|
||||
|
||||
טענתי לא הייתה שהרגולטור לא יכול *לרצות* לפעול נגד ענייניו ולטובת עניין הכלל – טענתי שהוא לא *יכול* מבחינה טכנית לקדם את טובת הכלל, בלי קשר ליחס האישי שלו לנושא. |
|
||||
|
||||
לאחר שכתבתי את תגובתי נזכרתי בזאת. אתה צודק. רק צורם לי התנגדותך להיותו של אדם מוסרי ואכפתי לסביבה. מה אכפת לנו שיאהב את הסביבה? |
|
||||
|
||||
אשמח אם כל אדם יהיה מוסרי, זקוף גו, ישר ולא זייפן, אבל אני לא חושב שיש לנקודה זו חשיבות ממשית. |
|
||||
|
||||
תודה. זה מה שבקשתי. כמובן התכוונת חשיבות בכלכלה. חשיבות בדאגה לאחינו היהודים העניים יש ויש. |
|
||||
|
||||
התכוונתי שאין לנקודה זו השפעה ממשית על התוצאות שתתקבלנה. |
|
||||
|
||||
בכלכלה או גם בעזרה לאחינו היהודים העניים? |
|
||||
|
||||
בשום מקום. [אתה טועה אם אתה חושב שבעזרה "לאחינו היהודים העניים" פועל משהו אחר מלבד דחף אנוכי] |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את עמדתך. אם הכוונה היא שאדם צריך להרגיש טוב עם זה שהוא תורם כסף לאחיו העניים הרי שזה מקובל עלי. אבל לא צריך להגיד עליו שהוא אנוכי. |
|
||||
|
||||
כוונתי שאדם תורם כסף לאחיו העניים כדי להרגיש טוב וזו פעולה אנוכית. לרוב זו אנוכיות ברורה לעין. כמה אנשים נותנים מתן בסתר באמת בלי שאיש, כולל מקבל התרומה (אם לעצמו ואם בעבור אחרים) ידע על כך? קומץ שבקומץ. אם תחשוב על זה, יש בכך גם הגיון, כמו שנאמר: אין אדם מגיע ליתן לבריות אלא שנטל מן הבריות. כלומר, מי שיש בידו לתת לאחרים משלו הוא מי שיש לו משלו ואותו שלו הושג באמצעות פעולה אנוכית עקבית. |
|
||||
|
||||
גם אנוכיות זאת היא יותר טובה מהאנוכיות בשתיית עוד בירה. אנו צריכים לעודד אנוכיות זאת ולרומם את האנשים ולא לאמר להם שכל מה שהם עושים זה כלום ולדרוש מהם להשקיע בטיסות לחו''ל. כלכלה נכונה בונה מסגרת שמעודדת חברה בריאה אבל צריך גם לבנות חברה ערכית. זה בלי זה אינו מספיק, לדעתי. כמובן שחינוך לאלטרואיזים ועזרה לזולת עם שלטון שמתערב בכל בכלל לא יעבוד - על זה אין ויכוח בינינו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |