|
||||
|
||||
גם אני נמצא באוניברסיטה בארה"ב, וגם אני רוצה לסייג את דבריי בכך שאני מנותק מחיי הסטודנטים לתואר ראשון כאן. רציתי רק לציין שמהמעט שאני יודע, ההשכלה שמקנה האוניברסיטה האמריקאית לתלמידי תואר ראשון היא *רחבה* יותר מזו המוענקת בארץ, ודווקא לא *עמוקה* יותר, כפי שכתבת (לפחות במובן מסויים של שתי מלים אלה): בוגר אוניברסיטה אמריקאית עם major במתמטיקה, למשל, לקח בד"כ מספר לא מבוטל של קורסים בהיסטוריה, אנגלית וכו', אבל סביר להניח שלא לקח כלל קורסים מתמטיים שבטכניון נחשבים לבסיסיים למדי. הסתייגות נוספת: ייתכן בהחלט שהבדלים אלה הם ספציפיים למדעים המדוייקים, ובמדעי הרוח או החברה המצב שונה. |
|
||||
|
||||
הסכמה חלקית. בתחום של מדעי המחשב, סטודנט כאן: א. ייקח יותר קורסים במדעי המחשב "פרופר", וילמד בהם הרבה יותר קשה (מבחינת זמן השקעה). ב. כמובן שיקח יותר קורסים כלליים, הרבה יותר. ג. לא ייקח מספר קורסים במתמטיקה, לדוגמא, שבארץ הם חובה לתלמידי מחשב. אבל, זה לא קשור - אתה מדבר על תכנית הלימודים, והנקודה שלי היא ההשקעה בלימודים. בהינתן תכנית לימודים מקבילה, לסטודנט האמריקאי יהיה זמן להשקיע, והוא יידרש להשקיע אותו. |
|
||||
|
||||
כמובן שיש הבדלים גדולים, אפילו באותה אוניברסיטה ובין מרצה למרצה, אבל באופן כללי, משיטוט באינטרנט, הרמה של שיעורי הבית שמקבלים בפקולטות לפיסיקה בארה"ב נמוכה מזו שמקבלים פה בטכניון. האם הקריאה המקיפה יותר באה על חשבון העמקה בחומר ומחשבה עצמית? |
|
||||
|
||||
רק תמורת שלום מלא והמנעות בתמיכה בארגוני טרור! הקריאה המקיפה יותר *לא חייבת* לבוא על חשבון העמקה בחומר ומחשבה עצמית - הרי יתכן (וסביר) שהשוני בשתי נקודות אלו (אם נקבל את טענתך, ואני מוכן לקבל אותה) הוא לא בגלל שיש להם או אין להם יותר זמן. כמובן שתתכן *גם* הקריאה המקיפה וגם העמקה בחומר ומחשבה עצמית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |