|
ישמשום מה כשאני מנסה להגיע לאוקפי של החודש, אני נוחת בגיליון פברואר. איה הוא גיליון מרץ?
אשר לשיר עצמו - הוא מבוסס על רעיון נאה, כפי שאמר אור, וגם המינימליזם שלו ראוי. אבל מצד אחד הוא אינו מציב בפנינו דמות-דובר אמינה (של ילד/נער) ומצד שני אינו מפשיט את הסיטואציה עד סתמיות (כפי שעשה זך באותו שיר ידוע על המורה למתמטיקה 1).
במקרה זה, מאחר ששירו של זך כבר קיים ברקע, קשה להתייחס לשיר כרעיון מקורי במיוחד. אבל אין ספק שיש כאן כישרון לצמצום, שהוא חשוב בכתיבת שירה.
1 דרך אגב, המשורר והמבקר גיורא לשם רואה בשיר על המורה למתמטיקה ניסיון כושל ליצור שירה "ללא שירה", שירה שהיא פשוטה בלשון ובהבעה, באמצעות יצירת פארודיה על סגנון הקינה. אני מקבל את פרשנותו ליצירה, אולם לטעמי הנסיון אינו כושל כלל וכלל.
|
|