|
עם כל החשיבות של תקציבים וכסף, תישאר החשיבות העליונה לשיטה שמאחוריה תעמוד בהכרח פילוסופיה וראיה אסטרטיגית. אם נלמד את התלמידים המתבגרים למחשבה ביקורתית לעומק, שהיא המחשבה האקדימאית העתידית האלטרנטיבית לכישלון המתמשך, אז נגיע לרמה של אנשים שיש להם הרבה לתת לשגשוג חברתי, קידמה, ושלום. והם יהיו מגוייסים יותר ויותר בשביל השלום והדו-קייום ותקוות החיים הבלתי-מתפשרת עם הרהורי הייאוש והמלחמה של מעגל הנקמות השבטי הפגאניסטי המתמשך, ונגד המלחמה. שיטה זאת של ראיה ועבודה מחקרית ביקורתית, היא מבוססת על מדע, טכנולוגיה, הגיון, ופילוסופיה שאינינה מאבדת אותם במחקרה וראיתה שחלה על התרבות האינושית כולל מדעי הרוח והחברה. הערבות שלנו לדור שכזה אינינה נקנית בכסף. אפשר לשעבד כמה אנשים אנטליגינטים בכסף, אך אי- אפשר לייצר איכות של דורות בכסף. תעזבו את הבריחה הכושלת הבירוקראטית שלכם מהשאלה הצורמת! תנו יד אמיתית למחקר עממי עמוק ולשלום אמיתי! אל תשאירו מחקר זה מצומצם ל-"עליתא", בכל מיני שיטות בירוקראטיות אידיולוגיות אשר בוחרות בצורה סליקטיבית את מטרותיה המעמדיות והאידיולוגיות! ועוד תגידו שזוהי פילוסופיה ואידיולוגיה! התשובה שלי: "כן, אך לא במנוגד לתוצאות השיטתיות ההגותיות של מדע, הגיון, וטכנולוגיה". תחזירו ליוצרי העתיד את הנשק העיקרי שלו לשלום, לשיוויון, לקידמה, ולדימוקראטיה!
|
|