|
אכן מאמר מעמיק.
אך לדעתי אין הפתרון לבעיה המוצגת במאמר כה מסובך. בעידן "הפוסט מודרני" בו מוענקת לכל אמונה והפלצה של חשישניק שהרגע שב מהודו אותה מידת הערכה כמו לאמונה אשר קיימת כבר כמה אלפי שנים, אין להתפלא על הניסיון למצוא את הייחודיות שביהדות. הלא למעשה, אמונה לשמה, שלא מתוך מטרה להרוויח ממנה תגמול אלוהי, ובמנותק ממהלכי עולם ה"יש" הינה, במישור העקרוני, הגיונית ובעלת אחיזה במציאות בדיוק כמו האמונה כי הכרוב הוא יצור עליון ועלינו לעובדו יום ולילה. שתי האמונות הינן מנותקות מהמציאות במובן שאינן מסיקות כל מסקנה שהיא לגבי תקפות האמונה ממהלכי עולם ה"יש", אלא מניחות בתוכן אקסיומה כשלהיא (הכרוב הוא יצור עליון/יש אלוהים) אשר ממנה נגזרת התנהגות מסויימת ובלתי תלויה בזמן ובמקום. אני משער שעבור אדם דתי, ההלם התרבותי מ"פוסט מודרניות" שכזאת הינו חזק, ולמעשה שומט את הקרקע המוסרית מתחת לרגליו, ועל כן אנו מגיעים למצבים המתוארים במאמר. האדם הדתי מוצא את עצמו נאחז באוויר ומנסה להיתלות במיני דברי הבל ושטויות כגון התאמה בין מהלכי ספר בראשית להיסטוריית היקום (נו באמת...) ושאר ירקות.
|
|