|
ואם כבר אנחנו בענייני אנשים שלא מבינים מתמטיקה בסיסית, למאמר של הארץ מצורף קטע על פיו "הסיכוי להצטיין גדל עם הקושי בבחינה" - כלומר, אחוז גדול יותר מהניגשים לבגרות ברמה של 4 ו-5 יחידות מקבל ציונים גבוהים, מאשר הניגשים לבגרות ברמת 3 יחידות. מהכתבה משתמע כאילו הבחינות ברמות הגבוהות יותר הן קלות יותר. ברור לכל כי לא זה המצב, ונשאלת השאלה מדוע מצאו הארץ לנכון לציין את הפרט הסטטיסטי חסר המשמעות הזאת, ועוד להציג את האפשרות להצטיין בבגרות כעניין של "סיכוי", שכאילו ניתן לשפר, לא על ידי למידה, אלא על ידי שדרוג רמת הבחינה (למעלה!). אנשים חושבים, עאלק.
|
|