|
||||
|
||||
חזרתי בשבילך לאתר המשטרה: "מניתוח תאונות הדרכים עולות שתי עובדות ראויות לציון: - למהירות יש חלק כמעט בכל תאונה ותאונה. - כ- 20% מן התאונות הקטלניות נגרמות בשל מהירות. אחת הטעויות הנפוצות בנושא מהירות היא ההתייחסות, אך ורק למקרים של נסיעה במהירות העולה על המהירות המותרת על פי חוק. חשוב מאוד לזכור, כי המהירות המרבית המותרת, כשמה כן היא – המהירות המרבית, וכי על כל נהג לנהוג במהירות המתאימה לתנאי הדרך, גם אם זאת נמוכה בהרבה מן המהירות המירבית המותרת." |
|
||||
|
||||
מה שמחזק את דבריו של דב, שהמשטרה מערבבת בין שתי העבירות כאשר היא מתיחסת לתאונות ונזקיהן, אך מתיחסת רק לאחת (וכנראה הפחות משמעותית) בבואה לאכוף. |
|
||||
|
||||
נו, ודאי שלמהירות יש חלק בכל תאונה ותאונה. אם כולם יעמדו במקום, לא תהיינה תאונות... |
|
||||
|
||||
אל תהיה כל כך בטוח. סיכון הוא דבר יחסי, כאשר הרפרנס הוא הסיכוי להפגע ממכת ברק בשדה פתוח... |
|
||||
|
||||
בעצם אתה מאשר את מה שהרגשתי (דורון הגלילי הקדימני). מקריאת קטע זה אני מתחיל להיות משוכנע יותר ויותר שההשקעה באכיפת המהירות המקסימלית המותרת ע"פ החוק (זה מבלבל, כי כתוב כאן שגם מהירות העולה על זו שמאימה לתנאי הדרך היא בניגוד לחוק, אבל אני מתכוון לאותה מהירות שמצויינת מספרית בחוק), לא תורמת תרומה משמעותית למלחמה בתאונות הדרכים. הקטע הזה קצת מורח כדי להצדיק את ההשקעה הזאת. למשל המשפט: "למהירות יש חלק בכל תאונה ותאונה" הוא ממש בדיחה. הרי גם מהירות של ס"מ בשניה היא מהירות, ולו המכוניות היו עומדות, כלומר נעות במהירות אפס, לא היו תאונות בכלל. אז מה צריך ללמוד מכך ? הרי המשטרה לא הייתה רוצה שננוע למשל במהירות של 10 אחוזים מהמהירות שבה אנו נעים היום, כי זה היה סותם את כל הכבישים. לסיכום, ממש מתחייב לעשות את ההפרדה בין שני סוגי המהירות ולפרסם נתונים סטטיסטיים לגבי אחוז התאונות שבהן המהירות עברה את המקסימום המצויין מספרית בחוק. מאד חבל שהדבר הזה לא נעשה. זה היה קצת מבהיר את התמונה ומאפשר לאנשים לחשוב בצורה יותר פתוחה, ובסופו של דבר תורם בצורה משמעותית למלחמה בתאונות דרכים. |
|
||||
|
||||
האם ממש מצוינת מהירות מירבית מותרת בחוק (במספרים)? נשמע לי מאוד בלתי סביר. סביר יותר להניח שהמהירות המירבית המותרת היא המהירות המצוינת על גבי התמרורים על כל קטע כביש, מלבד אולי במספר מקרים כלליים כמו כביש בין עירוני (100, נגיד), כביש עירוני, דרך עפר וכו'. בכל אופן, אני עדיין חושב שאי אפשר למצוא או לאסוף את הסטטיסטיקה שדוב מבקש, משום שאיך אפשר להכריע מה היא המהירות המירבית *הסבירה* בתנאים נתונים? נגיד, אם יש ערפל כבד, איך תקבע אם המהירות המותרת על כביש בין עירוני היא 70 קמ"ש, 80 קמ"ש, 90 קמ"ש או כל מהירות אחרת? אם הדבר לא מוגדר בחוק, הרי שכל אדם יכול להעריך כראות עיניו, ובסופו של דבר המשטרה תתייחס לזה רק אם יש חריגה משמעותית ממה ש"האדם הסביר" עשוי היה לחשוב (100 קמ"ש על כביש בין עירוני ביום גשום וערפילי.) |
|
||||
|
||||
חשבתי שאני מדבר על דברים ברורים ופשוטים ואיני מבין למה הסתבכת כל כך. המהירות המירבית (זו שקראתי לה מספרית) המותרת על פי החוק מוגדרת היטב. בכביש עירוני זה 50 קמ"ש ובבין עירוני 80 קמ"ש ובבין עירוני עם גדר הפרדה מבטון 90קמ"ש. אם יש תמרור שמורה אחרת (תמרור עגול ובו מספר, ויש היום גם תמרורים אלקטרוניים שהמספר יכול להשתנות בהם), המהירות המותרת אי לפי הכתוב בתמרור. דוב (זאת אומרת אני) מבקש לבדוק לא אם מהירות המכונית הייתה מעבר למהירות הסבירה על פי תנאי הדרך, שזה באמת דבר שיותר קשה להעריכו, אלא אם המהירות הייתה מעבר למהירות המוגדרת היטב הנ"ל, שזה יותר פשוט לדעת כי צריך רק לדעת מה הייתה מהירות המכונית, ואת זה בוחני התנועה יודעים פחות או יותר להעריך (ואם יש קופסה שחורה אז בכלל . . .) הנתון שהמשטרה מפרסמת כולל את שני סוגי המקרים כשהם מעורבים ולא בנפרד, כלומר הם מפרסמים מספר שיותר קשה להעריכו כי הוא כולל גם את המקרה השני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |