|
||||
|
||||
העמדה שלך הרואה בנצרות המשכיות של היהדות היא מענינת. לדעתי אם תתעמק בדעת ההלכה ,תגלה שבמשך זמן רב הדיון סביב הנצרות סבב סביב השאלה האם הנוצרים הם עובדי אלילים,או לא.לטעון שמי שנחשב, כעובד אלילים על ידי רבים מחכמי ישראל במשך כל הדורות ,הוא למעשה מי שמכיר בנכונות התורה והמצוות, ורק בא להוסיף עליהם, באמונת השילוש הקדוש היא אכן אפולוגטיקה מענינת. מי אמר שאין התפתחות בהלכה, ודבר אלוהים לא מושפע מעתות הזמן הזה. אשר למעמד הר סיני מכיון שכן מדובר במיתולוגיה,ובאגדות עם שקבלו במהלך השנים תוקף משל עצמם.הרי שממש לא משנה לי. אם זה עוזר לך אני דוחה בשני ידים. גם את מעמד הר סיני וגם את מעשה העגל. אבל לך, שנותן לסיפור הזה תוקף ממשי,הטענה שיש אמת במעמד הר סיני משום שההתגלות בו ניתנה לעם שלם ולא לאדם אחד (טענה דמוקרטית מאוד יש לומר).צריכה להיות בעיה עם הטענה הזו, שהרי לפי הלוגיקה המופלאה הטמונה בה, למעשה העגל שגם נתמך על ידי אותו המון, צריך להיות תוקף לא פחות ממשי ,שהרי עם שלם הלך אחריו ולא אדם בודד. ולציבור הקורא והמתלונן.הדברים אכן נטחנו עד דוק.לינקים לדיונים קודמים אכן יכלו לעזור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |