בתשובה לירדן ניר, 02/04/01 23:11
למה, באמת? 20448
הפשע כאן זעזע - אותי, לפחות - מפני שלא דובר באדם שפעל מתוך הזדהות עם הסבל הפלשתיני, או מתוך השפעת סמים, או מתוך טירוף הדעת (או שכן?) - הוא פעל מתוך תאוות בצע.

אדם שפועל מתוך תאוות בצע ויוהרה, כשלבנונים, פלשתינים, ישראלים - שווים בעיניו (גם כן שיוויון), אותי - זה מטריד.

אדם שבוחר לפעול במסגרת שרות מהסוג שבחר האיש הזה, אמור להיות אדם שאמונה יוקדת בו, שטובת הארץ מניעה אותו להסתכן. הוא אמור לרצות בטובת המדינה שלשמה הוא מסכן את חייו. בניגוד ליחידות אחרות, כאן אין אפשרות לעקוב אחרי פעולות של אדם, אי אפשר להכריח אותו או לבחון אותו - סומכים עליו, ובעיניים עצומות. עד עכשיו, סמכנו על שיקול הדעת של מי שבחרו את "המובחרים".

אולי זה קצת מפחיד לחשוב שאנשים שחיינו בידיהם יכולים למכור אותנו בעבור נזיד עדשים.
למה, באמת? 20488
למה הרג מתוך תאוות בצע הוא גרוע מהרג עבור אידאולוגיה?

אותי יותר מפחיד שיש אנשים בשלטון שיכולים להרוג אותי בגלל הדעות (המוטעות לדעתי) שלהם.
למה, באמת? 20515
אידיאולוגיה היא משהו צפוי, יחסית. כשמישהו שאמור להיות אדם שסומכים עליו בעיניים עצומות, כזה שהחיים פחות חשובים לו מהמדינה, זה יותר מפחיד לחשוב שהוא לא ''כזה''. על פוליטיקאים אני יכולה, פחות או יותר, לשער עם מי יש לי עסק. ועוד דבר (שאמרתי בתגובתי הנ''ל), את פעולות השלטון אנחנו רואים. במוקדם או במאוחר, המעשים מתגלים. אבל מישהו כזה שחוצה גבולות (פיזיים ומוסריים כאחד) יכול להמשיך כך שנים. לא יודעת, אותי זה יותר מפחיד.
מה גם שאידיאולוגיה אמורה להיות מכוונת לטובת הציבור - ויש דרך להילחם בה. אבל אני לא יכולה להפגין או לא לבחור באיש מודיעין.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים