|
||||
|
||||
יעקב יקירי, אני מאוד מקווה שאתה לא מחכה עד הנץ החמה לתפילת שחרית היכולה להתקיים עם עלות השחר (שהוא דבר שונה לחלוטין). למיטב ידיעתי, בימות הקיץ הנץ החמה הוא בשעה ארבע וחצי (ביוני) עד חמש וחצי (ספטמבר) ואילו בשיא ימות החורף (טבת, דצמבר) הוא מגיע עד שש וחצי. (אתה יכול לבדוק את מיטב דעתי כאן: http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.html). אם מוסיפים לזה שעת שעון קיץ ומורידים כחצי שעה (בין עלות השחר להנץ החמה) עדיין נותר לך זמן די והותר של כשעתיים בין המועד הראשון הכשר לתפילה להגעה לעבודה בשעה שמונה. |
|
||||
|
||||
אורי תודה, מכיון שאני תומך ביוזמה הזאת אין לך להלין עלי. אבל כמה הערות קטנוניות. 1) אנשים לא מתפללים לפני זמן הנחת תפילין. שזה קצת פחות משעה לפני הנץ. לעניינינו זה לכל המאוחר קצת אחרי 6:30 בבוקר. סיום קצת אחרי 7:00. 2) יהודים האוהבים להקפיד על תפילה בנץ יוכלו לסיים את התפילה עד 8:00 ולהגיע לעבודה עד 9:00. חוק מיוחד יחוקק עבור עובדי מדינה ללא שום ספק. 3) האמת היא שמה שמפריע לדתיים זה שתיים. א) חילול שבת. סיפור עצוב שאינו נדון כאן. ב) הבעייה של מספר שעות השינה הנדרשים לילדים. הילדים צריכים כ 10-12 שעות שינה. כלומר הרבה יותר משעות החשיכה בקיץ. מכיון שבליל שבת אנו צריכים את הילדים בסעודת שבת עד כשעה וחצי אחרי החושך אנו מעדיפים שהילדים ישנו את שעות היום שלהם בבוקר או בצהריים ולא בערב. זה הוא מקרה קלאסי של שוק חופשי בו היד הנעלמה תתן את דעתה. או שכל מחזור החיים יזוז קדימה כמו שקרה אצל החרדים והקניונים 1 או שימצאו פתרונות אחרים. 1 תזוזת השעות בקניונים אינה מקרית. האדם מנצל את שעות הלילה למרות היותו של הדבר חסר תוחלת ועל כן קם מאוחר יותר ביום. זה לא ניתן לתיקון על ידי שינוי מלאכותי. לו זה היה ניתן, הקניונים היו נפתחים ב 7:00 בבוקר. |
|
||||
|
||||
הבנתי. לתומי חשבתי שהנחת תפילין וק''ש יכולים לבוא עם היקיצה, בלי קשר לחמה או מהלכה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |