|
||||
|
||||
ראשית, תודה על התגובות. עכשיו לעניינים: 1. "אל תתנו לעובדות להטריד אותי", ולא בציניות, באמת. יש תוכניות יום שלם, יש תפילה, יש הכל, אבל איכשהו - זה לא זה. אין למדרשות את הרצינות, ההתמדה, המקצועיות, ובייחות את האתוס הסוחף של הישיבות. לא היה, ואם לא נשנה משהו, לא יהיה. 2. חינוך הוא כפייה - הרצון של הלומדות לא באמת מעניין אותי, מעניינים אותי הצרכים של התורה ושל היהדות, שמכתיבים כי חשוב שיהיה ציבור רחב בעל ידע מקצועי מקיף ומעמיק בהלכה. 3. אורתודוכסים מתנגדים למהפיכות, זה נכון. אבל מה שאני טוען הוא שכאן האורתודוכסים מונעים את המהפכה בכך שהם מכריזים על סוף המהפכה לפני שהיא בכלל התחילה. 4. רוב נשים לא יכולות כרגע ללמוד תלמוד אקדמי כמו שצריך משום שהם חסרות את הבקיאות והנסיון. 5. המתינו למאמר המשך, ב"דעות", 17. |
|
||||
|
||||
אבל כדאי שתשפר את הטיעונים ותתמוך אותם בעובדות. לא מספיק להגיד ''שלדעתי טומן בחובו את אחד המיתוסים הגדולים של העולם הדתי כיום'' |
|
||||
|
||||
עמית,יש לי תחושה שאתה מחפש אצל הבנות משהו שקשה למצוא אפילו אצל הבנים. אתה יודע בדיוק כמוני שאצל רוב בוגרי ההסדר חווית הישיבה לא משאירה הרבה יותר משיעור פעם בחצי שנה ודף גמרא (שטיינזלץ..) פעם בשנה, ככה שלא ברור לי למה אתה מצפה מהבנות ליותר מזה כרגע. "האתוס הסוחף של הישיבות"? זה עולם הולך ונעלם,הפופולריות של לימוד הגמרא האינטנסיבי שלא לדבר על פוסקים נמצא בירידה מתמדת לעומת עליה של מחשבה חסידות ואפילו קבלה ככה שהטיעונים שלך מבחינתי נכונים כלפי הבנים בדיוק כמו כלפי הבנות. לגבי לימודי "מגדר" מבחינתי זה הדבר הכי מעניין במהפכת הלימוד הנשי, מתודת הלימוד היא לא "תורת ה"' היא מתודה שהתפתחה במשך אלפי שנים ע"י גברים-זאת שיטה של מחלוקת "אלימה"-שסיפורם של ר' 'יוחנן וריש לקיש וסופו הטרגי הוא דוגמה מצוינת ל"אלימות" שבשיח התלמודי. דווקא לימוד נשי אם וכאשר יתפתח בעולם המדרשות יוכל להעשיר את תורת ה' בצורה נוספת של לימוד גמרא. |
|
||||
|
||||
לימוד תורה בקרב נשים הפך כבר לנורמה. מישהו דיבר על מהפכה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |