בתשובה לניר יניב, 19/01/00 15:13
ד. דוברמן ומלחמתו בתחנות האוטובו 1938
או. הנה הגענו לנקודה הסופית בויכוח שלנו, מאחר והגענו למספר אקסיומות אשר עליהן איננו מסכימים, ואף אחד מאיתנו לא יהיה נכון לוותר עליהן, בנוסף שכאן הוא לא המקום. בכל זאת, אנסח את הסתיגויותי, בידיעה ברורה שלא יהיה בהם כדי לשנות את דעתך -
א. בניגוד לרבים וגדולים ממני, אני מאמין כי אי אפשר לפנות אל הטוב באדם בכל המקרים, וכי יש מקרים שבהם רק חינוך באמצעות הרתעה פועל. כמו שכבר ציינתי בתגובה למאמר אחר, אני לא מאמין שמותר האדם מן הבהמה בשום דרך, ועל כן, שיטת המקל והגזר על ניגזרותיה היא היחידה שפועלת, גם על החיה האנושית.
ב. בנושא זה, אני נאלץ להסכים איתך לגבי חלק מן המקומות. למרות שבמקומות רבים המהירות המותרת נדמית נמוכה למרות שהיא בעצם לא עקב סכנות שונות שאינן בולטות לעין (כמו למשל בית ספר או שכונת מגורים בקרבת מקום, חוסר שדה ראיה מכיוון אקראי וכו'), במקומות רבים אחרים אכן הגבלת המהירות לא מתאימה למקום, ועל כך ניתן להאשים אך ורק את הגורם האנושי במשרד התחבורה. אך מקומות אלה הם מעטים יחסית, ורבים מהם המקומות בהם הסכנה אינה ברורה לעין.
ג. ההרתעה אינה מספיקה, נכון. אנשים יודעים שאין סיכוי סביר ששוטר יעבור בטווח ראיה מהם, ולכן מרגישים בטוחים לסכן את עצמם ואחרים. לו היו יותר שוטרי תנועה, או שוטרים בכלל אם כבר מזכירים את זה, מצבנו היה הרבה יותר טוב, כאזרחים שומרי חוק בכפיה.
ד. כל אחד מהחידושים שהזכרת יועילו לטייסי הכביש המהיר, אך לא בתוך העיר. להזכירך שגם הולכי רגל (כמו עבדך הנאמן למשל בתאונה שלו) מעורבים בנושא, וחלק ניכר מחוקי התעבורה נועדו לשמור עליהם, מאחר והם לא נושאים עליהם כריות אוויר להגן עליהם מטעויות של אחרים.
ה. תודה.
הערה מהירה לגבי המהירות 2004
אני חייב להודות שאין לי מקורות סודיים במשטרת התנועה, אבל מנהיגה בכבישי ארצנו, ומכל מיני קמפיינים שמתחילים כל שני וחמישי, אפשר בהחלט לראות שהרוב המוחלט של האכיפה מתמקד במה שנקרא "מהירות מופרזת", אז הנה כמה הערות:
א. מי יכול לנחש כמה מהתאונות נגרמות מממהירות מופרזת (וכאן אני מדבר על מהירות מופרזת יחסית לחוק, ולא על מה שנקרא "מהירות מופזרת בהתאם לתנאי הדרך)? למעשה גם אני לא זוכר את המספר המדויק שמופיע בדוחות של המשטרה, אבל אני כן זוכר שהוא שוכב לו עמוק מתחת ל-‏10 אחוזים. כן כן..
ב. למרות שאין לי השכלה רשמית בנושא, אני חייב לומר שהרבה מאוד פעמים אני נתקל בהגבלת מהירות שאין לה שום הגיון, כשניתן (בתנאים מסוימים כמובן) לנסוע יותרמהר בלי להוות שום סיכון (ויעידו על כך כל הנהגים שעוקפים אותי בנתיבי איילון)
ג. אחרון אך לא חביב: מכמונות המהירות.
לפעמים נראה לי שהמשטרה בוחרת דווקא קטעי כביש בטוחים יותר(שבהם כמובן ניתן, הגיונית אך לא חוקית, לנסוע מהר יותר) כדי להציב בהם את המכמונות, ולא את קטעי הכביש המסוכנים.
רוצים דוגמא? בבקשה: מכל הרחובות ברעננה מציבה המשטרה מכמונות (זה נמשך כבר כמה שנים) דווקא בקטע מרחוב וייצמן, שהוא דו מסלולי ולמרות שיש בצידו האחד גדר, ובצידו השני שדות, המהירות המקסימלית בו היא 50 קמ"ש. למה?
(לנהגי האזור המודאגים - מדובר בקטע הנמשך מרחוב הנשיאים עד הכניסה לאזור התעשיה)
הערה מהירה לגבי המהירות 2196
אחוז התאונות שנגרמות עקב מהירות הוא 17%. נכון ללפני שה.
מה שלא ידוע לי הוא האחוז מהתאונות הקטלניות. דומני שהוא גבוה בהרבה
הערה מהירה לגבי המהירות 4843
אתר לממהרים והממהרות:
מכיל רשימת מכמונות,
איך לא לחטוף דו"ח...
פורומים, לוח מודעות לגלאים
ועוד....

מיועד לכל מי שלא רוצה לשלם דוחות מהירות מיותרים

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים