|
||||
|
||||
צר לי האייל האלמוני, אבל ההיסטוריה ממש לא מתחילה ממך. וכשם שלא בוחרים משפחה, כך גם לא בוחרים עם ולאום (במישור הסטנדרטי והטבעי, כמובן). ועצה טובה קטנה לי אליך: למד לחיות עם זה נכון, כלומר, להבין את המניעים ואת שורשי החוקים. למה? כי כמו שלהתנגש בחוק האזרחי אינו חכם, כך גם לא בחוק שהביאנו עד הלום ושמר על קיומנו. ושוב ציטוט: "יותר משהעם היהודי שמר את השבת - השבת שמרה עליו". עם עובדות היסטוריות כאלה עדיף לא להתחכם, כלומר, לא לירוק לבאר שממנו שאבו אבותיך מים חיים והביאוך עד הלום. אלא להבין את הלוגיקה היהודית שמאחוריהם. |
|
||||
|
||||
לוגיקה יהודית זה כמו הפיזיקה היהודית שהיטלר זילזל בה, ובגלל זה לא היתה לו פצצת אטום? |
|
||||
|
||||
קביעה של צורה ואורח חיים בהם אדם כלשהו צריך לנהוג, רק בשל מוצאו, זוהי גזענות. כשאתה אומר "שמר על קיומנו", אמור "שמר על קיום היישות היהודית בצורתה הנוכחית". לא על בני אדם שמרו כאן, אלא על יישות לאומית. אם מישהו לא רוצה להיות חלק מהיישות הזו, או שהוא חושב שיישות יהודית הפכה למשהו שונה ממה שאתה רואה כ"יישות יהודית", מי אתה שתגיד לו אחרת? |
|
||||
|
||||
בנוגע להערה שבשורה הראשונה כבר הגבתי: תגובה 193975. הדברים נכונים וראויים גם לדיונינו כאן. מי אני שאגיד לו לחשוב אחרת? אני זה אני, ואף אחד לא חמור שלי. סליחה גדי, האם אתה מרשה לי להביע את דעתי? כן? תודה רבה! אני מודה לך מקרב ליבי! תודה תודה ושוב תודה שאתה מרשה לי. |
|
||||
|
||||
באשר לשורה הראשונה: קיבלתי. הויכוח שלנו, אם כן, הוא על השאלה האם העובדה שאדם נולד לעם הזה היא אכן רלוונטית לצורה שבה עליו לחיות את חייו. כל עוד אנטישמיות קיימת, למרבה הצער זה אכן רלוונטי, אך זה רק מעודד את התפתחות מושג הלאום היהודי כדי שיתנתק מהדת. באשר לחלק השני של דברייך: הבע את דעתך עד מחר, ואף נסה לשכנע את אחרים בה, אך אל תכריח אותו לקבל את דעתך אם אינו רוצה. ואנא, נסה לדבר טיפה יותר לעניין וקצת פחות בדמגוגיה. אנחנו לא נלחמים ואפילו לא נואמים נאומי בחירות, ואני לפחות מנסה לראות את העמדה של הצד השני, וזה קשה כשמה שהוא עושה הוא בעיקר להודות לי. |
|
||||
|
||||
ההיסטוריה עבורי מתחילה ביום שבו נולדתי ותסתיים ביום שבו אני אלך מן העולם הזה. זה לא צריך להיות אכפת לי מה היה לפני זה ומה יהיה אחרי זה. אכפת לי וחשוב לי איך אני ממלא את מה שבאמצע, כלומר את חיי, בצורה הכי איכותית שאפשר, ואני לא מתכוון למלא את זה בשטויות שאתה וחבריך מטיפים אליהם. אם לך טוב למלא את חייך בצורה הזאת ולגבות את זה בהיסטוריה או בהיסטריה או בקקמייקה, אז שיהיה לך מלא בריאות. חיה ותן לחיות ומי שלא מבין את זה, הוא זה שיהיה אחראי פה לכל מיני התנגשויות שיהיו לא נעימות לו. תודה רבה לשבת, לא ביקשתי ממנה שתשמור עלי כמו שלא ביקשתי ממך להגיד לי מי אני ולמה אני שייך, ודרך אגב, מתי תלמד להבדיל בין ציטוטים לבין עובדות היסטוריות? ציטוטים זה דבר נחמד (ביחוד שכנגד ציטוט אחד אני יכול להביא ולהמציא עשרים אלף ציטוטים שאומרים את ההיפך הגמור) אבל בלי מובאות היסטוריות שנותנות תוקף למה שאתה אומר בציטוט, אדוני יוצא ליצן. |
|
||||
|
||||
נתחיל מהסוף להתחלה: ציטטות היסטוריות לא חסרות לאישוש טיעוני בכלל, את חלקם כבר הבאתי על דפי האייל ואין לי כוח לטרוח ולקבץ אותם עבור מי שחושב בצורה אווילית שכזו שההיסטוריה מתחילה ממנו. מה גם שאיילים ישראלים גזעיים לא אוהבים פה ציטטות. הם הרי יודעים לחשוב לבד. הם עצמאיים עד כדי כך, שכבר לא צריך בכלל את ההורים שהביאום לעולם ועד הלום... במידה ולא ידעת, וככל הנראה מתגובתך באמת לא ידעת: אם אתה רואה לנכון שהדיון הנוכחי של האייל מיותר ועמוס בשטויות למיניהן - אז אתה מוזמן לשוטט בדיונים אחרים שעשויים לעניין אותך ואין כל סיבה להשתתפותך בדיון הזה. תחפף! |
|
||||
|
||||
טוב, נראה שאין לך מה להגיד לי יותר, וכשאין מה להגיד יורדים לברירות המחדל הנמוכות ביותר. הדיון הנוכחי אכן עמוס בשטויות יתר, ומי שמעמיס אותן הוא אחד שקוראים לו אורי פז. אם אני הייתי המערכת, הייתי מסיר לפחות את תגובתך זו בגלל המילה האחרונה שבה, אך אלה השיקולים שלה. אני באמת פורש מהדיון ונראה לי שבקרוב תישאר בו לבדך. אני תוהה מי עוד מסוגל לסבול את הטמטום הנשפך ואת הטון המגעיל והמתנשא שבו אתה מגבה אותו, בדיון שלא מוליד כלום. הייתי ממשיל את הדיון איתך לדיון עם חמור, אך אינני רוצה להעליב את הבהמה המסכנה. שלום. |
|
||||
|
||||
כן, איזה מזל שכתבת לו תגובה כזאת, שאין בה מן ההתנשאות. אשכרה אמרת שהבנאדם פחות אינטיליגנטי מחמור. לא קצת הגזמת? |
|
||||
|
||||
אל תיקח את התגובה שלו בצורה מילולית. הוא מתח ביקורת על אופן הדיון של אורי פז ובצדק לדעתי. אולי הוא היה יכול לוותר על ההערה האחרונה, אבל הוא כנראה כבר לא יכל להתאפק יותר, ואחרי שכמעט כל מי שהתדיין כאן אם אורי פז ספג הערות אישיות וטון מתנשא, אני לא רואה סיבה לבוא דווקא אליו בטענות. חבל רק שהביקורת שלו תיפול על אזניים ערלות1. 1 הנה נבואה שניתן לבחון. |
|
||||
|
||||
עם *עובדות* היסטוריות כאלה באמת עדיף לא להתווכח. |
|
||||
|
||||
אוקי, מה לדעתך כן שמר על צביונו של העם היהודי לאורך 2,000 שנות גלות? הייסורים והתלאות? אולי היטלר שמר על קיומנו? |
|
||||
|
||||
אלוקינו שבשמים שמר עלינו התפילה שבלב חיסנה אותנו אהבת האדם בנפשנו עמדה לנו חמלה וחסד לימיננו צדק ודין לשמאלנו והשם יתברך רצח בנו לרבבותינו |
|
||||
|
||||
אני באמת לא מתכוון להיכנס כאן לשאלת האלוקים בשואה, צדיק ורע לו, רשע וטוב לו וכו'. אם תרצה אתה מוזמן לשוטט מעט (טרם מצאתי זמן להשיב על השאלה האחרונה): תגובה 190697 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |