|
||||
|
||||
אז מה בדיוק המשמעות של האמירה הזו? שאבותינו (אם נלך מספיק אחורה) היו בני תורה? אז מה? אם נלך מספיק אחורה נמצא גם עובדי עבודה זרה בעברנו, שומו שמיים. אני גם לא מבין את הצורך שלך להביא את הציטוט של ברל קצנלסון, אבל לצערי כבר התרגלתי לטכניקה של ציטוטיאדה-כנסיון-סניטה-עקיף. |
|
||||
|
||||
האם יש מי שמעלה על נס את היות אבותינו בתחילה עובדי עבודה זרה?! ולעומת זאת, "אם יש את נפשך לדעת" למשורר הלאומי ח.נ. ביאליק, קראת? |
|
||||
|
||||
אני מניח שאין, אבל באותה מידה אני לא מבין את הצורך לציין שאבות-אבותי לוחמי המדינה שבדרך היו בני תורה. את "אם יש את נפשך לדעת" קראתי גם קראתי. את "מול ארון הספרים" (ואחרים, מהתקופות המאוחרות יותר שלו) למשורר הלאומי ח.נ. ביאליק, קראת? 1 אני מקווה שאני מצטט נכון מהזיכרון. |
|
||||
|
||||
אין זה כי אם המצב ההיסטורי שהתקיים בעם ישראל מיום היותו לעם: שבט לוי יושב ולומד תורה ועוסק ברוחניות העם ושאר השבטים מפרנסים את עצמם ומתחזקים את קיומו. שאר השבטים יוצאים למלחמה עם האויב ושבט לוי ממלא את חלקו לשמירה רוחנית על החברה, שכן על פי אמונתנו: "אם השם לא ישמור עיר - שווא שקד שומר" (תהילים). ושמירה על העיר נעשית בשני מישורים מקבילים בלבד: במישור הפיזי (החייל הלוחם) ובמישור הרוחני (החייל הלומד). כך היה בתקופת יהושע בן-נון בכיבוש הארץ וכך היה בממלכת שלמה ודוד, וכך צריך להיות בממלכת ישראל הנוכחית. |
|
||||
|
||||
אין ''ממשלכת ישראל הנוכחית''. יש מדינת ישראל. תסתגל. |
|
||||
|
||||
שיהיה. מה זה משנה? מילא הכול זמני עד ביאת גואל צדק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |