכך "ויתורים בקריירה למען גידול הילדים" - צר לי עליו וצר לי על ילדיו.

אז מה את? שונאת גברים, וורקהוליסטית, או סתם קלפטע?
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228707
כן, אנחנו נצא עכשיו זה לזה מהחיים. תודה ולא להתראות.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228754
אתה באמת מכיר זוגות שבהם הבעל לקח את חופשת הלידה (להבדיל ממקרים בהם הבעל והאישה התחלקו בחופשת הלידה)? כי אני כן מכיר (הכרות שאין קרובה ממנה) זוגות שבהם הבעל והאישה התחלקו בחופשת הלידה, אבל למיטב ידיעתי, לפחות במדינת ישראל, המצב החוקי הוא שהאשה חייבת לקחת לפחות ששה משנים עשר שבועות חופשת הלידה.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228755
מה זה, אתה לא קורא הארץ ביום שישי? הנה מאמר בדיוק על זה-
האיש שאתה מכיר היכרות שאין קרובה ממנה, הוא אחד מ-‏700 גברים בלבד בישראל.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228757
שים לב במיוחד לפסקה הזאת במאמר:

"מעסיקים רבים אינם מקבלים נשים לעבודה משום שהם יודעים שהן עשויות להיעדר בגלל הילדים. אם גם גברים יתחילו להיעדר מאותה סיבה, גם אותם יתחילו לשאול אם הם נשואים ומתי הם מתכננים ללדת. אם זה יקרה, ייתכן שגברים ישתלבו פחות בתפקידים בכירים ואז אולי שוק העבודה יתאים את עצמו סוף סוף למשפחה. את מי זה מפחיד? את הגברים. יש להם יותר מה להפסיד".

כבר דיברנו על זה מתישהו ואיפשהו באייל.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228761
ברור ששנוי לכוון יתר שוויון פוגע בבעלי זכויות היתר. מה חדש כאן? זה נכון גם לגבי שכר שווה על עבודה שווה, לקבלת תושבים ערבים לקציר, ולכל דוגמא שתעלי על דעתך בה יש נסיון לתיקון המכוון ליתר שוויון. בעלי זכויות היתר נאבקים על נחלת אבותיהם, טבעי, לא?
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228760
האמת? אפילו לתשבץ עדיין לא הגעתי.
והנתון, שרק 700 גברים (או ליתר דיוק - זוגות) ניצלו את הפריווילגיה, נראה לי קצת נמוך, אבל בהחלט לא מפתיע. למרות התגובות המופתעות משהו מסביב, ההתיחסות נטתה באופן מובהק לכוון - "איזה cool", ולא לכוון של "משהו דפוק אצלכם".
אגב - לגברים שבקהל - מומלץ בהחלט. אתם לא מעלים על דעתכם איזה רושם זה עושה על הבחורות בסביבה.
"א נ ח נ ו מצליחים לשלב"? 228742
רציתי לעשות לך היכרות עם זכר שמגדל את ילדיו. כמעט בכל הפרמטרים שהזכרת.
אחרי שנהיה מכרים, אכיר לך עוד כמה מכרים שלי מאותו הזן והמגדר.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228696
מבלי להתייחס לויכוח לגופו, אני רוצה לציין מניסיון אישי קרוב (קרוב עד שלא יכול להיות קרוב יותר), שלפעמים הגישה שאת מתנגדת לה, שמעדיפה ויתורים מסויימים וחלקיים דווקא של האישה ולא של הגבר על קרירה, לצורך גידול הילדים, ובמיוחד ההנקה, מקבלת תמיכה דווקא מהצלע הנשית שאולי נפגעת (1) הרבה יותר ממני (יצא המרצע מין השק).

(1) עצם הגדרת ההיפגעות כהיפגעות אף היא עניין של גישה, כי הקרירה אינה כל החיים. לו זה היה כך לא הייתי יושב עכשיו ומתקתק, אלא מנסה למצוא איזו דרך איך להשקיע את הזמן הזה בקידום הקרירה . . .
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228698
אני מסכימה שה"היפגעות" איננה בהכרח ובכל המקרים היפגעות. אבל זה תלוי באשה עצמה, ברצונותיה, ובקיום בחירה חופשית. וב"בחירה חופשית" אני כוללת גם יכולת התעלמות מציפיות ולחצים חברתיים.

ונכון, קריירה זה לא הכל בחיים, ויש גם דברים כמו תקתוק באייל. אבל למה לדעתך יש יותר גברים מנשים, בין המתקתקים באייל? מה קרה, לנשים אין מה להגיד? או שאולי אין להן זמן ואנרגיה לדברים כאלה?
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228702
אני מניח שאינך רואה בי אשם בכך שאין יותר נשים בין המשתתפים באייל. . .

אם את שואלת באמת לדעתי לסיבות לכך, אני נוטה לראות בכך בעיה של ''תנאי התחלה'', והתפתחות או אבולוציה של חברה.
מכל מקום, זו למשל דוגמה שבה אי אפשר להאשים לא רק אותי אלא את הגברים בכלל, וגם איני חושב שיש לפחות בדוגמה זו עניין של לחצים חברתיים.

אגב, זה מצחיק אבל תוך כדי הקלדה אני שומע שיחה בין אשתי (שלא יודעת שאני משתתף כאן בדיון על ההנקה), ובין בת של גיסתה שנולדה לה זה עתה בת, והיא התקשרה אליה כדי לברכה, על נושא ההנקה. בת גיסתה הזאת מניקה. אמא שלה שהיא אשת אח של אשתי לא הניקה. אמא של אשתי לא הניקה (למרות שהייתה עקרת בית), אבל הטענה הייתה שהיו לכך סיבות רפואיות (לא היה לה חלב), והיא וגם חמי עשו שתיפות מוח לכולם על החשיבות שבהנקה. אשתי הניקה את כל ארבעת הילדים. הכל עלה בשיחה הטלפונית הזאת.
סתם מתוך סקרנות 228705
יש סיבה מיוחדת שאתה מדבר על "בת גיסתה" של אשתך, במקום לקרוא לה "בת אחיה" (או "אחייניתה"), של אשתך?

ו- לא, לא האשמתי אותך, או כל אדם ספציפי אחר, במצב. וזו גם לא היתה בדיוק האשמה, אלא יותר ציון עובדה.
סתם מתוך סקרנות 228714
ממש לא. זה משהו לפסיכולוגים. כנראה בגלל שאחר כך הוזכר שאותה גיסה לא הניקה.
סתם מתוך סקרנות 228715
וגם כתבתי ''שתיפות מוח'' במקום ''שטיפות מוח. אבל זה כנראה בגלל סיבה אחרת.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228723
למה החלטת מתגובתה שהילד מפריע לה לחזור למסלול חיים תקין? אני חושבת שהאלמנה גם לא התכוונה להאשים את הילד ולכן, תגובתך נמהרת ותגובתה הראשונה של אסתי לגביך נכונה.
האשם הוא לא בילד, האשם הוא בחברה שמקבלת החלטות "נכונות" ושוללת החלטות "לא נכונות" בשביל היולדת, משום שכולם כבר היו שם קודם וכולם יודעים מה טוב לה, לבעלה ולילד. אותה חברה שמצפה מהאישה לרדת במשקל אחרי הלידה עד למידה 38, כי כך היתה לפני ההריון, מטיפה מוסר בנוגע לגידול נכון ולא נכון של ילדים ובכלל זה גם ההנקה.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228724
אותה חברה גם מטיפה מוסר בנוגע לעישון, אלכוהול ונהיגה פרועה. מה לעשות אם הנקה באמת בריאה יותר עבור הילד? אני חושב שיש הרבה הגיון בכך שה"חברה" (נניח שיש מין גוף כזה שקובע מדיניות) ממליצה לאמהות לא לטאטא את המידע הזה מתחת לשטיח. מה שבטוח הוא שמדיניות הפוכה היתה מעלה את חמת הפמיניסטיות שהיו טוענות שכל מה שמעניין את הגברים הוא לשמור על האסתטיקה של חזה האשה.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228744
וראה זה פלא, עדיין ישנם מעשנים, אלכוהוליסטים ונהגים פרועים. לפי הטיעון הזה שלך, הכי קל להטפל לחלש - במקרה זה, האם הטריה ולהאשים אותה, על לא עוול בכפה, שהיא פוגעת בתינוק.
יש הבדל בין לספק נקודות מבט שונות בנוגע לטוב ורע לבין לנקוט בשיטות הפחדה והאשמה, במקרה זה - מי שלא מניקה, היא אמא רעה. הרבה אימהות שלא יכולות להניק מסיבות שונות, זוכות להאשמות בוטות מפי אלה שחושבים שהם יודעים טוב יותר (והרבה פעמים מפי גברים שנסיונם ההריוני וההנקתי, עולה כמובן עשרת מונים על נסיונה של כל אחת אחרת).
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228863
לא צריך ''נסיון הנקתי'' כדי לדעת את יתרונות ההנקה, יותר משצריך ''נסיון עישוני'' כדי לדעת את הנזקים שבעישון. אני מבין מהמשפט הראשון שלך שאת נגד כל נסיון להעביר לאוכלוסיה מסרים בנוגע לדרכי ההתנהגות המומלצים. אולי את צודקת ואולי לא, אבל בשביל זה באמת לא צריך לתפוס את הפוזה של ''החלשות''. אמהות צעירות אינן חלשות יותר מגברים מסוקסי מבט או מכל מגזר אחר, לפחות לא האמהות הצעירות שאני הכרתי (או שמא הבעיה היא שלא הכרתי גברים קשוחים באמת).
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228871
כן, אבל בניגוד לעישון, שכדי להימנע ממנו צריך בעיקר כוח רצון חזק (להתגברות על הגמילה הפיזית והנפשית), ההנקה יכולה להיתקל בבעיות ממשיות הרבה יותר, שכוח רצון לא יפתור אותן. לפי מה ששמעתי, לפעמים התינוק עצמו ''לא מסתדר'' עם השיטה, ונוח לו יותר לינוק מבקבוק. כך שבעיות בהנקה אינן אבן בוחן ל''חולשה'' אצל האם.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228878
מי מדבר על חולשה? לא אני, זה בטוח.

אני ממש, אבל ממש, לא מבין על מה כל הרעש. בשנות השישים והשבעים פשה הנוהג של האכלת התינוק מבקבוק, וכשהתגלו, מאוחר יותר, הבעיות שקשורות בזה הממסד נרתם למשימה החיובית של השבת הגלגל לאחור‏1. מי שאינה יכולה להיניק יכולה בפשטות להתעלם מהעצות, להודיע שהיא מנועה מכך, לשקר או לקחת ללב. משום מה דוקא האופציה האחרונה עולה כאן.
_______________
1- עד כדי כך שחברות תחליפי המזון עומדות לביקורת נוקבת בגלל פעילותן בעולם השלישי.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229091
הביקורת על העולם השלישי נוגעת יותר לניצול מאשר לפגיעה בתינוקות: במקרים מסויימים שאני שמעתי עליהם, חברות תחליפי מזון העניקו לאמהות צעירות תחליפי מזון בחינם ושכנעו אותן להשתמש בהם למשך מספיק זמן כדי שהן תפסקנה להניב חלב. בשלב הזה, בערך, נפסקה האספקה חינם, והאמהות הצעירות נאלצו להמשיך ולקנות בכסף מלא את תחליפי המזון, או לצפות בילדיהן גוועים ברעב.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229127
בנוסף, השימוש במים מקומיים לערבוב בתחליף המזון לא הביא, איך לומר, לשיפור בבריאות הילוד.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229134
מצד שני הסיכוי של התינוק להדבק באיידס מאימו יורד.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229131
זה נשמע לי כאחת מאותן אגדות שמתרוצצות על פיתוח וירוס האיידס ע"י ה CIA, השתלת מסרים סאב-לימינאליים בסרטים ושאר תיאוריות המטריקס למיניהן. גם אם הסיפור הזה נכון, לפחות חלק מהזעם על חברות תחליפי-החלב אינן קשורות אליו אלא לעידוד הצריכה בארצות העולם השלישי פר-סה.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228728
"לחזור למסלול חיים תקין" זהו ציטוט ישיר מתגובתה (תגובה 228374). ושוב, צר לי מאוד על מי שרואה הורות כיציאה ממסלול חיים תקין, וצר לי מאוד גם על ילדיו.

אכן נתקלנו לא מעט באותן הטפות מוסר של החברה לגבי הגידול "הנכון" של ילדים בעיני החברה ("לתת לילד לאכול פורמולות כדי שיעלה במשקל", "להשאיר את הילד אצל הסבתא ולהמשיך לעבוד עד 21:00"). אך לשמחתנו, שנינו מצאנו את הדרך לשלב קריירה והורות, בלי לפגוע באף אחד מהם.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228738
I think the point made by both Ayelet and Esti, before everyone got upset, is that one must be very cautious when criticizing other people's family choices based on the way one phrase or another was articulated on the internet. I'm sure many of us can't boast perfect writing in every single Ayal message.

The point delivered by "almana veyatom" was the strong pressure put on her to nurse the baby, when a different arrangement would have worked better with her life (of which we know nothing). What was upsetting in your reaction was that you caught on to a marginal issue and nitpicked on it to the extent of mounting quite an offensive criticism on the lifestyle of a person you (and I, for that matter) know nothing about.

If no one minds, I'd like to use this incident to point out something that we should perhaps keep in mind more when responding on Haayal. The discussion culture here encourages people to nitpick on others and read text - not just content - very carefully to "catch" contradictions and inaccuracies in the other person's message. Some may be happier with this culture than others (me, I'm one of the less happy. Most of the time I don't enjoy nitpicking unless it's truly educational); but even in a place that encourages this type of discourse, there is one place where more caution might not be obsolete: when picking on minor remarks to personally criticize one of the participants. I see a lot of it here and it's one of the major things that spoils my otherwise fun Ayal experience.

Sorry for getting all "educational"; I'm just reading your comment, and the comments that follow, and for some reason felt the need to stop a personally offensive "collision course".

I'll crawl back to my corner. G'day, everyone.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228746
הורות היא לא יציאה ממסלול חיים תקין. לידה כן. הבנת את תגובתה בצורה שונה לחלוטין מהנימה בה נכתבה.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228747
אם כך, אני מתנצל בפניה.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228773
לידה, כמו גם הורות, הם שינוי במהלך החיים. מהלך החיים החדש גם הוא יהיה תקין, אבל שונה, ולכן אי אפשר ''לשוב'' אליו. אולי הדר חושבת שזו קטנוניות, אבל לדעתי הטענה של האלמנה (את היתום אני אשאיר בצד) על החברה הדורסנית שרודה בה ומכריחה אותה לעשות כל מיני דברים שהיא לא רוצה כמו להיניק, היא מעצבנת לכל הפחות. היא בחרה ללדת, ולכן היא צריכה לשאת באחריות (יחד עם המנוח) לטיפול בילד.
זה כמו להגיד שזו חוצפה מצד החברה למנוע ממני לדבר בסלולרי כמו שאני רגיל רק בגלל שאני נוהג כרגע. אני החלטתי לנהוג, ולכן אני חייב לפעול באחריות כפי שנדרש.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228778
ולמה היא חייבת להניק?
היא חייבת לכלכל ולהזין את התינוק, באופן שיאפשר לו לגדול ולהתפתח. ההנחה שלך שיש סתירה בין הבחירה ללדת ובין הבחירה לא להניק היא אווילית. אין קשר בין הדברים ועוד פחות יש קשר בין איסור לדבר בסלולרי, איסור לעשן ואיסור על אכילת חזיר ביום כיפור, בין הנקה וגידול ילדים.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229093
היא לא ''חייבת'' במובן החוקי, אבל ''מן הראוי'' במובן הנורמטיבי. אני יכול לגדל את הילד שלי על לחם ומים - זה יאפשר לו לגדול ולהתפתח, אבל זה לא יאפשר לו לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. אני ''חייב'' להזין את הילד ברמת מינימום. ''מן הראוי'' שאני אזין אותו במידה המקסימלית המתאפשרת לי.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228759
אחרים ואחרות כבר הגיבו להודעתך ואמרו הרבה ממה שהתכוונתי להגיד. למרות שהתעלמת מכך שלא התייחסתי לעצמי ולמרות שכמובן שיש השפעה גם על האבא, האם אתה לא מכיר בכך שנשים רבות נפלטות לא רק ממעגל העבודה/קריירה, אלא גם מחוגים חברתיים אחרים? האם בחנת את התפתחותן של מערכות יחסים בקבוצות של חברות וחברים אחרי שחלקם הופכים להורים? את ההשפעה הפסיכולוגית של מעבר מאורח חיים חסר דאגות למצב בו הבית הופך לפתע למכשיר שנועד לתקוף את התינוק, לחשמל אותו (צריך לכסות את התקע), להפיל עליו מגהץ, לתפוס לו את היד בציר של הדלת...? חיי המין נפגעים... גם בגלל הכדורים נגד דיכאון, גם מסיבות אחרות. אין אפשרות למעשה לצאת מהבית - הסבתות לא מסכימות שתיקחי בייביסיטר חיצוני ומצד שני עושות פרצופים כשהן נאלצות להיות תקועות עם הפלא ביום שישי בערב במקום לשחק רמי עם חברותיהן...

אז תעשה לי טובה ולך תמכור את הסיפורים שלך לעצמך, ניכר שאתה לא ממש מאמין בהם.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228837
כאב חדש (וגאה), אני מכיר את רוב ה"בעיות" כפי שאת מציגה אותן, החל מ"אובדן" חברים לא נשואים (שבא יותר מהצד של ההורים החדשים, שכבר אין להם נושאי שיחה משותפים עם אלו ש"נשארו מאחור", והסליחה עם הרווקים, ומצד שני היכרות של חברים אחרים שהם הורים של תינוקות באותו גיל), דרך לקיחת אחריות חדשה על יצור חסר ישע, כולל מיגון הבית, אבל אלו דברים ש"באים עם הטריטוריה" - הורות היא שלב חדש ואחראי יותר בחיים, ולכן כדאי לעשותו רק כאשר מוכנים אליו, ויודעים לקראת איזה אתגר הולכים.
דברים כמו "הסבתות לא מסכימות שתיקחי בייביסיטר"?! מי שואל אותן בכלל?! הילד הוא שלך ובאחריותך, ואין לסבתות זכות התערבות מלבד ייעוץ (שמתקבל בברכה, אך לא בהכרח בציות).
ומכיון שניתחת אותי פסיכולוגית, אחזיר לך טובה: אמנם התנצלתי בתגובה קודמת, כי חשבתי שלא הבנתי אותך נכון, אך בעקבות תגובתך האחרונה, ניכר כי צדקתי בתחושתי הראשונה, וברור לי שהבאת ילד לעולם מבלי להיות מוכנה לכך מבחינה נפשית. בכנות, צר לי עליך וצר לי על ילדך.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228850
:-)

מעניין שפתאום מוכרות לך ה"בעיות". מסכן קטן שלי, נראה שאתה בכלל תואם דובי שלא חווה דבר ורק יודע להציג מצגות אינטלקטואליות.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 228851
ולשם הבהרה, לפני שאתה ממשיך להתלהם, אלו חוויות שאספתי תוך התנדבות במרכז תמיכה, לא אישיות שלי. הסבתות אצלנו הן במרחק של אלפי קילומטרים והפגר, כשעוד היה חי, עזר בהחלט בגידול הילד.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229267
טוב, קודם חשבתי שאת סתם אגואיסטית (''ילד הוא מטרד שמונע לחיות חיים תקינים''), אך בעקבות התגובה האחרונה שלך (''הפגר, כשעוד היה חי...'') אני מבין שאת פשוט סובלת ממיזנטרופיה קשה. לבי לבי על בעלך המנוח.
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229263
זה בדיוק העניין.
ניתן לראות את המצב החדש כ''בעיות''. מצד שני, ניתן גם לראותו כאתגר.
חוץ מזה, עברנו כבר בעיות גדולות מאלה...
הטענה אולי לא נטענה ישירות 229998
What you said about the broken relationships between "people with children" and "people without children". These relationships get so loaded with stereotyps and lack of communication that it really gets sad. Whereas some parents look at people with no children as people who have "stayed behind", as if whoever is not a parent ("yet"!) is underdeveloped in some way, and negate any other alleys for personal growth and service to others and the community, some people without children treat their parent friends as if they'd undergone a lobotomy and cannot be engaged in anything except diapers.

It's sad, really.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים