בתשובה לגיל קול (כותב השיר), 15/12/03 8:19
הבורות, הבורות 185016
עזמי בישארה הוא ליברל-דמוקרט (והמהדרין מן החוג השנוא עליך יוסיפו ''בורגני''), ואין בדעותיו שום קרבה לקומוניזם. אולי כדאי שתקרא קודם כל קצת ממה שהוא כותב לפני שאתה משליך עליו את דעותיך הקדומות. ולידיעתך, גם השיך יאסין לא קומוניסט, אפילו שהוא ערבי. מרובים פלאי השם.
הבורות, הבורות 185020
יש לציין את היות העפיפונים בעמק הלואר לוחצים פחות את זרמי האויר בשעות השחר אחרת כיצד נבין את איבחת ההתרסקות הלא צפויה בעוון צמד ארגזי החוכמה הנטוש לחופי המוות צפונית ללב כוכבי המערות הגנוזות.
הצחקתני 185171
רן, מאמי, כפרות,
עשה לי טובה ותקרא את התגובה שלי שוב, ובעיון, כיוון שפיספסת שם משהו.
נכון, הוא לא קומוניסט. אם הוא היה , אז מה שכתבתי לעיל לא היה מופנה כביקורת כלפי אותם פסאודו-קומוניסטים. לו הוא היה אז הכתוב לא היה ציני , עוקצני או משעשע (למרות שייתכן שאף כעת הוא לא משעשע).

אגב...
עזמי בשארה הוא לא ליברל ולא דמוקרט, שאחרת כיצד יכול האדם הדגול ההוא לתמוך במשטר כל כך דמוקרטי וליברלי כגון משטרו של אסד בסוריה (אסד, עוד דמוקרט-ליברל גדול).

ואין לי דבר נגד בורגנות אלא רק נגד אדישות בורגנית-וזה בהחלט לא תמיד חופף.

ו...וואלה?! השיח יאסין לא קומוניסט? אפילו שהוא ערבי?...איזו הערה לא קשורה. אני לא ממש מכיר ערבים קומוניסטים . וחד"ש זה לא קומוניזם, כיוון שהיא תומכת בלאומיות פלשתינאית נפרדת ולא בתודעה מעמדית כלל עולמית. כמובן שהיא נגד הגדרה לאומית יהודית בא"י, אבל כנראה שזה דווקא כן קשור לכך שהם ערבים. הדבר היחידי שקומוניסטי בחד"ש זה המצע שלהם וטשטוש המגדר של גוז'נסקי- ולא המצע ולא גוז'נסקי מיוצגים על ידם בכנסת.
זה שאתה מתעקש להראות שברשותך ידע שקיים אצל רוב הילדים שסיימו כיתה ח בהצלחה , זה בהחלט לא אומר שעליך לנסות לעשות זאת על חשבונם של אחרים.
ואם יותר לי להוסיף, אחרים, שהסתברותית (מכיוון שאיני מכיר אותך באופן אישי) עולים עליך בהרבה בכל הנוגע לידע הנוגע למשטרים, העולם הערבי, צורות ממשל, ואידיאולוגיות שונות.
(הרגת אותי עם הקטע של יאסין!!! לא קומוניסטי?! בחייך! אפילו לא קצת? בקצוות המפוצלים? טוב נו- טל"ח.)

שלך,
ה"בור" ממקודם
בידוד מניעים 185199
מצטרף לגיל בעניין זה:
כפי שאחמד יאסין אינו קומוניסט גם עזמי בישארה אינו ליברל ואינו דמוקרט - וגיל כלל לא טען דברים אלה. אך עזמי בישארה לפחות מתיימר לערכים אוניברסליים מסויימים. הדרך לבדוק זאת במקרה זה ובמקרים אחרים בעולם הערבי היא לנסות ככל האפשר לבודד את הערכים המבוקשים במנותק ממניעים אחרים. במקרה זה, בהתאם לשהעיר גיל, יחסו הנמשך והמפורט (בראיונות, בביקורים ובנאומים) של פרופ' בישארה למשטר שמעבר לגבול מעיד כאלף עדים על ערכיו האמיתיים. זה נכון גם לגבי שאר ערביי ישראל והמיליונים שבעולם המערבי, שמעולם לא הפגינו בנחישות כנגד הדיקטטורות הערביות ומאות אלפי הנרצחים שם ולא מחו על העזרה שמושיטה מדינתם - זו המערבית וזו הערבית, לשליטים הרצחניים.

באופן דומה (ובזהירות), תוכל לבדוק באופן כללי אם אדם וציבור באמת עומדים מאחרי המניעים האוניברסליים להם הם טוענים. תוכל למשל לבדוק זאת על חברים ערבים ושאינם, למשל על אלו מהם הרואים במה שקורה בשטחים ובמפרץ גואנטאנמו אחת הזוועות הגדולות מאז המצאת האדם. בדוק מה עוד מטריד אותם בעולמנו, מכלל הדברים להם הם היו מודעים ומאלו שלגביהם תיידע אותם אתה.

טוב שנזכרתי: קבע לך מראש קבוצה קטנה של חברים אותם אתה רוצה לשמור ואותם אל תשאל שאלות מביכות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים