|
||||
|
||||
אפשר רק לקוות בנושא זה... כאן העלת בעיה מאוד חמורה של הדמוקרטיה של היום - דובי הציג אותה בעבר. אין לי פתרון של ממש לצערי. רעיון טוב. אני ממש גרוע בדברים האלה אבל נראה לי שזה יכול לעבוד... אבל המשמעות הסטטיסטית לא תהיה גדולה כל כך כאן באייל - אני בספק שיש כאן אנשים רבים שאינם מוכנים לעבוד... המבקרים באייל הם מזר אוכלוסיה פחות או יותר מוגדר. רעיון יפה. אתה בא לרוץ לממשלה איתו? (: לא - התכוונתי שאיני רוצה לחזור לדיון זה... אבל על אפס נקודה אחד רגלים - לעם יקח זמן להתמרמר. נכון - אך אין זה הגיוני לבטל את זכותו לא לעשות כלום. אז אתה מציע שראש העיר לעיר יהיה כמו הנשיא למדינה. כמו כן המנהל לעיר יהיה כמו ראש הממשלה למדינה. בסדר - אבל עד כמה שידוע לי עדיין מקיימים בחירות לראשות הממשלה... לא אמרתי שהוא ילמד - יש בי תקווה שהוא ילמד. גם פוליטיים. אתה מקרה של אדם מסוים אשר לא הושפע. ישנם אנשים רבים שכן מושפעים. עדיין אסור - אבל לא שמים על זה. הרבה פעמים התלמידים עצמם לוחצים... למורים יש הזדמנות פשוט מצויינת להשפיע בצורה חריגה. הם מבלים זמן רב עם התלמידים. כן - גם אני חושב כך. דובי? שמי באייל "מרלין" (כמו הקוסם) ולא "מרילין". בהצלחה במילואים. |
|
||||
|
||||
גם לי אבל בנוגע לנושא שעליו דיברנו אין צורך להאשים אם כך את ש"ס אלא אלא את השיטה שבה היא כמו מפלגות אחרות נוקטות. זה שבמקרה זה מפריע לך יותר מאחרות משום שזה נוגד את עקרונותיך לא משנה את העיניין שש"ס הינה פועלת בצורה שבה היא יכולה ולא מעבר לכך , מה ששווה לכל מפלגה אחרת. בהמשך חשבתי על תוספת לסקר. כמו. אני אעבוד רק במה שעבדתי בו עד ביום (זאת אומרת אני מומחה בו ולא נידרש ללימודים מחדש) אתה מתכוון לבחירות הקרובות? :) אבל ברצינות. יש אופציות זה שזה יגרום למפלגות לאבד קולות עדיין לא אומר שזה לא יעיל או אפשרי. שוב הלכתי לאיבוד ? אפס ? רגליים? הזכות לא לעשות כלום קיימת גם במצב שבו ילד קטן הולך בכביש ואם תקפוץ תציל אותו מרכב נוסע. זכותך לא לעשות כלום גם פה. (אני מעדיף לחשוב שרוב האנשים היו מעונינים לקפוץ ואו שיקפצו בשביל ילדיהם. לא אני מציע מנהל וראש עיר. בדיוק כמו שכתבתי, ראש ממשלה ונשיא נבחרים על ידי העם, ראש עיר ומנהל נבחרים : ראש העיר על ידי אנשי העיר, המנהל על ידי ראש העיר או המועצה. מה גם שלצערי אני לא רואה את ראש הממשלה לוקח אחריות אישית ואו מפוטר על ידי הנשיא. אני בהחלט רואה מנהל כזה מפוטר על עבודה לא יעילה.אני לא רואה ראש ממשלה שמגיע אם ניסיון בניהול ממשלה (לפחות בדרך כלל) אני כן רואה הרבה מנהלים שיכולים לנהל גם עיר. מתיקווה נשארים רעבים.. אני מעדיף לקחת מהם בצורה אחת על מנת שיקבלו בצורה שניה. ברור שכולם מושפעים אבל כולם מושפעים כל הזמן, ולא רק ממורים אז למה למנוע ממורה לעסוק בפוליטיקה (בעיקר כאשר הוא כן יכול לעסוק בחינוך) אני באופן אישי הייתי מעדיף שהוא יעסוק יותר בפוליטיקה מול ילדי מאשר בחינוך. גם ההורים הטלויזיה והיום המחשב. כולם מבלים אם הילד . באיזה שהוא גיל הילד לומד שמה שהמורה אומר הוא לא תמיד מאה אחוז נכון, ולעתים אפילו הרבה פחות. שיהיה מרלין :) תודה. |
|
||||
|
||||
בסדר - אז אני מאשים את כל המפלגות אשר נוהגות כך. אני מצטער שהאשמתי את ש"ס (למרות שהיא עקרונית עדיין נמצאת ברשימת ההאשמות שלי) אך מקרה זה באמת לא מתפס מבחינתי. ואני עדיין שומר על עמדתי שאבור לאפשר להם להיכנס לממשלה כל עוד הם מנסים להעביר חוקים דתיים - למרות כל מה שאתה יכול להגיד על ההיגיון שלהם. רעיון טוב. אתה רץ - אני עוזר. אין דרך אחרת. כמו הביטוי "על רגל אחת"... מעדיף להאמין ומאמין הינם דברים שונים מאוד. אני מעדיף להאמין כמוך, אך איני מאמין שזהו המקרה. אלא אם זהו הילד שלהם, כמובן. אתה מתכוון להפריד בין הפוליטיקה לניהול אם כך. אפשר לנסות דבר כזה - אך יש לשמור גם לתושבי העיר זכות להדיח את המנהל בעצמם. תראה - זו לא הייתה הערתי היחידה לנושא, עד כמה שזכור לי. אלא תוספת של אפשרות טובה לכל שאר הדברים היותר חשובים שאמרתי. אני מעדיף דווקא שלא יעסוק בדבר - שילמד. החינוך צריך להגיע מהבית ומהסביבה. הפוליטיקה מעצמך. ובאיזה גיל? כמה זמן של שטיפת מוח עוברים הילדים? עדיף שכמה שפחות בשני המקרים. לכן הגיוני לצמצם השפעה של אנשי מקצוע המבלים זמן עם הילדים - במיוחד כאשר אין דרך להימלט מזמן זה ללא עונש. (: |
|
||||
|
||||
נו עוד נושא שהיש בו הסכמה. אנחנו רצים??? טוב אז אני בהחלט עדיין מאמין כנראה יותר ממך בטוב ליבו של האזרח. כמובן שיש להם זכות להדיח את המנהל, כל שעליהם לעשות הוא להחליף את ראש העיר באחר שמציע זאת ואז הם יחליפו את המנהל. (ויש עוד הסכמה) אין אפשרות להתנתק מהפוליטיקה , המורים והתלמידים רואים היום את התיקשורת ומדברים עליה, אין אפשרות שלא לדבר על הסכמים משפיעים (אוסלו וואי וחבריו) הנושאים הללו נושאים חברתיים שגם נער צריך לעשות ולהבין אותם. וכן חלק ממטרת בית הספר הוא גם לגרום לנער או לנערה לחשוב מעבר ללימודים עצמם. לברוח משטיפת המוח הזו זה בערך כמו לברוח מתופעות הלוואי שנוצרות על כדור הארץ בגלל ההרס שאנו יוצרים, זה פה זה קיים וזה חלק מאיתנו. אין סיבה לברוח או להרחיק, יש סיבה כן להסביר את שני הצדדים ולהביא אנשים שמאמינים בדרכים שונות מהמורה ההורה או השדר בטלויזיה. רועי נראה שאוטוטו אנחנו מסיימים את הוויכוח הזה :) |
|
||||
|
||||
בקשר לריצה: כמו שאמרתי - אני אתמוך בך. כנראה שאתה באמת יותר אופטימי ממני. אוקיי - עוד הסכמה. אך איני בטוח שזה יעבוד. צריך לבדוק... אני לא חושב כך. בית הספר הוא מבחינתי מסגרת חברתית-לימודית. לא חינוכית - החינוך יבוא מהבית ומהחברה. אין מקום לשטיפת מוח מצד המורים שם. אני מסכים איתך. אך אין מקום למורה להביע את *עמדתו* - הוא צריך להציג את שתי הדיעות בדרך אובייקטיבית ככל האפשר. כנראה שאתה צודק - עשינו את הבלתי יאמן! |
|
||||
|
||||
נו טוב אולי עוד יבוא יום ואני ארצה לרוץ, (לא כרגע זה בטוח) לפחות קול אחד יהיה לי :) אם אני לא אאמין שאנשים רוצים להיות טובים לא יהיו לי הרבה סיבות להיות טוב כלפי אנשים. וכנראה שבנושאים מסויימים אני יותר אופטימי ממך. כל מה שצריך זה להציע את זה לראש עיר שלא פוחד על הכיסא שלו (מכיר אחד כזה?) אם כך ראשית צריך לשנות את השם של משרד החינוך, במידה ואין מטרתו לחנך. אני אישית חושב בהחלט שאין זו מטרתו אולם כנראה שהוא לא חושב כך (המשרד ואילו שעומדים בראשו) שנית באופן עקרוני אני מתנגד לכל שיטת הלימוד כיום שהיא מצד אחד בית כלא לציונים ולא שיטה שמלמדת ללמוד ולמה כדי לדעת. כמו כן השיטה כיום מלמדת יותר מידי שטויות שמזמן היה צריך להפסיק להבחן אליהם, היא לא מנצלת תכנולוגיה קיימת כמעט וגם את זו שהיא מנצלת היא לא יודעת איך להשתמש בה נכון. מצד שני ובהמשך לתגובה שלך החינוך מגיע מכל מקום ובית הספר הוא חלק מהחברה נרצא בכך או שלא. לכל אדם יש עמדה וגם מורה לא יכול להיות אוביקטיבי, הרבה יותר פשוט זה להביא אנשים שמיצגים את שני הצדדים מאשר לבקש ממורה שיהיה שני הצדדים,משום מה בדרך כלל הצד שינצח הוא הצד של המורה (בוויכוח מסוג זה או אחר) אני לא רואה בעיה בכך שמורה מגיל מסוים של התלמידים יסתיר את עמדתו או לא ידבר עליה, אבל שוב יש לדעת איך לעשות זאת. בבית סיפרי היו מידי שנה מביאים אנשים "הפוכים" בנושאים מגוונים שירצו וינהלו איתנו וויכוחים בנושאים שקשורים לכל קצוות המדינה דרך דת-חילונים צבא-פצפיזים ימין-שמאל, וכדומה. משם לקחתי הרבה רעיונות שעד היום נמצאים אצלי אולם שוב לא רק משם. ושמתי לב כי נעלמנו מהמפה. רועי |
|
||||
|
||||
שניים לפחות - אתה ואני. מה זה לא מספיק למנדט או משהו בימינו? (: אנשים רבים לא מוכנים לעזור לזולת וכדומה. אני מוכן לעזור. גם אם רק בשביל שאנשים יראו שאפשר גם להיות נחמדים. גם מעניין איך הגלגל מתהפך לפעמים. פעם אחת אישה עלתה על מונית בה הייתי. היא גילתה כי אין לה כסף. נזכרתי במקרה מאוד דומה שקרה לי ונאלצתי לרדת מהמונית - אז נתתי לה כסף. לאחר כמה שבועות לי היה חסר כסף - ומישהו שילם עבורי. אין ראש עיר כזה, לדעתי. נראה לי שכולם פוליטיקאים פרופר... אני מסכים לשנות את שם המשרד - אך זוהי רק סמנטיקה. אני מסכים עם כל מה שאמרת. אך אני חושב שאין לחנך בבית הספר לצורת חשיבה ודעות פוליטיות. החינוך בבית הספר צריך להתבטא בטיפול באלימות והפרעה למהלך הלימודים התקין. גם זהו פתרון טוב. אך תהיה בעיה של משכורות - אשר יהיו כפולות מסיבות ברורות. ואני חושב שאני אישית מסוגל ללמד דברים בצורה אובייקטיבית. אצלי זה לא קרה מעולם. המקרה היחיד היה בשיעורי "משפטים" בהם היינו צריכים להציג בעצמנו את עמדותינו. אז היו צדדים מנוגדים אשר פעלו. לדעתי צריך ללמוד מהכ - וטוב שעשית כך. כן, אך דובי כנראה לא קורא כבר את דיוננו - ואיני רוצה לעבור לסקר החדש ללא אישורו. |
|
||||
|
||||
לפי החוק החדש צריך אם אני זוכר לפחות 4 מנדטים בשביל להכנס לכנסת. (אני לא סגור אם הוא עבר או שלא) נו אז רוב האנשים כן בסדר, שוב הם לא יתאמצו לעזור לך בל הם כן יעשו זאת אם נפלת ממש לפני הפרצוף שלהם. עוד נושא סגור. אז זה רק בתאוריה מה שעדיין לא אומר שלא יכול להיות טוב יותר , (בסוף אלי ימצא ראש עיר שהוא לא בעד עצמו בלבד)עוד נושא סגור. טוב אז בנושא בית הספר יש לי בכלל בעיה קשה כיוון שאני לא מאמין במערכת החינוך / לימודים כלל. אני חושב שזו אחת המערכות הגרועות ביותר שכמו בארץ, מערכת ישנה חסרת כל סכוי להביא להתיעלות ואו מדרניזציה. מערכת שמצד אחד מלמדת בשיא הרצינות דברים "חשובים" כמו מילעל ומילרע, ומצד השני מחייבת להשיג ציון חיובי בספורט בשביל 12 שנות לימוד. מערכת שכמעט לא משקיע בקידום תלמיד שרוצה להתקדם בנושא זה או אחר, שלא מסוגלת להתמודד אם תכנולוגיות מתקדמות ואו להבין אותם, לא מתעמקת במדעים מה שבסופו של דבר רק יועיל לרוב התלמידים, מערכת שבה המורים שובתים פעם בשנה על משכורות כאשר הם לא מחוייבם לתת תוצאות בשטח. ועוד ועוד. בכל מקרה בית הספר צריך ואחת ממטרותיו היא להכין את העלם או העלמה הצעירים לטובת החיים בחוץ ללא עזרת המבוגרים מהם ולכן כן לדעתי יש צורך לגעת גם בפוליטיקה אבל במינון נכון. לא הבנתי את הבעיה במשכורות. אתה כן רוב המורים לא. כנראה שבית הספר שלכם חשב עליכם פחות. כנ"ל. רועי |
|
||||
|
||||
זה היה בצחוק... בכל אופן שני אנשים אינם מספיקים בכדי לקבל מנדט... לא הייתי מוגע לחוק. איך זה יתכן? יהיו חסרים חברי כנסת... לא נכון - רוב האנשים לא בסדר. היא הייתה היחידה מתוך אוטובוס שלם שיכל לעזור לי. אני הייתי היחיד מתוך מונית שלמה שיכלה לעזור לה. וגם לא עזרו לי בכלל בהזדמנות קודמת. כן - המערכת באמת די חסרת היגיון. אך איני רואה גם את הטעם בללמוד הטעמה - היות וזהו משהו שאנו יודעים לעשותו לבד. אבל זנושא זה לא חשוב. בכל אופן - הבעיה שציינת (בנושא הספורט) היא בהחלט חמורה. מה גם שלתלמיד מוגבל פיזית יהיה סיכוי טוב יותר לעבור בגרות מאשר לתלמיד אשר אינו מוגבל. זאת עקב קבלת פטור. אך בכל זאת לא ציינת הפכים - כי אם מגמה מתמדת להשגת ציונים טובים בכל המקצועות. אני מסכים עם כל הדברים שציינת בפסקה זו. למעט התחייבות המורים להישגים. המורים אינם יכולים להתחייב בשם בתלמידים - בדיוק כפי שהוריהם של התלמידים אינם יכולים להתחייב. אפילו התלמידים עצמם אינם יכולים להתחייב - היות ולעיתים נושאים משויימים נשגבים מבינתם. מה לעשות. יש אנשים אשר לעולם לא יבינו את ההיגיון אשר מאחרי דבריו של קנטור. אני מסכים - אך רק בצורה אובייקטיבית - או, כפי שהצעת, ע"י דיון בין התלמידים לשני אנשים מבוגרים בעלי עמדות נגדיות. בכדי להביא *שני* מורים לכל מקצוע אשר יביעו עמדות שונות - יש לספק עוד כספים לבית הספר. כנראה שרוב המורים פשוט רוצים להעביר עמדות ספיציפיות לתלמידים. שוב הסכמה. ודובי - חבל שאינך קורא. היינו רוצים תשובות על שאלותינו. |
|
||||
|
||||
אני יודע ;) לא רוב הנאשים מצפים ממך שתגיע אם כסף לאוטובוס, אבל אם תבקש שקל רוב האנשים יתנו. ולא יתיחסו לזה כאל נדבות. במכוון לא ציינתי הפכים שוב כי אני לא מאמין במערכת הזאת. יש פה ושם מקרים שבהם היא עובדת תקין אבל ברוב המקרים... מורה כמו מנהל צריך להוכיח את עצמו, אני לא מצפה שהוא יגרום לכל הכיתה שלו להסגים של 100 אבל כן מצפה שלפחות 75% מהכיתה יקבלו ציון 90 . הרבה מורים חסרי כישרון יש שמאשימים את הלתמיד באי רצון ללמוד, השאלה היא למה התלמיד לא רוצה ללמוד? האם בגלל שהחומק משעמם (ואם כן מה עשה המורה על מנת שלא יהיה משעמם) האם בגלל קושי מסוים (דיסגרפיה וחברותיה ומה עשה המורה במצב זה?) התירוץ של הוא לא רצה ללמוד הוא טיפשי בעיני, האדם נולד סקרן כל מה שאתה צריך בשביל ללמד אותו הוא להבעיר את יצר הסקרנות שלו והוא ימשך לכל נושא כמעט. כמובן שקשה מאוד למצוא את יצר הסקרנות במלעל ומלרע. אבל גם בשירה של ביאליק ניתן למצוא וגם בתנ"ך וגם בהסטוריה (כאשר במקום לבחון זיכרון של מספרים יבחן התלמיד על זיכרון של מאורה ולמה חשוב לדעת זאת) בהחלט דיון, ולןא חובה כל כך הרבה כסף, רבים הפוליטיקים שיבואו בהתנדבות, כנ"ל אנשי טבע ואו סופרים וכדומה. השאלה היא האם בית הספר רוצה לשנות גישה. כנראה שרוב המורים לא מספיק טובים. שלח מייל לדובי אם הלינק.. רועי |
|
||||
|
||||
אם אפנה אליהם ישירות - הם יתנו כי לא ירגישו בנוח, לא מטוב לב או מרצון. הבנתי. חשבתי שהתכוונת להפכים בגלל הניסוח... הדרישה ל-90 מ-75% מהכיתה היא מאוד מוגזמת. הרוב לא יכולים להגיע לציונים כאלה - לא משנה כמה הם יתאמצו. אבל מורה אינו יכול להיותאשם על כך שמורה שקדם לו השניא את הלימודים על תלמיד מסוים. אני אישית התחלתי לשנוא את בתי הספר בכיתה ג' - זאת הודות למחנכת הגרועה ביותר בעולם, אשר לימדה אותי. מדובר על הצגת עמדות בזמן שיעורים. אין ספק שרבים מהמורים אינם ראויים לתפקיד. מה האימייל שלו? |
|
||||
|
||||
ממש לא, היה לי לצערי יותר ממקרה שגיליתי כי חסר לי שקל באוטובוס עצמו ואנשים פנו אלי מבלי שהספקתי אפילו לבקש והציעו. נהג מונית אמר "לא נורא" וויתר. ועוד מקרים רבים אחרים. מה גם שאני אתן בדרך כלל מתוך אמונה למרות שידוע לי על ילדים שהיו בתחנת המרכזית בירושליים מקבצים נדבות בסגנון הזה, הטריק במצב זה הוא לומר להם: "בו אני אקנה לך כרטיס" מיד תראה אותם נעלמים. על סמך מה אתה טוען זאת? האם אתה טוען כי רוב האנשים לא מסוגלים ללמוד? או כי החומר בבית הספר קשה מידי? לטעמי למרות שלא הייתי שייך למוציאי ה90 בקביעות מהסיבה שמה שלא עניין אותי לא למדתי והייתי מוציא בו מכס" 75, ולא היו חסרים כאילו. אבל אם היו מראים לי כמה זה מעניין אני מאמין בכנות שבשום מקצוע לא הייתי יורד מ90. ולא בגלל שאני אינטליגנט בצורה מיוחדת. היו לי מורים לספרות שהייתי מוכן לעשות הכל כדי לא להיות בשעורים שלהם, והיו לי שנים אחר כך מורים שבזכותם למדתי לקרוא לפחות 3 ספרים בשבוע. אם מורה לא טוב או גורם לכך שתלמידים לא יהבו את החומר אני לא רואה סיבה שימשיך להיות מורה. גם בזמן השעור מורה יכול ללמוד איך ניתן להציג עמדות כפולות. תאמת זה ממש קל, אני עושה זאת מידי פעם בשביל הכיף של הוויכוח ועומד מנגד לצד שמולי למרות שאני מאמין כמוהו באותה השיטה.במצב זה לפעמים לומדים טיעונים חדשים. (אגב זו אחת הסיבות שהדעות שלי לא מקובלות בדרך כלל, כדוגמה מוות בשביל אדמה טיפשי אבל עדיין אין סיבה לתת אדמה למי שרוצה. ימין ושמאל משותף) אמת רבים לא ראויים אבל ניתן לבדוק את הנושא וברגע שבו הם יהיו ראויים ויצופרו בהתאם לאיכות העבודה שלהם המצב ישתנה. יש לך למעלה או למטה "כתוב לעורך הראשי" זה דובי. רועי |
|
||||
|
||||
אז כנראה היה לך מזל. או שלי לא היה. או ששניהם... על סמך הבנה של מצבם הלימודי של תלמידים רבים שלמדו איתי. כמו כן - אני רואה באוניברסיטה כיום שיש אחוז מסוים של סטודנטים שפשוט לא יצליחו לעבור, לדעתי, הרבה קורסים. הם פשוט לא מבינים את החומר - לא משנה כמה מסבירים... כנראה מתמטיקה ומחשבים זה פשוט לא התחום "שלהם". כל אחד מצליח להבין נושאים מסויימים, אבל ישלו במקביל גם נושאים שקשה לו להבין. אולי אני פשוט מורה גרוע וגם המרצה גרוע - לא יודע. אולי. דבר ראשון - לא נראה לי שיש אדם שיכול להוציא 90 בהכל... (אלא אם לוקחים מקצועות הומניים מסויימים כמקצועות בהן צריך רק "להשתתף"). וגם אם יש אנשים כאלה - אני בספק אם הם רבים. אני למשל בחיים לא הייתי מצליח ללמוד לצייר כמו שצריך, או מצליח לרקוד יפה. אני פשוט לא מצליח לראות את הדברים האלה בעיני רוחי. לעומת זאת אני כן מצליח לכתוב תוכנית רקורסיבית במחשבים, או לפתור תרגיל בתורת הקבוצות. אין ספק שמורים יכולים לדרבן יפה מאוד. פשוט שלכל אדם יש מקצועות בהם כל הדרבון שבעולם לא יעזור... זו הייתה הצעתי המקורית - שכל מורה יציג דעה נייטרלית. כמו כן, הוא צריך לתת טיעונים נגדיים לכל תלמיד אשר טוען בצורה זו או אחרת. כך לומדים הכי טוב, לדעתי. ברור גם שלכל אדם חושב יש קונפליקטים פנימיים בנושאים מסויימים. זה ההבדל גם בין ילדים לבוגרים. הילדים רואים הכל "שחור ולבן" - המבוגרים רואים גם "אפור". הבעיה היא שהמקצוע אינו מבוקש מספיק בימינו. אני בספק שיש מורה מובטל/ת שלא מבחירה. חייבים לאשר את התעודה בכדי לפצות על פרישתם של מורים אחרים. תודה. |
|
||||
|
||||
או מזל או ש.. לא יודע? נכון יש כאילו שיצליחו יותר במתמטיקה ויש בהסטוריה, אני כדוגמה לא יעזור שום דבר תאריכים לא אצליח לזכור. אבל הבנה כללית של הנלמד כן ניתן לתת לכל אחד. שלוש יחידות מתמטיקה הן דבר שאפשרי רוב התלמידים. גם אילו אם מעט יכולת במתמטיקה. ואולי באמת היכולת לימוד שלך או של המרצה במקצוע מסוים פחות טובה משל אחר. הגדר לצייר כמו שצריך? או במילים אחרות באומנות כמו באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה. עד לפני כמה שנים הייתי אומר כמוך שאני לא יכול לא לרקוד ולא לצייר, אבל הפלא ופלא ולאחר זמן רב של ניסיונות כושלים השתפרתי מאוד לפחות על פי מי שראה את יצירותי. כנ"ל גם בכתיבה (סיפורים שירה וכדומה) היכולות בכל מקצוע כמעט הם דברים נרקשים ולא כישרון שנולדים איתו. לכן גם אתה אם תרצה תוכל להפוך לצייר עולמי כמעט , אם רק תבחר בזאת. ולהוציא 90 זה לא כל כך קשה. תלוי בהשקעה שלך ושל מי שלימד אותך. נבסה להוציא 90 במקצוע שמעניין אותך וראה כמה זה פשוט, נסה במקצוע שלא מעניין אותך ופתאום זה הפך לסיוט. לא מקבל מלבד בו נאמר מגבלות כמו על תיתן לאדם ללא רגליים להיות אצן. כל אחד יכול הכל אם תגרום לא לאהוב את המקצוע. נכון דיסגרף ימשיך לכתוב לא ברור אבל אם תיתן לו מקלדת תגלה שאחד שלא רשם מילה אחת במחברת במשך רוב שנותיו בבית הספר יכול לנהל איתך דיאלוג מוצלח וארוך עד מאוד עם יחסית מעט מאוד שגיאות כתיב יחסית לימי עבר שלו. אני לא יודע אם ילדים רואים רק שחור ולבן חלקם רואים גם וורוד אבל אז המבוגרים אומרים להם שאין וורוד ויש מקסימום אפור כך שהם בעצם מונעים מהם את האפשרות לדברים נוספים. (מה שמזכיר לי את הספר על אנדר, שבו רק ילד יכול היה לנצח בקרב מה שכל המבוגרים לא היו מסוגלים) כל מקצוע מספיק מבוקש אם הוא נותן צופר מספיק טוב. במידה ומורה יקבל על סמך מה שהוא נותן והסכום יהיה גבוה תגלה כי המקצוע הופך להיות מקצוע הייטק 2 במדינה. רועי |
|
||||
|
||||
כנראה גם לא נדע. אתה דרשת 90 מ75% מהכיתה. זה מה דנראה לי לא הגיוני. לא 3 יחידות ולעבור... יכול להיות שאתה צודק. לא נולדים - מתרגלים מגיל צעיר. בכל אופן אף אחד לא יכול להצליח בהכל בכל זאת לדעתי. וגם לא נראה לי שבכל דבר יש משהו מסקרן שמאפשר את הצתת הרצון ללמוד. כמובן שדברים אלו משתנים מאדם לאדם. אני עדיין חושב שאת ההיגיון שמאחרי הדברים לא כל אחד יכול להבין בכל מקצוע. אולי אני טועה - אני לא שולל אפשרות זו. אתה צודק שהמבוגרים שוללים מהרבה ילדים את החופש הקצר שיש להם לראות הכל בורוד. תמימות היא דבר מצוין לדעתי. השאלה היא מתי צריך להתנתק ממנה. אנדר היה ילד גאון אשר פשוט נאלץ להתבגר מאוד מהר ובסביבה ותנאים שונים מאנשים אחרים. היותו ילד גרמה לו לחשוב בצורה יותר יצירתית. הוא לא ראה את הדברים יותר "נכון" - אלא יותר מופשט. כן - אבל המשכורות לא גבוהות. |
|
||||
|
||||
ואני עדיין חושב ש75 אחוז מסוגלים אם ירצו. צר לי אבל מעט מאוד הם הדברים שבהם נכשלתי לחלוטין שאינם קשורים למגבלות פיזיאולוגיות. בו ננסה תן לי נושא ונראה אם אני אצליח לסקרן אותך? :) אז פה אנו בוויכוח שוב נושא ונראה אם לא אצליח להסביר אותו או לפחות לגרום לך לאיזה שהוא יצר של סקרנות. ולפעמים כל שצריך הוא לתת לראות מופשט, אגב אני לא יודע אם הוא באמת היה גאון ואיזה סוג של גאונות היה לו. גם מוצרט היה גאון ולא ניראה לי כי הוא היה מסתדר בסיפור מסוג זה. הם יהיו גבוהות אם תיתן סיבה. |
|
||||
|
||||
אוקיי - אז הגענו למבוי סתום... אני לא מסכים... אוקיי - מה עם ההיסטוריה של האמנות? אני לא מסכים שהם רואים מופשט - הם רואים חלק מהתמונה ולכן אין מבחינתם סיבוכים גדולים לפתור אותה. הכל משתלב בהכל בעולמנו ולכן בכדי לנתח מקרה מסוים צריך לדעת המון המון רקע. הוא היה גאון בכך שיכל לתאר את שדה הקרב בשלמותו ולתמרן בתוכו תוך שימוש יצירתי בסביבה. אז אתה בעצם אומר שאם כל המורים יתחילו להשקיע המון בעבודה שלהם - יעלו את המשכורות שלהם. תיאוריה נחמדה - אבל אין כאן מניע לממשלה להגדיל משכורות. |
|
||||
|
||||
מה איתה? האם אתה חושב שלהבין את רוח התקופה של אמנות ולמה יצרו אותה כך או אחרת זה לא מעניין? האם סיפורו של צייר כל שהו שהוריד את אוזנו לא מעניין? שוב אני לא מכיר את הנושא מקרוב משום שמעולם לא למדתי אותו אבל לומר שאינו יכול להכיל עניין? ואולי לא? :) אולי לפעמים הפשוט בלי כל הסיבוך הוא הנכון? אני לא הבנתי את זה כך אבל שיהיה עדיין ספר. ראשית יש מניעה למדינה והמדינה זה בסופו של דבר הממשלה, יותר תלמידים שיודעים יותר מביא בסופו של דבר יותר כסף. יותר כסף מעניין את המדינה. |
|
||||
|
||||
לא כל כך מעניין אותי... מה לעשות. ואולי אותך לולאות רקורסיביות לא יעניינו... לא יודע. אני יכול למצוא הרבה נושאים שלא מעניינים אותי. לא טענתי שאין בו עניין - רק טענתי ש*אני* לא מוצא בו עניין. כל אדם מוצא עניין בתחומים אחרים. תמיד צריך להתחשב בתמונה הגדולה. לכל מעשה בתחום הקטן יש השפעה על התמונה הגדולה. באיזה גיל קראת את הספר? אמרת שהמורים צריכים לתת סיבה - אבל שיפור אצל התלימדים הוא לא סיבה מבחינת משרד האוצר. אם המורים מצליחים להשתפר ללא כל תוספת שכר - הרי שאין סיבה לתת להם תוספת שכר... ברור שיותר כסף מעניין את המדינה - אבל בימינו הממשלה לא מייצגת את המדינה כי אם את הכיס של כל אחד מהיושבים בה... (: |
|
||||
|
||||
שוב הטענה שלי היא כי ניתן ליצור עניין במרבית התחומים כוולל מתמטיקה ועוד... השאלה היא עם למורה שווה להתאמץ ליצור כזו. כן ולא. התמונה לפעמים כל כך גדולה שעדיף להשאר בחלק שלך ולהשפיע לפחות שם. קראתי אותו לפחות פעמים כאשר פעם אחרונה לפמני כחודש חודשים. שוב יש סיבה כיוון שזהו מקצוע חשוב שמשפיע רבות על המדינה. המדינה כיום מייצגת את עצמה. וכלל לא את האזרח אבל על זה בפעם הבאה. אני יוצא ל10 ימי מילואים מחר בבוקר כך שהתגובה הבאה שלי תיקח זמן. רועי |
|
||||
|
||||
שוב אתה אופטימי ממני. איני מאמין בכך. השאלה היא עד כמה קטן. ילד רואה ממש ממש מעט ואם הגיל התמונה גדלה בהדרגה. בתחילה זו רק המשפחה ובסוף זה רוב כבר גלובלי הרבה הרבה יותר. אם כל ההחלטות יעשו בהקשר למשפחה - התחום המדיני יקרוס. לא שאלתי מתי לאחרונה, כי אם מתי לראשונה... אבל סיבה זו קיימת גם כיום ובכל זאת המשכורות של המורים נמוכות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |