|
||||
|
||||
אולי השאלה שצריך לשאול היא לא למה התכוון פיילר במיצב, וגם לא מה מבינים, (או אמורים להבין) ממנה הצופים, אלא מה בדיוק הקשר של מיצב הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני לבין הנושא של ''רצח עם''. ואני הייתי רוצה שבמקום להתווכח על מעשהו של השגריר (מעשה לא חכם, אבל זה לא מה שחשוב פה), יידרשו מארגני התערוכה להסביר מה היו שיקוליהם בהכללת היצירה הזאת בה. |
|
||||
|
||||
בעיני מארגני התערוכה נמצאים במקום השני (אחרי השגריר האלים) ברשימת הגורמים שיצאו לא בסדר במקרה זה. מעשיהם מעלים סדרה של שאלות: 1. (השאלה של אסתי) מה הקשר בין הסכסוך הערבי-ישראלי לרצח-עם? 2. בכתבות נטען שהיה "סיכום מוקדם" שלא יוצגו יצירות הקשורות לסכסוך הערבי-ישראלי. נשאלת השאלה: א. אם התערוכה אכן קשורה ל"רצח עם" למה צריך סיכום כדי להוציא ממנה יצירות שאינן קשורות לנושא? ב. אם התערוכה אינה בעניין רצח-עם, מה זכותם של המארגנים להגיע לסיכומים מוקדמים הפוסליפ יצירות עפ"י הנושא בו הן עוסקות? 3. (השאלה המטרידה ביותר לדעתי) בכתבות נאמר שיצירה אחרת (שכונתה "פרו ישראלית") הורדה מהתערוכה בלחץ סורי. כאן יש פעולה הנוגדת בבירור את חופש האמנות, כניעה ללחצים פוליטיים וכד', באופן קיצוני. 1 1 דרך אגב, אשמח לשעת מה היה ביצירה הזו. האם זה פורסם איפשהו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |