|
||||
|
||||
תוכל בבקשה לתת מספר דוגמאות להגיון הצרוף העומד מאחורי הלכות בענייני כשרות למשל? |
|
||||
|
||||
אעשה זאת בשמחה, כמו שעשיתי כבר משהו דומה כאן: תגובה 200544, רק שהדרך היעילה והמכובדת יותר בעיני להציג את הדברים לא ב"חצר האחורית" אלא בשער הכניסה לאתר. הווה אומר, לפרסם רשימה בפני עצמה באייל. הגם שיש בידי ספק גדול אם עורכי האייל יביעו את הסכמתם לפרסומה הרבה לפני עיונם בתכניה, בשל הביקורת החריפה (וככל הנראה, בעיניהם היא בלתי-לגיטימית, חרף הבון-טון הליברלי והפלורליסטי) על פועליהם בענייני חרדים למשל (באותה דיון מופנה למעלה) - בכל זאת, חרף ספקות לבי אנסח רשימה כללית בהזדמנות הקרובה בריצת המרתון שלי מסביב לשעון ואשגרה לעורכים הנכבדים בעיני, ללא כל קשר לחילוקי הדעות שבינינו, שכן לימדונו חכמינו ז"ל: "כשם שפרצופיהם [של בני האדם] שונים - כך דעותיהם שונות", ולא לחינם השוני בין הדעות מובא כאליגוריה לשוני בין פני האדם. ואגב, זוהי אחת מגדלויותיו של בורא האדם - היוצר כל הזמן את אותם בני האדם ששונים באופן ניכר בפרצופיהם. רק תארו לעצמכם לרגע איזה חיי חברה משעממים היו לכולנו, אילו המצב היה שונה... |
|
||||
|
||||
רב תודות על ההפנייה שלך. מצאתי את התגובה ההיא מעניינת ומעשירה מאוד, הן מבחינה צורנית והן מבחינת תכניה. עם זאת, רציתי לציין שאני מבין את ההתנגדות להצגת דברים המובעים בה ובדיון הנוכחי כהגיון צרוף, הגם שלטעמי אין הדבר מעלה או מוריד מאומה. אשרי המאמין. אני מצפה בכליון עיניים להסבר על ההגיון מאחורי מצוות הכשרות, ומקווה שתבהיר איך הן מהוות היגיון צרוף בפני עצמו (ולא רק רציונל, כפי שנטען כנגדך). |
|
||||
|
||||
חברי המערכת הפחות עצבניים ממני לא נמצאים כרגע, אז אני אענה לך: אתה חצוף. מאמר אחד שלך כבר פורסם באייל, ולא חסרים מאמרים אחרים באתר שאין אפילו חבר מערכת אחד שמסכים עם תוכנם. הרמיזה שלך כאילו יש אפשרות שאנחנו נפסול את המאמר מראש רק בגלל שאנחנו לא מסכימים עם הדעות שלך היא עלבון - ואין זו הפעם הראשונה שאתה מטיל ספק במקצועיות שלנו בלי שום עילה לכך. אתה, כנראה, משליך את חוסר הסובלנות שלך עצמך עלינו. אין לי ספק שאם אתה היית עורך אתר אינטרנט, מאמר שלי לא היה מצליח להכנס אליו. ועל החוצפה שבתלונה על ה"בון-טון הליברלי והפלורליסטי", כשהיא מגיעה מאדם שהכפייה היא נר לרגליו, אני אפילו לא ארחיב את הדיבור. הנה, עכשיו אני אתן לך סיבה טובה לספקות שלך: לך לעזאזל. |
|
||||
|
||||
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
||||
|
||||
אם פגעתי או העלבתי את מקצועיותך בלי להעביר לך טישו, אבקש את סליחתך, כי לא באתי להעליב או לפגוע באף עורך האייל אישית או מקצועית. אישית, אני מלא הערכה על פועלכם למען הציבור הרחב של הקוראים והמגיבים. כל אשר הבעתי הוא חשש לבי, שככל הנראה דבריך שלך אימתו אותו ב"לך לעזאזל" צורם ועצבני. פיקס, אני אפילו לא מסוגל להוציא את הביטוי המגעיל הזה מהפה, כי הנשומה היהודית-הרוסית שלי לא מרשה לי להגיד ככה לאדם, אפילו לא לשך יאסין שמזדווג עם 70 הבתולות למעלה... תמהני, היכן קברת את הכלב ההומניסטי שלך? מה, עוד בון-טון? ודע לך, שכאחד מעורכי כתב עת חרדי-דתי, פרסמתי מספר ניכר של מאמרים מפרי עטם של גלויי ראש, הגם שאני חולק על עמדותיהם עמוקות. ואל דאגה, עשיתי זאת ללא הבון-טון הפסאדו-ליברלי-פלורליסטי, כפי שהוא בא לידי ביטוי ב"לך לעזאזל" שלך. אבל גם אתה מוזמן לנסות אותי (כאשר רף הכניסה הוא: לא פוליטיקה ישראלית, אלא אקטואליה יהודית). |
|
||||
|
||||
איך נהיית עורך? הלוגיקה שלך כאן פגומה להפליא. אמירת "לך לעזאזל" כנגד החרפות שלך לא יכולה לשמש הוכחה לאותן חרפות. והערה מעשית: אני מעריך שמבחינת דובי הדגש היה על ה"לך", ואני לא בטוח שקריטי לו בדיוק לאן תלך, כך שיש על מה לנהל משא ומתן. לפחות ככל שמדובר ב"לך" הזה, אני חושב שזו תגובה ראויה להאשמות שהטחת ללא בסיס; והיא תישאר ראויה עד להתנצלות הראויה שלך. (אפשר להחזיר לך את הפסאודו-התנצלות המסויגת והצינית שניפקת לעיל, חדשה באריזה) |
|
||||
|
||||
תגובה 208467 |
|
||||
|
||||
תגובה 208909 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |