בתשובה ליובל רבינוביץ, 24/02/04 22:57
נו, אז? 200321
באמת, בתקופת שמיר היה כל כך טוב וכל כך שקט ואם היינו ממשיכים במצב שהיה קיים אז, אין ספק שהיינו מדכאים את האינתיפאדה וחיים בשקט ובשלווה ללא סכנה דמוגרפית וללא בידוד בינלאומי.

כפארפרזה על שאלה שמישהו פעם שאל אותי‏1, האם נותרו בימין אנשים שאינם רדודים?

1 תגובה 58016
נו, אז? 200504
אז בוא וספר לנו מה היו הבעיות בתקופת שמיר. מה שאתה אומר בסרקאזם הוא, כנראה, אמת צרופה.

אבל אני מבין שאתה חושב אחרת, כמו שאתה חושב שבפתיל שאליו אתה מפנה הוכחת איזו שהיא עמקות.

אז בוא ושתף אותנו בבעייתיות, לשיטתך, שבעידן שמיר.
נו, אז? 200657
בתקופת שמיר פרצה האינתיפאדה והפכה את צה"ל לכח שיטור כנגד אזרחים. כדי להוסיף על חומרת המצב הקימה הממשלה יותר התנחלויות. המשך של מדיניות זו היה מביא למלחמה גוברת והולכת ביננו לבין הפלסטינים ולבידוד בינלאומי של ישראל בעולם. תחילתם של הפיגועים ההמוניים היתה אז עם קו 405 ופיגועים אחרים.

כמו כן, ממש כמו היום התעלמה הממשלה ממצוקת החלשים כי ההתנחלויות חשובות יותר כמובן.
נו, אז? 200995
"בתקופת שמיר פרצה האינתיפאדה..." נכון, ובתקופת רבין טבח ברוך גולדשטיין בערבים שבאו להתפלל במערת המכפלה. אינני יודע מה אתה חושב שזה מוכיח, אבל האינתיפאדה שפרצה כששמיר היה ראש הממשלה לא הביאה למצב שבו הפלשתינאים נחלו נצחונות או גרמו לנזקי נפש.

אם כבר נכנסת לזה, כדאי קצת להרחיב. ליצחק שמיר היה מי שירסן אותו. היה לו סגן בשם שמעון פרס ושר ביטחון מהולל בשם יצחק רבין. כדאי להתעכב על הנקודה הזו, כדי לראות כיצד העניין טופל. כשפרצה האינתיפאדה שר הביטחון לא טרח לקצר את שהותו בחו"ל. כשחזר החל לטפל באינתיפאדה באופן נמרץ ומיידי. הוא המליץ לאזרחי ישראל לשאת נשק אישי ולחיילי צה"ל נתן הוראה "לשבור ידיים ורגליים".

לימים, כשנבחר לראשות הממשלה וכבר לא היתה לו אינתיפאדה לשחק בה, הביא את כנופיית תוניס כדי לטפל בפלשתינאים "בלי בג"צ ובלי בצלם". את ההפעלה המוצלחת של העיקרון ההוא אנחנו חשים על בשרנו עד היום.

המסקנה שלך? בכל אשמות ההתנחלויות. לדעתי - האשמה היא בכתמי השמש.
נו, אז? 201016
נו, טוב. יש גם אנשים שחושבים שחזרה לשטחים וחינוך מחדש של הפלסטינים יביא לשקט ורגיעה וד''ל.
נו, אז? 201415
נכון, ומי שטוען כך גם הסביר מדוע.
אבל לזרוק רפש זה הרבה יותר קל.
נו, אז? 200505
אירוניה לא עוברת מסך

איך אתה רוצה למדוד שקט?
הייתי מציע נפגעים ליחידת זמן

כמו כן הייתי רוצה להבין איך יבוא של כמה עשרות אלפי ידידיו וקרוביו של יאסר השפיע על (רעם תופים דרמטי) "הסכנה הדמוגרפית"?
נו, אז? 200660
הפתיחה בתהליך אוסלו היתה אבן הפינה לכינונה של מדינה פלסטינית שמקטינה באופן משמעותי את כמות האוכלוסיה הפלסטינית במדינת ישראל.
נו, אז? 200664
לי זה נראה בינתיים כאילו היא הייתה אבן הפינה לכינונן של דרישות פלסטינאיות כמו זכות השיבה, שאם ימומשו יגדילו באופן משמעותי את כמות האכוסלוסיה הפלסטינית במדינת ישראל.
כאילו מה?! 200817
זו כנראה מתימטיקה גבוהה מדי בשבילי

אתה אולי יכול להסביר באופן שרדוד כמוני יבין איך שלטון עצמי ערבי בכיבושי '67 (ואני מניח שעל זה אתה מדבר) "יקטין באופן משמעותי" את מספר הערבים בכיבושי 48' ( ושוב אני מניח שלכך אתה מתכוון)

לא בססמאות אלא ממש בתיאור מוחשי של התהליך שלב שלב והצדקת סבירותו של כל שלב
<פתח סרקאזם>
ודרך אגב הרשות הפלסטינית קיימת כבר כמה שנים ועד כמה שאני יודע אין בדיוק הגירה מסיבית של ערביי הפנים אליה<סגור סרקאזם>
נ.ב. 200822
ושמתי לב שגם לא הסברת איך אתה מודד שקט
רק בשביל שאפשר יהיה להשוות בין שמיר ל סט. רבין
כאילו מה?! 200837
מסתבר שלא הבנת אותי. מדינה פלסטינית עצמאית תהפוך את ערביי השטחים לנתיניה ולא לנתינים ישראלים. זה כמובן מוריד באופן משמעותי את מספר הפלסטינים השייכים למדינת ישראל כעת. לא התכוונתי כלל לערבים אזרחי ישראל, שימשיכו כמובן להיות אזרחים במדינתם.
אז מה? 200854
"שייכים" למדינת ישראל ? אתה יכול להסביר למה אתה מתכוון בכך
אאל"ט הערבים ביש"ע "שייכים" במובן שבו אתה משתמש במילה לרש"פ ומה בדיוק ההבדל?
תזכור שאני בחור רדוד וצריך הסבר פשוט לכל המושגים שאתה זורק כלאחר יד
אז מה? 200860
כפי שכתוב בבירור בראשית דבריו, במילה "שייכות" הוא התכוון ל"נתינות". אני חושב שאפשר להפסיק עם הגישה הנפסדת הזו: להטפל לאיזה ניסוח לא מוצלח, ולפרשו באופן המופרך שברור כשמש שהכותב לא התכוון אליו.
אלא אם כן, אתה מתכוון להקניט את הכותב, ואז זו לא גישה נפסדת. אבל אז, בפארפרזה על הטקטיקה שאתה נוקט, למה שלא תגיד את זה בצורה ישירה?
אז מה? 200865
וערביי יש"ע הם לא נתיני הרש"פ?
ומה המשמעות של "נתינות"( או "שייכות") במושגים מוחשיים ואיך היא קשורה ל"סכנה הדמוגרפית" ומה היא בדיוק אותה סכנה?
ואת הכול במונחים פשוטים ככול האפשר

תיאום במושגים זה מה שאני מנסה להשיג ממר לנדוור
כי כרגע מה שהוא אומר נשמע לי כערפל מוחלט

ארז כפרה אם אתה קורא את זה בבקשה אל תקפוץ מייד להסברים על הדמוגרפיה אלא פרה פרה תסביר לי את הקטע של נתינות קודם כל
בסדר?
מה כל כך קשה להבין? 201015
כל עוד השטחים הכבושים ברשות ישראל, האנשים החיים בהם הם נתיני המדינה (אך כמובן לא אזרחיה), מה שיוצר את הבעיה הדמוגרפית. ברגע ששטחים אלה הופכים להיות מדינה עצמאית, מס' הפלסטינים השייכים למדינת ישראל יורד פלאים ושוב יש רוב יהודי.
מה כל כך קשה להבין? 201036
נו?
פעם אחרונה שבדקתי רוב הערבים היו בשליטת הרש"פ (ןזה לא שינה דבר לטובה דרך אגב) בעוד שבשטחים שבשליטת ישראל חיים בעיקר יהודים

אתה צריך להבהיר איך אתה מגדיר מונחים כמו "שייכות" "נתינות" "שליטה" וכן הלאה

למשל כשאני אומר "שליטת ישראל" אני מתכוון למכלול שלם של דברים מעשיים כמו חוק, מיסים , יכולת תנועה חופשית של יהודים בשטח וכו'

תנסה להבהיר למה אתה מתכוון בשליטה ואיך ההגדרה שלך קשורה למה שקורה בשטח
סליחה על הציניות הבוטה 201038
אבל האין ה"בעיה" הדמוגרפית בעייתית רק כשניתנת *זכות הצבעה* לאותם פלסטינאים?
חס ושלום! 201133
הבעיה הדמוגרפית קיימת גם פיזית, בעצם היותם רוב האוכלוסייה במדינה. בדרך זו הם פשוט חזקים יותר מספרית והכוח המספרי יתרגם עצמו למונחים אחרים. הם יפרצו את גבולות היישוב הערבי ויבואו לגור לידך. רוב הילדים בכיתה של הבן שלך יהיו ערבים, המורה שלו תהיה ערבייה, רוב הנוסעים באוטובוס שבו תיסע יהיו ערבים וכך הלאה. לכן השלטים יהיו בערבית, תכניות הלימודים ישתנו בהתאם. כפי שכיום לא ילמדו קוראן כיתה שיש בה שני ילדים ערביים, כך לא ילמדו תנ"ך בכיתה שיש בה שני ילדים יהודים. בסופו של דבר, גם זכות הצבעה תינתן להם או שהם ייקחו אותה וזה יהיה הסוף שלנו.אם תרצה דוגמה פשוט תביט בכל מדינה ערבית שהיה או יש בה מיעוט יהודי.

דרך אגב, גם העובדה שהפלסטינאים יהיו אזרחים במדינה אחרת - המדינה הפלסטינאית - לא ממש תפתור את הבעיה. גם אזרחי מקסיקו הם לא אזרחי ארה"ב - האם הם לא מנסים להסתנן אליה כל הזמן? ומה יקרה למדינה שיש לה ארבעה גבולות עם ישראל? ומה יהיה כשבקרב המסתננים יהיו גם טרוריסטים?
להקים מדינה פלסטינית בשטחים זה בערך כמו לקשור גור של סן ברנרד בתוך מלונה קטנה ולהגיד "הנה, עכשיו יש לו הבית שלו והוא לא יסתובב במרפסת".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים