|
מטרת התקשורת היא להאדיר את כוחה והשפעתה בחברה.
לכן היא צריכה להתרכז לא ברייטינג, אלא באימפקט, דהיינו ביכולת שלה לשנות דברים בעולם ולגרום לאנשים לפעול.
כתבה על מטען חבלה בעזה יכולה אולי להביא להפגנה ספונטנית שבה יוכו ערבים, או ללחץ ציבורי שיביא להחלטת ממשלה חריפה. כל תגובה כזו תהיה הוכחה לעצמתה של התקשורת ובכך תגביה את מעמדם של הכתבים, העורכים וברוני המדיה שעמדו מאחוריה.
לעומת זאת כתבה על שטפונות במוזמביק איננה מסוגלת, בעולמנו, להביא ליותר מאשר אנחות צער בחמימות הסלון. חבל שהתקשורת לא ניצלה את ההזדמנות כדי להציע לצופים דרכי פעולה ממשיות לשינוי המצב. למשל, כתבה על מה שהיה צריך להיעשות כדי למנוע את האסון.
תקשורת צריכה להניע אנשים לקבוע עמדה ולפעול. זהו האינטרס שלה עצמה אם ברצונה להאדיר את מעמדה בחברה. יצירת רייטינג היא רק כלי להשגת המטרה הזו, מפני שרייטינג גבוה הוא עדות לנושא שמעורר אמוציות חזקות, ולאמוציות יש את הכוח להניע אנשים לפעולה.
|
|