|
||||
|
||||
כמובן ששמעתי. כשמעריב הוקם, השוק נשלט ע''י ידיעות ודבר, היום אין דבר, והשליטה עברה למעריב, והספיקה לחזור לידעות. המעבר של מעריב ימינה הוריד את אחוז המכירות שלהם. אי המעבר של הארץ ימינה הורידה את המכירות שלהם. צרכני התקשורת הישראלים מוכיחים גמישות בהקשר של בחירת העיתונים (להבדיל מהטלויזיה) שלהם. אין היום בישראל שוק גדול לעיתון ימני קיצוני, ידיעות נמצא במקום בו יש את השוק המקסימלי. |
|
||||
|
||||
יש הרבה סיבות מדוע מעריב הפסידה את נתח השוק שלה. הסיבה שאתה נותן, שאיני מסכים לה, ייתכן שהיתה לה השפעה. בוודאי לא מכרעת. זה לא עניין של שוק לעיתון ימין קיצוני, זה עניין של לבנות עיתון שיהיה יותר מאוזן ויתפוס נתח שוק גדול. זה יקרה. אבל זה לוקח הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
זה יקרה אם וכשהציבור ישנה את דעתו, וידיעות לא ישתנה בהתאם (או, שידיעות ישתנה בצורה שלא תתאים יותר לקונים). היד הנעלמה לא מפסיקה לעבוד כשזה לא מתאים ליעקב. |
|
||||
|
||||
מישהו (שכ"ג?) נתן פעם קישור למודל מתמטי לאמינות של עיתונים. מי זוכר, מי יודע? |
|
||||
|
||||
לא חושב שזה הייתי אני. |
|
||||
|
||||
לא מצאתי את הקישור, אבל מצאתי את המודל: |
|
||||
|
||||
אתה משום מה שוכח שהדעות המובעות בעיתון הינם רק חלק קטן ממכלול הגורמים המשפיעים על מכירת עיתון. ייתכן שהפורמט של עיתון אחר יתפוס, ייתכן שמדור הרכב של מקור ראשון יביא לו יותר קוראים וייתכן שדווקא המדור האסטרולוגי יגבר. היד הנעלמה נותנת לציבור את האפשרות להשיג מוצר יותר טוב, אולם זה לא מבטיח שהיום אנו נמצאים באופטימום. אם זאת היתה כוונתך בויכוח אז, אני מבין מדוע חלקת על דברי. |
|
||||
|
||||
כוונתי היא מאד פשוטה, עלתה כאן טענה שהעיתונים הגדולים בישראל נשלטים ע''י מאפיה שמאלנית, וכל מה שרציתי לאמר הוא שכל עוד הממשלה לא מונעת מעיתונים שלא נשלטים ע''י המאפיה להמכר, הרי שעיתונים כאלה יפסיקו להשלט ע''י המאפיה, או יפסיקו להיות גדולים. העובדה שאני זוכר תלונות על התשקורת העויינת מלפני שלושים שנה, מוכיחה שהדבר פשוט לא נכון (או שהיד הנעלמה לא עובדת). |
|
||||
|
||||
יש אמת בדבריך. ועדיין, העובדה שהתקשורת מוטה שמאלה ידועה ויש לה מגוון סיבות. בעיקר, המרכז והימין לא השכילו לבנות עיתון טוב שיקנה על ידי ההמונים. אם ינסו מספיק הם יצליחו אבל זה קשה. בייחוד לאור העובדה שהתקשורת השמאלנית האלקטרונית היא ממשלתית. |
|
||||
|
||||
המרכז הצליח לבנות שני עיתונים שנמכרים (בו לא נדבר על ''טובים''), ידיעות אחרונות ומעריב. השמאל והימין הצליחו לבנות עיתונים שנמכרים הרבה פחות (הארץ, על המשמר, בשבע, הצופה, מקור ראשון). התקשורת האלקטרונית היא ממשלתית בחלקה הקטן (בטלויזיה, רשות השידור חסרת השפעה ויש לה מתחרים פרטיים מצליחים ממנה, ברדיו יש את הרדיו האזורי שהוא עסק פרטי), וכלל לא שמאלנית (עובדה, היא מביעה את אותן דעות שמובעות בידיעות, שכבר סיכמנו שאילו היה שמאלני היה מפסיק להוביל לפני שלושים שנה). |
|
||||
|
||||
אני לא אמרתי שידיעות אינה שמאלנית. למרות היותה שמאלנית היא נמכרת הכי טוב בגלל שמדורי הספורט והאסטרולוגיה הם הכי מעניינים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |