|
||||
|
||||
מערכת המשפט מתייחסת גם באופן שונה לנהגים צעירים שנתפסים על עבירות תנועה, או רוכבי דו-גלגלי. מערכת המשפט אמורה לשקול גם שיקולים סטטיסטיים ולהלחם בתופעות לא רק ברמה האישית, אלה במבט על תמונה כללית יותר. כלומר לזהות "מגמות" ולצמצם אותן ע"י אכיפה וענישה מוגברות. זו עובדה מצערת ששיקולי המקרה הפרטי מושפעים מן האג'נדה הכללית, אך זה הרע במיעוטו. לכן אם הסטטיסטיקה מוכיחה שלצעירים עד גיל 18 יש נטייה לעשות שטויות על הכביש, היא מחמירה איתם בתקווה לצמצם את ממדי התופעה. גם אם זה אומר שנהג צעיר יקבל שלילה לחמישה חודשים על עבירה שנהג מבוגר ממנו קיבל עליה רק קנס. ניתן לומר דברים רבים על העניין, אך לא ניתן לטעון שיש כאן אפלייה חסרת בסיס של נהגים צעירים. באותה אנאלוגיה אם מערכת המשפט רואה שיש תופעה של גברים אלימים כלפי בנות זוגן, עד כדי רצח, היא מנסה להלחם בתופעה. שוב ישנו מחיר, אך מחיר זה הוא בלתי נמנע. בנוסף לכל האמור לעיל ברור שעל מערכת המשפט להחכים ולדעת מתי לעצור. אם תופעה מסויימת מצטמצמת מספיק או עד כמה שניתן, ואין סכנה שהיא תחזור לתפוח במידה ויצומצמו הענישה והאכיפה, אז מן הראוי לצמצמן. בשום שלב בדיון הזה לא ראיתי טיעון אחד מבוסס כי בעיית האלימות של גברים כנגד בנות זוגתם נפתרה ו/או צומצמה למינימום האפשרי. כמו כן אינני רואה נכון לעכשיו, סיבה להאמין שמדובר בתופעה שלא תחזור למימדיה הקודמים אם תוזנח שוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |