|
||||
|
||||
רק במידה ומעניין אותך דיון אופ-טופקי, אתה מוזמן לענות על השאלות הבאות שעלו בי מתוך קריאת תגובתך (שוב, לא מתוך קנטרנות אלא מסקרנות): האם אתה מתנגד להפלת המשטר של סאדם, מתוך עמדה רלטביסטית? האם אתה מתנגד רק ל*אופן* שבו הופל המשטר? או שאתה עקרונית מתנגד למעשים שנעשים ממניעים לא מוסריים, גם אם התוצאה היא מוסרית (או, נניח, כזו שאתה מעוניין בה)? אני במיוחד מתעניין בשאלה האחרונה, מפני שקשה לי לדמיין מישהוא שאכן נוהג כך בפועל בכל המקרים האפשריים. |
|
||||
|
||||
מה שאני מתנגד אליו הוא הגישה הכוחנית והמתנשאת של מימשל בוש שרואה בכוח את חזות הכל ואת כל עמי העולם השלישי כפראים שיש לחנך ולתרבת. עם גישה זו מזדהים ישראלים רבים וכתוצאה מכך אנחנו נמצאים במרחץ דמים כרוני כבר ארבע שנים. על התבונה שבמתינות דיברתי לא מעט וגם פירסמתי כאן מאמר. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. האם זה אומר שהתשובה היא כן לשלוש השאלות? |
|
||||
|
||||
התכוונתי בדיוק למה שאמרתי. דיונים פילוסופים אינם מעינייני. |
|
||||
|
||||
אם כן, ענית לא לעניין, כי תגובה 206154 היתה הזמנה לדיון פילוסופי באשר לקוהרנטיות של השקפת עולם, ולא הזמנה להפרחת סיסמאות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |