|
ציטוטים: ... לאורך שנות ה-70 וה-80 שלטה במגזר הדתי בישראל מוסיקה חסידית וזמר מזרחי מסורתי. רק באמצע שנות ה-90 החל הרוקנרול לחדור לחוגים דתיים. מי שנחשב למוביל של המהלך הזה הוא עדי רן. רן, מוסיקאי תל-אביבי שחזר בתשובה, המשיך לשמור על סגנונו הייחודי, ששילב רוק שוליים בהומור מחוספס, גם בחיק חסידות ברסלב. הוא המשיך להופיע במועדון "בארבי" בתל אביב ומשך מעריצים דתיים וחרדים רבים. בהשראתו ניסו מוסיקאים אחרים שחזרו בתשובה לשלב את הרוק בעולמם החדש. ... הרוק הנוצרי "מתקדם" הרבה יותר מהרוק היהודי, הן מבחינת איכות ההפקה והביצוע, הן מבחינת הנועזות המוסיקלית והתדמיתית והן מבחינת ההצלחה. זה רק הגיוני, נוכח העובדה שהרוק הנוצרי קיים עשרות שנים, והיהודי פחות מעשר שנים. אבל ייתכן שההבדל עמוק יותר. מוסיקאי הרוק הנוצרי פועלים בעיקר בארצות הברית, שבה הדת משווקת כמוצר מסחרי כמעט. הם מסתכלים החוצה, שואפים להיות כוכבים לכל דבר, ולעתים מצליחים בכך. מוסיקאי הרוק היהודים עדיין מביטים לרוב פנימה, מחפשים תוכן רוחני ומסתפקים במועט. בהשאלה מעולם הארכיטקטורה הדתית, הם פייטנים של בית כנסת, בעוד מקביליהם הנוצרים הם מוסיקאים של קתדרלות ענק.
|
|