|
||||
|
||||
מר גוסקין היה איש קטן, איש קטן החיים עברו מעליו ראשו הנוטה קצת לצד, קצת לצד כמעט ונגע ברגליו כשהיה בן עשרים ואחת, עוד לא התחלף לו הקול מר גוסקין היה איש קטן, איש קטן החיים עברו מעליו היתה פעם להקה, בשם אחרית הימים, אשר כמעט כל שיר שלה ראוי לתואר "שיר הנעבעך" מה שלא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהם הירבו לשיר משירי חנוך לוין. הציטוט שבפתיח, לקוח מהשיר חייו ומותו של מר גוסקין, לחן של זוהר לוי למילים של חנוך לוין. שיר נוסף של הצמד הוא התעמלות בוקר: כפוף ראשך ואל תרים אותו יותר תן לזרועותיך הכבדות ליפול שים ידיך על ליבך שכבר עומד להשבר רד לאט ושכב פרקדן על עפרך פלוט את האוויר ואל תנשום שנית תן לעצמותיך להגיע אל המנוחה. שיריה היותר מפורסמים של הלהקה, שניהם נכנסים בקלות למסגרת של שירי הנעבעך, מילותיהם לא נכתבו ע"י חנוך לוין. יש לי יום הולדת של יענקל'ה רוטבליט: יש לי יום הולדת קנה לי מתנה יש לי, יש לי יום הולדת רק פעם בשנה יש לי יום הולדת אל תשכח אותי מה שמתחשק לך לשתות היום תשתה איתי ושיר נעבעך אולטימטיבי נוסף, פתחי לי את הדלת של עמוס קינן: פתחי לי את הדלת כבר אחרי חצות. הכל נגמר בעיר כבר אין לאן ללכת, כבר אין לאן לבוא ואין כבר מה לרצות, העיר כבר נגמרה רק הבדידות נמשכת. פתחי לי את הדלת קר כל כך בחוץ. הבן אדם צריך שתהיה לו דלת. כשאין לאן ללכת מתחילים לרוץ ונזכרים פתאום בדלת הגואלת. הלחנים כולם של זוהר לוי. |
|
||||
|
||||
כדאי לזכור שבכל ימיה הוציאה "אחרית הימים" בדיוק 8 שירים. כל אחד מה-8 חקוק בדברי הימים של המוזיקה בארץ, ובכל זאת, זה לא מדויק שהם "הירבו לשיר משירי חנוך לוין". לדעתי "אחרית הימים" לא התעניינו במיוחד בנעבעכים (למעט מר גוסקינד שעונה יפה על ההגדרה), אלא באופן כללי בטיפוסים חריגים. בהקשר הזה צריך להזכיר את "אני בדרכי למוסד הסגור", גם אותו הלחין זוהר לוי לפי חנוך לוין, ואת "הנסיכה", שיר הרבה פחות ידוע שלהם למילים של דליה רביקוביץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |