|
||||
|
||||
יש דברים שהשתיקה הציבורית יפה להם. |
|
||||
|
||||
מדוע? |
|
||||
|
||||
א'. כי כל הנושא הזה רק מלבה שנאה בקרב הציבור הרחב. ב'. כי הציבור שזיק של יהדות עוד נישאר בקירבו חפץ להגדיר את זהותו הלאומית כ*יהודי*. לשם מה להכעיסו? ג'. כי מקורה של הצעת החוק הזאת הוא גם פתחון פתח ל"מדינת כל אזרחיה", ואין "שופטים [נחשונים] בירושלים". ויש עוד, אבל השעה כבר אחד וחצי בלילה והראש חלול... |
|
||||
|
||||
לשמחתי (או לצערי, תלוי איך מסתכלים על זה) מה שכתוב באייל עדיין לא מתנוסס בראש מהדורות החדשות, כך שמה שקורה ישאר בינינו. אולי בכל זאת, איזה פירור מידע? מה קורה עם העתירה? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יש חדש. הפרקליטות לבג"צ:אין לאפשר רישום לאום "ישראלי" ב-ת.ז. |
|
||||
|
||||
המ... תשובת המדינה קצת מוזרה בעיני. "לאום מוגדר במילון כ'עם, אומה; קיבוץ גדול של בני אדם המתייחסים למוצא אחד, לגורל משותף בתולדותיהם ועל פי רוב גם ללשון מדוברת אחת"' - מהו, אם כן, אותו לאום "הונג-קונגי" שמופיע ברשימת הלאומים, למשל? ומדוע ערביי ישראל, כמו שמציין פרופ' אורנן, הם "ערבים" בעוד מי שיגיע ממצרים הוא "מצרי" ולא "ערבי"? הניחוש שלי הוא שעיקר הדיון הענייני (שאמור להפתח ביום א' הקרוב, עד כמה שאני זוכר) יהיה סביב הלכת טמרין והשאלה האם השתנה המצב בשלושים השנים האחרונות והאם התגבש לאום ישראלי נפרד, ואני מניח שהעותרים ידגישו את הסקרים בנושא (שמוזכרים בגוף המאמר המקורי ובנוסח העתירה) בעוד המדינה, באורח אבסורדי אולי, תוכל להשיב בציינה את מהומות אוקטובר 2000. |
|
||||
|
||||
"הטעם המתוק של הניצחון ספוג כמובן גם בטעמים אחרים. היו שאמרו אתמול כי חשו בלבול ברגע שראו את שחקני סכנין מתעטפים ומקיפים את איצטדיון רמת גן עם דגל הלאום;" |
|
||||
|
||||
ירון לונדון על הגביע של סכנין ושאלת הישראליות: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |