בתשובה לגדי ו., 03/02/04 22:51
אה, איך זה מחזק את הטיעון שלך, בדיוק? 195189
אתה פשוט לא מבין מה ?

תגובה 194833 הייתה הגזמה של ההגיון המופרך שהצגת בתגובה 194822. אתה לא הבנת את זה, ועשית מעצמך צחוק בכך שניסית "להפריך" את הטענה בתגובה שלי, שהיא כאמור חיקוי של הטענה המקורית שלך, כלומר, הפרכת את הטענה המקורית של עצמך, עקב כשלון בהבנה של הרעיון מאחורי תגובה 194833. אמרו לך את זה כבר, אבל עושה רושם שאתה מסרב להבין את זה. או שאולי זה פשוט מעבר לתפיסה שלך ?

אני קראתי לעצמי ה"אידיוט האלמוני" כדי להבדיל את עצמי משאר האלמונים למשך הדיון הזה, ובעיקר בגלל ששיעשע אותי מאוד העובדה שקראת למישהו אחר אידיוט בתגובה שבה הוצאת את עצמך... איך לנסח זאת בעדינות ? לא מבריק במיוחד ?

בוא ננסה שוב, ונראה אם הפעם תצליח להבין.

---

אין אלוהים.

מעבר לזה שאין אלוהים, גם אין *סתירה* בין העובדה שאני יודע שאין אלוהים, לבין העובדה שאנשים מסויימים חושבים שהוא קיים. כל העדויות שכביכול מובאות להוכחת קיומו של אלוהים ניתנות לסתירה או פרשנות שונה.

אבל *אין סתירה* בין הטענה שלי שאין אלוהים לבין הטענות שיש אלוהים מפני שאין אלוהים, אבל כל אלו שטוענים שיש לוקים ב*אשלייה המונית* שגורמת להם להאמין בכך. כך שגם כשהם טוענים שיש אלוהים, הם צודקים מכיון ש*אצלם בראש* הוא קיים, ואחראי לכל מה שהם חושבים שהוא אחראי, בזמן שלמעשה הוא אינו קיים ! כך שאין סתירה בין השניים, מכיון שאין כל קשר בין הטענות. אחת מדברת על אם יש או אין, והשנייה קשורה למה הוא רוצה שהם יעשו.

---

את ההגיון הכללי שלך הבנתי טוב מאוד. התעייפתי מלחזור שוב על אותן טענות שכבר הועלו כאן. הניסוח הקולע ביותר היה של דה-קארט‏1 לטעמי, ואני מחבב ניסוח של אסימוב ‏2: "אפשר להגיע לכל מסקנה בעזרת הגיון, אם יוצאים מההנחות בסיס המתאימות".

לדוגמא:

הנחות בסיס:
- "אלוהים" מעניש את מי שאומר עליו דברים לא יפים.
- אני אמרתי בתגובה הזאת דברים לא יפים על אלוהים.
- לא קרה לי כלום.

משילוב שלושת הטענות לעיל נובע לוגית:
* אין אלוהים.

1 המגיב, לא הפילוסוף.
2 שאולי הוא לקוח ממישהו אחר.
אה, איך זה מחזק את הטיעון שלך, בדיוק? 195218
אני כבר הסברתי למה הדוגמא שהבאת היא לא לפי ההגיון שלי.
---
זה סותר משהו שכתבתי?
---
התעייפת מלחזור שוב על אותן טענות?
יופי, הגיע הזמן.

אם הבנתי נכון את 'דה-קארט' הוא לא קיבל את דעתי אבל לפחות הבין אותה - מה שאי אפשר להגיד עליך.

בהנחת הבסיס הראשונה שלך חסרה מילה.
הנה ההנחה המתוקנת:
- "אלוהים" מעניש *מיד* את מי שאומר עליו דברים לא יפים.
עכשיו אתה יכול להסיק מההנחות האלה שאין אלוהים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים