|
||||
|
||||
אם נכונים דבריך, מדוע לכתוב בשמות שונים? מדוע להכחיש ולשקר כששואלים אותך? מדוע לדבר בלשון נקבה כשאתה זכר? מדוע ביקשת לינקים כשאמרו לך שכבר התחזית? מדוע *אתה* מפנה אצבע מאשימה לעבר אלמונים (עשית זאת לפני שעות ספורות)? האם "אתה באמת דמגוג מ**ין בשכל" אלו דברים של טעם, עניין ואמת, או שאלו פשוט מלים שיותר קל לכתוב כשאין מתנוסס שמך בכותרת התגובה? כמו שאומרת פוליאנה פרנק בשיר ההוא: אתה מדהים! |
|
||||
|
||||
1. מדוע לכתוב בשמות שונים? וכי מה זה רע? זה מגוון את הדיונים בפנים חדשות (כביכול, ממילא כמעט הכול בעולם השקר שלנו הוא "כביכול"). זה גם אומר לזר שיקלע לאייל שיש כאן מגיבים רבים המעורים בנעשה ושאיכפת להם באמת מנושא הדיונים והם מתנצחים בפלורליות ובסובלנות הדדית. 2. מדוע להכחיש ולשקר כששואלים אותך? אתה צודק, אסור לשקר, כי בתורת ישראל כתוב שאין זה מוסרי לשקר לבני אדם. אך מה לעשות, קורה לפעמים שבני האדם משקרים כי הם חוששים משמם הטוב, כפי שהיטיב להגדיר הפרופ' תיאודור זלדין, היסטוריון (יהודי) מאוניברסיטת אוקספורד, שנבחר על ידי כתב העת הצרפתי היוקרתי Magazine Litteraire כאחד ממאה הוגי הדעות החשובים ביותר בעולם כיום: "החשש מיצירת רושם כוזב הוא הסיוט המודרני. השם שיוצא לאדם הוא הגיהינום המודרני. ככל שהחברה רואה את עצמה כדמוקרטית יותר, היא מייחסת משקל רב יותר לשם שיצא לאדם, והפחד מביקורת הזולת, ולו הפעוטה ביותר, הופך אצלה לאובססיה; מחקר אמריקני טוען שזהו הפחד המציק ביותר. אין זה יד המקרה שפרסום ויחסי ציבור הפכו להיות בסיס לעסקים, לפוליטיקה, לבידור ואפילו לדת". כך שהשקרנים הזמניים יכולים להיות בעצם אנשים טובים עם כוונות טובות להצלת עורם מאנשים כמוך וכמו שוטה הכפר הגלובלי ואחרים כאן, להצלת שמם הטוב, שלא בכדי נאמר עליו במסכת אבות על ידי חכמינו ז"ל ש"כתר שם-טוב" עולה על כל הכתרים כולם, אפילו על כתר הכהונה והמלוכה. 3. מדוע לדבר בלשון נקבה כשאתה זכר? אה, גם כאן אני אבחר את הדרך של מיודענו תיאודור זלדין מאוקספורד. הוא למשל כתב את הספר "היסטוריה אינטימית של האנושות", רב המכר הגדול שלו שתורגם ל-12 שפות כולל עברית, מנקודת מבט נשית לחלוטין, כאשר כל פרק בספר מתחיל בשיחה עם אישה שהכיר בפאריס. למה לו? "העדפתי להתבונן בהיסטוריה מזווית הראייה של היחיד, לא של העם או המנהיג, והמבט הנשי מסקרן אותי", הוא אמר בראיון תקשורתי שהתקיים עמו. "דווקא משום שאינני אישה, רציתי להתבונן בעולם מבעד למבטן". 4. מדוע ביקשתי לינקים כשאמרו לי שכבר התחזית? ומה חשבת לך, סתם לצורך הבהרה עצמית או משהו בדומה לה. וכי אתה אף פעם לא פועל כפי שמצבי הרוח הרגעיים מנווטים את נפשך? 5. מדוע *אתה* מפנה אצבע מאשימה לעבר אלמונים? *אני* לא הפניתי אצבע מאשימה כלפי אלמונים, כמו שהפניתי אותה כלפי שכ"ג שבא נעבעך לדאוג לכמות חבר מרעי באייל. הזהרתי אותו והמלצתי לו שלא לפתוח כאן תיבת פנדורה נוספת. (ומאחר והשעה מאוחרת ואין לי הכוח לחפש, תבדוק במנוע החיפוש על פי הערך "תיבת פנדורה" לצד שמי. מי מתנדב בעם, כי הוא יישן טוב בצהרים?). --------- סוף דבר: אכן, כעת אלו הם דברי טעם, עניין ואמת. ואגב, שמת לב בכלל שאני מגיב לך לאחרונה? תדפוק בעץ ותירק שלוש פעמים (כמעשי האמונות הטפלות בעיניך) על מנת שלא תעשה עין הרע (-: |
|
||||
|
||||
אני אדחף גם לשיחה זו, כי נראה שאתה פשוט לא מבין את חומרת העניין. הדקונסטרוקציה שעשית כאן לא תעזור לך להתחמק מזה. העולם הוירטואלי שונה מהעולם האמיתי. בעולם הוירטואלי גם לזהות הוירטואלית יש מעמד משלה. דמויות כמו "מיץ פטל" או "שוטה הכפר הגלובלי" או "קורא נבוך" (שהפך בינתיים ל"ראובן") או "ברקת" (שכולם כבר מכירים כ"אביבה משמרי") ואחרים צברו לעצמן מוניטין. באייל, אם אתה נתפס בזהות בדוייה בנוסף לדמות הרגילה שלך, במיוחד בזהות של "דמות עידוד", הרי שאתה מאבד מוניטין, והרבה. אני מודה לך בשם מערכת האייל הקורא על כך שאתה יוצר כאן רושם של משוחחים רבים, אבל מעולם לא ביקשנו זאת, ואין צורך, להיפך, אתה *פוגע* כך באיכות האתר כיוון שאתה מערער את אמינות הכתוב. וזהו אותו עניין של "אמינות מקורות" שהתייחסתי אליו קודם. אם אתה חושש משמך הטוב בעולם האמיתי, בחר לך דמות וירטואלית אחת (כדוגמת הדמויות שהוזכרו מעלה, שחלקן שומרות על אלמוניותן כבר מספר שנים) ודבוק בה. אבל אנא, אל תשחק איתנו משחקי שמות ודמויות. ובמיוחד המנע מ"דמויות חיזוק ועידוד" - הן, אישית, השנואות עלי ביותר מכל. |
|
||||
|
||||
אהה, אתה לא באמת שקרן, אתה שקרן זמני, בהתאם לכתוב ''לא תענה ברעך עד שקר אלא באופן זמני''. |
|
||||
|
||||
אנסה רק להוסיף על דבריו של ערן. 1. "כביכול, ממילא כמעט הכול בעולם השקר שלנו הוא "כביכול""? עולם השקר של מי? מי זה "שלנו"? 2. אתה לא מבין ששמך הטוב *נפגע* כשאתה מתנהג כך? 4. דרכך לבקש הבהרות היא לכתוב "כן, באמת?"? לי זה נשמע יותר כמו הטלת ספק. 5. "*אני* לא הפניתי אצבע מאשימה כלפי אלמונים". אולי בעיניך "כאן באייל אני מופיע, בניגוד להתחזויותיך שלך, בשמי ושם משפחתי המלא" זו מחמאה, בעיני זו ביקורת. וביקורת היא מצחיקה כשהמבקר משתמש באותה השיטה ואף מצדיק אותה. אם החלטת לשוב ולהגיב, יהיה יותר מעניין אם תתייחס דווקא לתגובה 212241, נניח. |
|
||||
|
||||
1. על פי תפיסת עולמי היהודית, אנחנו כולנו חיים ב"עלמא דשיקרה". 2. אה, *פגיעה* הינה עניין סובייקטיבי לחלוטין, אם לא ידעת. 3. בלעה אותו האדמה, אצלך בבית. 4. שאלתי במקור הייתה: האם אתה אף פעם לא פועל כפי שמצבי הרוח הרגעיים מנווטים את נפשך? וכלל לא ענית עליה. 5. כאשר אני כותב: "באייל אני מופיע, בניגוד להתחזויותיך שלך, בשמי ושם משפחתי המלא", אני מתכוון לכך שהנה, תביט נא למעלה ותחזה בשמי המלא ושם משפחתי המלאה בצבע כחלחל שטל כהן יקירינו דאג לצובעו, ואולי רק אז תבין שבניגוד לשכ"ג או לאיילמוני (איני זוכר למי מהם כבתי בדיוק את המשפט המצוטט, אבל הכוונה היא אותה הכוונה לשניהם), אני מופיע כאן על פי רוב בשמי המלא, ורק לעתים מצאתי לעצמי בעבר הרחוק סייעתות טיעוניות מכיוונים אחדים נוספים. ואילו אצלו, אלה מעשים שבכל יום איילי בהיר כשמש. אם וכו' - אני הרי הזהרתי אותך לירוק שלוש פעמים או לדפוק שלוש פעמים על עץ כנגד עין הרע, ומאחר וככל הנראה התעקשת להמשיך להיות אקדמאי משכיל שאינו מאמין במיסטיקה וכו' - אז עין הרע פשוט חוגגת והנה אני צריך ללכת לסידורים (-: להית' |
|
||||
|
||||
עדי סתיו ביקש שנפסיק, ואני נוטה להסכים. רק אל תיעלב שוב, אם חשוב לך לשמוע את תגובתי על הדברים הללו, תגיד. |
|
||||
|
||||
שנינו נכבד את בקשתו של עדי סתיו. |
|
||||
|
||||
שלושתנו. מתחזה נאלח שכמותך. |
|
||||
|
||||
1. כשאתה עצמך כותב תחת שמות שונים הדיון אינו מתגוון, כיוון שאתה הוא הכותב בכל המקרים. מצד שני, אולי אתה מתכוון לתת כיתת-אומן בפיצול אישיות. 2. אתה טוען כי מותר לשקר ולהעמיד פנים כדי להגן על שמך הטוב: הבעיה היא שהכפיונות הקבועים שלך כמו גם העברית העילגת שלך חושפים אותך בקלות יתרה, כך שאינך מגן בפועל על שמך אלא דווקא פוגע בו בצרפך אליו כינויי לוואי כמו שקרן ותחמן. |
|
||||
|
||||
1. גיבובי רבב שנובעים מחוסר הבנת הטיעון. 2. וגם כאן ישנו חוסר הבנה בסיסי של הטיעון שלי. אני לא אמרתי ש*מותר לשקר* כאמצעי להשגת המטרה הנכספת. אני רק הצבעתי על מה שקורה בפועל במציאות האיילית והאינטרנטית, בעוד שמדובר בהשתתפות במשחק על פי כלליו התדמיתיים, כפי שאלה מפורטים במובאה מפי הפרופ' זלדין. ועד שאתה בא ללגלג על "העברית העילגת" שלי כביכול, בעודי עולה חדש ולא יליד יזראל כמוך ושכמותך כאן – לך תלמד להבין טקסטים כתובים על בוריים על מנת שלא תמשיך לעשות לעצמך פדיחות מסוג התגובות האלה, בקרב קהלים גדולים יותר מהאייל. סתם עצה טובה בשבילך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |